Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

roelw
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 05 feb 2019 11:50

Venividibici schreef: 04 feb 2019 22:18
roelw schreef: 04 feb 2019 19:13
Joep2012 schreef: 03 feb 2019 22:57
Iemand ervaring met de bidons?

Deze zijn van Tacx en die lekken. Ik heb ze ook bij de fiets gekocht maar dat was geen goed idee.
Kies transparante bidons, dan kun je altijd zien hoe vol ze nog zitten en je ziet in welke je water hebt zitten en in welke bidon je iets aan het water hebt toegevoegd bijvoorbeeld.
Dat maakt toch niet uit welke kleur ze hebben, als ze lekken dan lekken ze.
Mijn bidons van Canyon zijn transparant (Tacx Shiva). Ik had eerder ook al volledig witte bidons van Tacx gekocht (ook de Shiva) en hoe vast ik de dop ook draai, ze lekken steeds en plakken vervolgens door de sportdrank. Slecht ontwerp als je het mij vraagt, die Tacx Shiva.
Nadien bidons van BBB gekocht en deze lekken niet. Ook de bidons van Eurobottle die je vaak als reclamegadget krijgt zijn zeer goed (brede opening, lekt niet, bio gebaseerd en BPA-vrij, geen plastic smaak).

gerundium
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2011 14:52

gerundium 05 feb 2019 12:09

iemand ervaring met het ophalen van een canyon bij de showroom in Koblenz? Ik zag dat de fiets die ik op het oog heb beschikbaar is als bike to go in koblenz, en dat is ongeveer even duur als de brandstofkosten daarheen. Ik wil alleen ook e.e.a. aan reserve onderdelen hebben, te weten een extra derailleurpad en chain catcher en die zou ik daar dan ook gelijk aanschaffen, iemand die weet of dat mogelijk is?

oar.hahn
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2019 14:16

oar.hahn 05 feb 2019 12:30

gerundium schreef: 05 feb 2019 12:09 iemand ervaring met het ophalen van een canyon bij de showroom in Koblenz? Ik zag dat de fiets die ik op het oog heb beschikbaar is als bike to go in koblenz, en dat is ongeveer even duur als de brandstofkosten daarheen. Ik wil alleen ook e.e.a. aan reserve onderdelen hebben, te weten een extra derailleurpad en chain catcher en die zou ik daar dan ook gelijk aanschaffen, iemand die weet of dat mogelijk is?
Is zeker mogelijk. Die showroom is tevens winkel waar je accessoires, kleding etc. kunt kopen. Nog een tip: ik heb mijn nieuwe fiets daar vorige maand opgehaald zonder accessoires erbij te bestellen. Eenmaal aangekomen kreeg ik er zonder meerprijs twee bidonhouders en bidons bij. Toch wel netjes vond ik.

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 05 feb 2019 13:11

Ivo W schreef: 01 feb 2019 14:32
daniel1975 schreef: 31 jan 2019 14:50 :mrgreen:

Canyon wordt steeds duurder, forse wachttijden zijn zo ongeveer standaard; begint net een echt merk te worden ;-)
zowat elke influencer op youtube rijdt op een canyon, ze sponsoren 2 worldtour ploegen, de ploeg van mvdl etc. Verder staat in bijna elke fiets een test met een canyon. Er worden zo massa's fietsen beschikbaar gesteld, die daarna toch tegen een lagere prijs verkocht moeten worden.

ik vind het, zolang het niet de effe zwarte zijn, mooie fietsen, die kwalitatief ook best wel in orde zullen zijn, maar ik snap niet dat er nog zoveel mensen zijn die hier intrappen. Bij de meeste andere merken onderhandel je 20% van de catalogusprijs af én krijg je service van een lokale fietsboer. Al met al ben je dan nog goedkoper af dan bij Canyon.

Het verkoopmodel canyon is in mijn ogen ingehaald door Rose. goede fietsen, voor weinig geld.
Ik heb vooraf aan de aanschaf van mijn Aeroad CF SL DISC 8.0 DI2 (€4699) researsch gedaan bij andere merken. Bij veel merken (buiten Sensa) kon ik geen voordeliger aanbod vinden voor een fiets met een dergelijke afmontage. Je zit dan toch al gauw aan prijzen tussen de €6500 / €10 000 als je bij merken als Trek, Giant, Pinarello, BMC, Ridley S-Works etc. gaat shoppen. Zelfs met 20% of 30% korting kom je dan nog niet aan de prijs van de Canyon Aeroad.

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 05 feb 2019 15:13

Ivo W schreef: 01 feb 2019 14:32
Bij de meeste andere merken onderhandel je 20% van de catalogusprijs af én krijg je service van een lokale fietsboer. Al met al ben je dan nog goedkoper af dan bij Canyon.
Dit is zeker waar. En toch koop ik dan liever een Canyon, of Rose of iets vergelijkbaars.

Waarom? Ik vind het een vreemd concept dat je moet gaan onderhandelen als je iets wilt gaan kopen. Ik verwacht gewoon dat er gewoon gelijk de juiste prijs staat op het kaartje. Als je er zomaar 20% af kunt praten, dan betekend dat, in mijn ogen, dat je standaard genaaid word. En als je dan die 20% korting gepakt hebt, kun je je altijd blijven afvragen of het niet 30% had moeten wezen.

Dat gezegd hebbende, zelf heb ik ook nog een Trek MTB. Gekocht bij een (bekende) fietsenhandel. Inderdaad flink (net geen 25%) onder de adviesprijs waarmee online geadverteerd word. Maar niet hoeven onderhandelen, prijs stond gewoon in de winkel op het kaartje vermeld (met vermelding van de korting tov adviesprijs). Als ik had moeten onderhandelen had ik niet eens half overwogen om hem aan te schaffen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 feb 2019 15:16

tim.w schreef: 05 feb 2019 13:11
Ivo W schreef: 01 feb 2019 14:32
daniel1975 schreef: 31 jan 2019 14:50 :mrgreen:

Canyon wordt steeds duurder, forse wachttijden zijn zo ongeveer standaard; begint net een echt merk te worden ;-)
zowat elke influencer op youtube rijdt op een canyon, ze sponsoren 2 worldtour ploegen, de ploeg van mvdl etc. Verder staat in bijna elke fiets een test met een canyon. Er worden zo massa's fietsen beschikbaar gesteld, die daarna toch tegen een lagere prijs verkocht moeten worden.

ik vind het, zolang het niet de effe zwarte zijn, mooie fietsen, die kwalitatief ook best wel in orde zullen zijn, maar ik snap niet dat er nog zoveel mensen zijn die hier intrappen. Bij de meeste andere merken onderhandel je 20% van de catalogusprijs af én krijg je service van een lokale fietsboer. Al met al ben je dan nog goedkoper af dan bij Canyon.

Het verkoopmodel canyon is in mijn ogen ingehaald door Rose. goede fietsen, voor weinig geld.
Ik heb vooraf aan de aanschaf van mijn Aeroad CF SL DISC 8.0 DI2 (€4699) researsch gedaan bij andere merken. Bij veel merken (buiten Sensa) kon ik geen voordeliger aanbod vinden voor een fiets met een dergelijke afmontage. Je zit dan toch al gauw aan prijzen tussen de €6500 / €10 000 als je bij merken als Trek, Giant, Pinarello, BMC, Ridley S-Works etc. gaat shoppen. Zelfs met 20% of 30% korting kom je dan nog niet aan de prijs van de Canyon Aeroad.
Een Trek Emonda SL 7 Disc (Carbon frame, carbon wielen, Di2) is technisch redelijk vergelijkbaar, behalve het aero stuur, en die kost met de korting af nog 3750 Euro.
Dan is de Aeroad zomaar even 25% duurder dan de Trek waar je ook nog eens levenslange garantie op het frame hebt.
Het is allemaal maar hoe je het bekijkt en ik begrijp best dat een Canyonkoper prijs/kwaliteit aanhaalt maar dat is behalve niet de beste reden om een bepaalde fiets te kopen nog niet altijd even waar ook.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 feb 2019 15:20

Tsja, je kunt heel principieel niet willen onderhandelen, maar dan maak je het vooral voor jezelf moeilijker of duurder.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 feb 2019 15:22

StefanJ schreef: 05 feb 2019 15:13 .............;;Als ik had moeten onderhandelen had ik niet eens half overwogen om hem aan te schaffen.
Onderhandelen is echt niet hetzelfde als gewoon vragen, "gaat er nog iets van de adviesprijs af"?
Maar als je zelfs dat niet durft vragen ben ik benieuwd hoe jij een nieuwe auto gaat kopen, want dan moet je pas echt onderhandelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 feb 2019 16:07

Probeer eens een nieuwe keuken ;-)
Less is bore

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 05 feb 2019 16:10

gerundium schreef: 05 feb 2019 12:09 iemand ervaring met het ophalen van een canyon bij de showroom in Koblenz? Ik zag dat de fiets die ik op het oog heb beschikbaar is als bike to go in koblenz, en dat is ongeveer even duur als de brandstofkosten daarheen. Ik wil alleen ook e.e.a. aan reserve onderdelen hebben, te weten een extra derailleurpad en chain catcher en die zou ik daar dan ook gelijk aanschaffen, iemand die weet of dat mogelijk is?
Doen ! Heb ik al 2x gedaan. Geen gehuil achteraf met krassen of slecht schakelen. Zij zetten deze in elkaar, en jij kan effe een testrit maken op de parking. En het is nog een leuke shop ook
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 05 feb 2019 16:27

Lcsmet schreef: 05 feb 2019 15:22 Onderhandelen is echt niet hetzelfde als gewoon vragen, "gaat er nog iets van de adviesprijs af"?
Maar als je zelfs dat niet durft vragen ben ik benieuwd hoe jij een nieuwe auto gaat kopen, want dan moet je pas echt onderhandelen.
Het heeft weinig met durf te maken.

Bij een auto of een keuken gaat het net even om iets andere bedragen. (Factor 10...) Met daarbij nog een bak maatwerk.

Venividibici
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2019 11:59

Venividibici 05 feb 2019 16:45

daniel1975 schreef: 05 feb 2019 08:29
Venividibici schreef: 04 feb 2019 22:18 Kies transparante bidons, dan kun je altijd zien hoe vol ze nog zitten en je ziet in welke je water hebt zitten en in welke bidon je iets aan het water hebt toegevoegd bijvoorbeeld.
Neeeeee, je kiest de bidons die het beste bij je fiets passen. Any Tacx will do, alleen kleurtje kiezen (99% wit of zwart).

Iets toevoegen is kwestie van systeem; schuine buis is bij mij altijd water, staande buis is eventueel sportdrank.
Hahahahahaha kak, regeltje geschonden hier? :lol:
Rapha bidons, erg goed.

Plaats reactie