Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Ruud_G
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 jan 2012 07:32

Ruud_G 09 feb 2019 15:58

Goedendag. Ik ben inmiddels toe aan mijn tweede Canyon Inflite SL crosser. De eerste had na een ritje of 3 al last van scheuren in de lak rondom de zadelpen. Laten we zeggen dat als ik ea vantevoren had geweten over dit merk (waaronder ook leveringsproblemen....levering gepland november 2018, krijg je n mailtje, het wordt feb 2019....) dan had ik het niet aangeschaft. Was vervolgens zo gek om dan maar te upgraden van SL 8 normale versie naar de SL 8 Team Edition zodat ik alsnog geleverd kon krijgen.....:(

Enfin. Ik heb een nieuw frame gekregen en nu zit daar een raar “gat” net bij de cockpit op de bovenbuis. Je ziet het gat (met schroefdraad) als je het stuur 90 graden naar links of rechts draait. Vraag: is dat bij andere inflite sl fietsen ook? Wat is de functie hiervan? Ik kan me namelijk niet herinneren dat dat gat er ook zat bij mijn vorige inflite. Is gewoon erg vreemd. Zie de foto
Bijlagen
Image-32jp.jpg

TSEG
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2015 11:25

TSEG 09 feb 2019 18:42

Venividibici schreef: 09 feb 2019 09:26
TSEG schreef: 30 jan 2019 16:56 Ook dit jaar zijn er weer uitlever problemen bij Canyon op de Ultimate CF SL disc.
vertraagd met 4 weken.
wordt dan bijna 4 maanden wachten, :cry: :cry:
En? Is je status al veranderd? Kreeg een bericht van een maat van me dat zijn fiets al binnen is, eerder dan verwacht!
Helaas Status nog onveranderd verwachte leverdatum 18-22 maart.. :cry:

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 09 feb 2019 19:15

Ruud_G schreef: 09 feb 2019 15:58 Enfin. Ik heb een nieuw frame gekregen en nu zit daar een raar “gat” net bij de cockpit op de bovenbuis. Je ziet het gat (met schroefdraad) als je het stuur 90 graden naar links of rechts draait. Vraag: is dat bij andere inflite sl fietsen ook? Wat is de functie hiervan?
Is dit gat niet bedoeld om zo'n nokje te kunnen monteren zodat de stuuruitslag beperkt is. Hiermee voorkom je dat het stuur bij b.v. een val de framebuis raakt
Wordt veelal toegepast bij de Canyon mtb's.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Ruud_G
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 jan 2012 07:32

Ruud_G 10 feb 2019 08:24

Hi Vincent. Ik heb geen idee. Zou kunnen wat je zegt. Het gekke is dat ze het bij Canyon NL ook niet eens weten. Dat vind ik alleen al vreemd want je kent je product toch? Enfin. Ik hoop dat ze met een goed verhaal en goede oplossing komen want dit vind ik er niet uit zien

Gebruikersavatar
vlakkebergen.nl
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mar 2016 19:10

Gebruikersavatar vlakkebergen.nl 10 feb 2019 09:03

Ruud_G schreef: 09 feb 2019 15:58 Goedendag. Ik ben inmiddels toe aan mijn tweede Canyon Inflite SL crosser. De eerste had na een ritje of 3 al last van scheuren in de lak rondom de zadelpen. Laten we zeggen dat als ik ea vantevoren had geweten over dit merk (waaronder ook leveringsproblemen....levering gepland november 2018, krijg je n mailtje, het wordt feb 2019....) dan had ik het niet aangeschaft. Was vervolgens zo gek om dan maar te upgraden van SL 8 normale versie naar de SL 8 Team Edition zodat ik alsnog geleverd kon krijgen.....:(

Enfin. Ik heb een nieuw frame gekregen en nu zit daar een raar “gat” net bij de cockpit op de bovenbuis. Je ziet het gat (met schroefdraad) als je het stuur 90 graden naar links of rechts draait. Vraag: is dat bij andere inflite sl fietsen ook? Wat is de functie hiervan? Ik kan me namelijk niet herinneren dat dat gat er ook zat bij mijn vorige inflite. Is gewoon erg vreemd. Zie de foto
Ik heb even voor je gekeken bij mijn Inflite Cf SL, die heeft ook daar een gat zitten, maar het is afgedekt met een rubber kapje. Waarvoor het dient? Geen idee. Het lijkt me niet groot genoeg om er een (Di2) kabel doorheen te voeren. De CF SLX heeft overigens niet een gat daar zitten.

Ruud_G
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 jan 2012 07:32

Ruud_G 10 feb 2019 10:58

Nee idd vlakkebergen. Bedankt voor je antwoord. Idd beetje vreemd. Ook mede gezien dat vorige sl dat niet had. Ik wacht het verder ook even af wat ik nog qua response ga krijgen van NL. Wel vreemd ook dat ze daar van niks weten. Enfin. Er ontbrak ook nog een ander rubber kapje bij de bidonhouder. Pfff.

Ruud_G
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 jan 2012 07:32

Ruud_G 12 feb 2019 10:03

Nou. Dat gat in het frame van mijn inflite krijgt ineens een hele rare wending:

“Vanuit de technische afdeling hebben we vernomen dat deze voorbereiding in het frame is aangebracht zodat in de toekomst een soort van IPU unit eventueel kan worden gemonteerd, vergelijkbaar met het onderdeel wat we monteren op onze carbon MTB frames. Deze IPU unit wordt in de onderste balhoofdring gemonteerd en voorkomt bij bijvoorbeeld een valpartij dat het stuur tegen het frame aanslaat en uiteindelijk kan breken. Dit onderdeel is echter nog in ontwikkeling en helaas kunnen we niet aangeven of en op welke termijn deze op de markt komt. Daarom raden we aan deze opening af te plakken met een dun stukje tape. De fietsen van dit modeljaar zijn al uitgerust met een dergelijk stukje tape, maar bij garantieframes is dat helaas niet het geval en dit onderdeel is ook niet los te krijgen.”

Hierin staat dus eigenlijk te lezen: we boren een gat, maar we hebben geen idee wanneer we dat opvullen. Plak er maar een sticker overheen. Hoe bizar ben je dan bezig als fietsfabrikant?? Ook maakt men blijkbaar onderscheid tussen een frame wat je koopt en een frame wat je notabene onder garantie krijgt als er schade is!!!!!! Hoe gek kan je het als fietsfabrikant maken????? Dit is gewoon bizar.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 feb 2019 10:07

Ruud_G schreef: 12 feb 2019 10:03 Nou. Dat gat in het frame van mijn inflite krijgt ineens een hele rare wending:

“Vanuit de technische afdeling hebben we vernomen dat deze voorbereiding in het frame is aangebracht zodat in de toekomst een soort van IPU unit eventueel kan worden gemonteerd, vergelijkbaar met het onderdeel wat we monteren op onze carbon MTB frames. Deze IPU unit wordt in de onderste balhoofdring gemonteerd en voorkomt bij bijvoorbeeld een valpartij dat het stuur tegen het frame aanslaat en uiteindelijk kan breken. Dit onderdeel is echter nog in ontwikkeling en helaas kunnen we niet aangeven of en op welke termijn deze op de markt komt. Daarom raden we aan deze opening af te plakken met een dun stukje tape. De fietsen van dit modeljaar zijn al uitgerust met een dergelijk stukje tape, maar bij garantieframes is dat helaas niet het geval en dit onderdeel is ook niet los te krijgen.”

Hierin staat dus eigenlijk te lezen: we boren een gat, maar we hebben geen idee wanneer we dat opvullen. Plak er maar een sticker overheen. Hoe bizar ben je dan bezig als fietsfabrikant?? Ook maakt men blijkbaar onderscheid tussen een frame wat je koopt en een frame wat je notabene onder garantie krijgt als er schade is!!!!!! Hoe gek kan je het als fietsfabrikant maken????? Dit is gewoon bizar.
Andersom geredeneerd kan je ook denken: "top, ze denken vooruit. Ze zijn nog bezig met het ontwikkelen van dat onderdeel, maar maken vast wel alle frames er voor klaar". Stel dat ze dat niet hadden gedaan, dan kwam een jaar later die unit op de markt, maar kan die niet op de huidige frames omdat die niet zo'n gaatje hebben. Diegene moeten dan weer een nieuwe fiets kopen, wanneer ze gebruik wil maken van die unit".

Het is ook niet zo dat je het gat constant ziet. Alleen bij het stuur op 90 graden, en bij gewoon gebruik heb je het stuur nooit op 90 graden, tenzij je hem op je rug hebt.

Ruud_G
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 jan 2012 07:32

Ruud_G 12 feb 2019 10:26

Alles kan je altijd anders zien uiteraard. En een gat boren in een frame zonder enige timeline om dat op te vullen is gewoon erg vreemd (buiten feit dat het er esthetisch niet uit ziet). En blijkbaar zijn er ook mensen die er een stuk rubber in hebben (zie vlakkebergen.nl). We experimenteren maar wat zullen we zeggen.......Jammer dat ik daar onderdeel van moet zijn op deze wijze. En dan heb ik het nog niet eens over de communicatie / kennis over product. We sturen maar wat door en dan zien we wel. Laatste canyon voor mij iig. Alleen maar gepruts rondom dit merk (en dan heb ik het nog niet over de levertijden gehad....)

roelw
Forum-lid
Berichten: 479
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 12 feb 2019 10:40

Je bent wel heel erg vooringenomen: Je hebt een fiets van een volgens jouw mening 'slecht prutsmerk' gekocht en zoekt nu naar allerlei argumenten om dit te bevestigen. En voila, plots hebben de prutsers een frame met een gat geleverd.

Ter info: veel frames hebben kleine gatjes in de buurt van de uitvaleinden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6083
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 feb 2019 10:46

Gelukkig kan je bij Canyon binnen 30 dagen retour sturen als je ontevreden bent over het product :).
Ik zou dat in jouw geval doen en een andere crossfiets zoeken, want als ik je zo hoor ben je ondertussen dusdanig teleurgesteld dat een heel stuk plezier van het fietsen al weggevallen is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 feb 2019 11:02

Ruud_G schreef: 12 feb 2019 10:26 Alles kan je altijd anders zien uiteraard. En een gat boren in een frame zonder enige timeline om dat op te vullen is gewoon erg vreemd (buiten feit dat het er esthetisch niet uit ziet). En blijkbaar zijn er ook mensen die er een stuk rubber in hebben (zie vlakkebergen.nl). We experimenteren maar wat zullen we zeggen.......Jammer dat ik daar onderdeel van moet zijn op deze wijze. En dan heb ik het nog niet eens over de communicatie / kennis over product. We sturen maar wat door en dan zien we wel. Laatste canyon voor mij iig. Alleen maar gepruts rondom dit merk (en dan heb ik het nog niet over de levertijden gehad....)
Esthetisch er niet uit ziet? Je ziet het niet eens :lol:

Plaats reactie