Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 feb 2019 19:46

SqueeZer schreef: 12 feb 2019 19:23
Bospaadje schreef: 12 feb 2019 19:06 Squeezer, krijg jij dit frame, of betaal je ervoor?
Gewonnen in dit topic toen Jos een uitdaging poste. dus neen ik betaal er niet voor.
wordt een flink onderschrift zo....

:mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 feb 2019 19:54

Supergrover schreef: 12 feb 2019 19:46
SqueeZer schreef: 12 feb 2019 19:23
Bospaadje schreef: 12 feb 2019 19:06 Squeezer, krijg jij dit frame, of betaal je ervoor?
Gewonnen in dit topic toen Jos een uitdaging poste. dus neen ik betaal er niet voor.
wordt een flink onderschrift zo....

:mrgreen:
Nee joh, hij heeft hem aan iemand geschonken.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 feb 2019 20:17

SqueeZer schreef: 12 feb 2019 19:55 Als er maar gebashed kan worden schijnbaar.
wie bedoel je?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 feb 2019 20:23

Supergrover schreef: 12 feb 2019 20:17
SqueeZer schreef: 12 feb 2019 19:55 Als er maar gebashed kan worden schijnbaar.
wie bedoel je?
Mij misschien wel. Maar omdat jij een frame gekregen hebt, wil nog niet zeggen dat Jos ineens voor mij geen verdachte meer is ten aanzien van Janneke.
Trouwens, als ik d zondaar ben, je hebt zelf geschreven dat het frame naar je schoonvader gaat.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 12 feb 2019 21:17

Het begint onderhand wel echt een trieste bedoeing te worden dit hele topic.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 feb 2019 22:27

Ja Inderdaad, waar blijven de dames die hier hun Fons showen en zeggen dat iedere trap raak is? Zo krijg ik die bingokaart nooit vol...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 feb 2019 08:07

Zo supersympathiek is die actie niet eens. Juridisch gezien zou die uitsprak nog te weerleggen zijn. Het kwam Fons alleen het beste uit om op deze manier schoon schip te maken. Het is Squeezer van harte gegund, zeker omdat hij ook nog eens zo nobel is het frame weg te geven maar het maakt niet ineens een eerlijke zakenman van Jos. Ik zou nog steeds niemand adviseren een fiets te kopen bij zo iemand. Wat mij betreft moet hij eerst maar eens een betrouwbare reputatie opbouwen en dat duurt langer dan één keer een cadeautje uit delen.

Het verhaal over Zijwielrent zal wel nooit helemaal duidelijk worden maar spreekt niet voor Fons.

Bijna alle commerciële uitingen over de speciale damesgeometrie waarmee Fons als uniek product op de markt is gebracht zijn inmiddels verwijderd of gerectificeerd. Wat over blijft is, is een leuk frame waar je tegen (meestal) een flinke prijs een sausje van shrink it, pink it, green it, blue it orange it enzovoorts, overeen krijgt.

Eigenlijk is dit best wel jammer want met een iets beter product en eerlijkere marketing had het zoveel meer kunnen zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 13 feb 2019 09:13

Denk ook dat het een wel overwegen marketing idee was om een frame weg te geven met de verwachting het geheel af te kunnen sluiten en door te gaan. Ook ik zou ik het niet aanbevelen om daar te kopen, maar is het niet tijd om vooruit te kijken en over een jaar weer om te kijken hoe de zaken er dan voor staan? Misschien wel met reviews van raaktrappende dames en 1 heer.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 feb 2019 09:46

@maruss, ondanks dat een aantal mensen het me erg kwalijk lijken te nemen, maar zolang Jos doet alsof zijn neus bloedt ten opzichte van Janneke blijft voor mij Jos een zeer bedenkelijk heerschap. Het weggeven van een frame verandert daar niets aan. (Ik ben niet jaloers, ik had de tekst eerder gevonden dan dat SqueeZer het bekend gemaakt heeft, maar had geen behoefte aan het frame). Iedereen mag hier aan twijfelen hoor.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 feb 2019 09:55

Gebakken lucht en leugens zijn toch maatschappelijk aanvaard tenminste volgens de meeste marketing deskundigen . De meeste grote bedrijven gebruiken verdraaide waarheden en gemanipuleerde onderzoeken . Dat FONS dit doet verbaasd mij niks , Het probleem is dat er een persoon achter zit die traceerbaar is . De meeste grote bedrijven hebben dit probleem niet , daar wordt er een zondebok opgeofferd , de rest gaat gewoon door . Kijk maar eens naar het VW concern met de gemanipuleerde uitstoot gegevens van de zogeheten milieudiesels . De verkoopcijfers hebben er niet onder geleden , maar er zijn wel onnodig mensen overleden agv longproblemen , mede door VW . De andere autoconcerns zijn trouwens net zo schuldig! Mercedes bijvoorbeeld , waarvan de Sprinter een 5xzo hoge uitstoot bleek te hebben dan opgegeven , geen 10% meer ofzo, maar gewoon 250% meer .

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 feb 2019 10:05

Arno357 schreef: 13 feb 2019 09:55 ...............een 5xzo hoge uitstoot bleek te hebben dan opgegeven , geen 10% meer ofzo, maar gewoon 250% meer .
Dat is dan toch 2,5 x of moet het 500% zijn?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 13 feb 2019 11:17

Arno, vergelijk het met op de foto gaan. De meeste mensen willen er dan goed uitzien, dus kammen ze eerst even hun haar. Wat Fons heeft gedaan is niet z'n haar kammen, maar een masker van George Clooney laten maken, om die op te zetten voor de foto. Bij marketing gaat het erom je producten zo goed mogelijk te presenteren, niet om je klanten voor te liegen over het product.
Ja, je hebt gelijk, er zijn veel meer bedrijven die liegen, frauderen of de waarheid te mooi maken. Alleen we hebben het hier niet over die bedrijven maar over Fons. En ik zie niet in waarom het gedrag van die andere bedrijven Fons een vrijbrief geven om ons als klant voor te liegen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie