Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 01 feb 2019 14:56

En het probleem is dat je daar heel lang op kan gaan wachten. Jos ziet zichzelf namelijk als slachtoffer...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 feb 2019 15:11

Rodrick schreef: 01 feb 2019 13:33
daniel1975 schreef: 31 jan 2019 21:53 Dat kunnen we hier nu toch ongeveer zelf wel invullen: de boel is serieus onder druk gezet en die druk zo hoog opgevoerd dat Janneke eieren voor haar geld heeft gekozen. Werkelijk alle antwoorden van Fons wijzen in die richting.
Ben wel heel benieuwd hoe de redactie van Fiets hier nu naar kijkt. Ik zie Edwin regelmatig online staan, dus zo houden het (terecht!) wel in de gaten.
Yep, we lezen uiteraard mee. Onze mening/bevindingen/ervaringen komen overeen met de algehele tendens van dit topic. Ik zou haast willen zeggen: dan weet je het wel. 8-)
Ik vermoed ellenlange lappen met onzinnige, herhalende teksten in de mailbox :lol: :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 feb 2019 16:01

@chrissiewizzie, wel een goed plan.
Vast 1 stem voor "ja" van mij.

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 01 feb 2019 16:04

scepticus schreef: 30 jan 2019 21:48 Komt er dan toch een herenmodel Fons? :like:
Dankjewel voor je interesse :) Natuurlijk zijn we bezig met een herenmodel. Onze Duitse engineers maken op dit moment overuren. De tekst voor de advertorials ligt al klaar:

"Het innovatieve fietsmerk Fons komt na hun vrouwenmodel nu ook met een specifiek herenmodel, de Fons Strada Macho. We vinden dat mannen vaak slecht behandeld worden in reguliere fietsenwinkels. Er wordt een grote fiets neergezet met een matzwarte kleur, waar je hoogstens nog een rood of wit biesje op kunt krijgen. Echte aandacht krijg je niet. Na uitgebreid onderzoek van ons wetenschappelijk team is aan het licht gekomen dat het mannenlichaam toch een specifieke geometrie behoeft. Wij hebben een fiets van de grond af opgebouwd om nu in deze behoefte te voorzien. Eigenschappen van het mannenlichaam zijn een niet zo kantelbaar bekken, een smalle bips en een brede schouderpartij. Dit zorgt voor een hoog zwaartepunt. Om dit te compenseren hebben we het bottom-bracket verhoogd en naar achteren geplaatst. Testen onder mannelijke fietsers hebben bijzonder positieve reacties opgeleverd.
De fiets is in het matzwart leverbaar en kan naar wens nog opgefrist worden met een rood of wit biesje."

Gelukkig schrijft Janneke van het ZijWielrent blog niet meer over Fons bikes. Zo zullen jullie er nooit achter komen dat het een gewoon open mould frame betreft. Andere merken voeren dit frame onder namen als Thompson Capella en Batagglin Faster.

Sarcasme natuurlijk, maar het zou zomaar kunnen :)
Sorry als het niet grappig is, maar ik moest het kwijt :)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 01 feb 2019 16:45

MPolleke schreef: 01 feb 2019 16:04
scepticus schreef: 30 jan 2019 21:48 Komt er dan toch een herenmodel Fons? :like:
Dankjewel voor je interesse :) Natuurlijk zijn we bezig met een herenmodel. Onze Duitse engineers maken op dit moment overuren. De tekst voor de advertorials ligt al klaar:

.Sarcasme natuurlijk, maar het zou zomaar kunnen :)
Sorry als het niet grappig is, maar ik moest het kwijt :)
En daar kunnen we gewoon weer het Fons "vrouw specifieke" frame voor gebruiken, die hebben we hier toch al liggen... maakt niet uit joh, die mannetjes zijn toch niet zo slim....

(ik heb zo'n voorgevoel dat er binnenkort een nieuwe troll komt opdagen)

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 01 feb 2019 17:45

je bedoelt Squeezer als launching 'customer' op z'n Fons Macho?

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 01 feb 2019 20:53

Moeten jullie niet gewoon gaan fietsen? Ik heb best veel aan dit forum: feedback, antwoorden op vragen, kwijlen bij mooie foto's van nog mooiere fietsen. Maar in dit draadje (het duurde even voordat ik de achterstand van vier dagen had terug gelezen) slaan jullie echt door.

En met jullie bedoel ik de plusminus 15 reaguurders die elkaar en zichzelf al dagen herhalen, die Fons betichten van van alles en nog wat en die soms een veel te grote broek aantrekken. Want denken jullie echt dat fietsende vrouwen dit forum gaan doorspitten als ze een Fons willen kopen? No way! Omdat er niet doorheen te komen is. Het gaat over details van details van details van hoofdlijnen die weken geleden aan bod gekomen zijn. Daar zit echt niemand op te wachten. Op die paar reaguurders na die hier keer op keer reageren.

Fons liegt. Of het bedrijf spreekt niet helemaal de waarheid. Of het bedrijf verdraait feiten. Of ze halen leugens van de site. Of van Facebook. Hoe dan ook, ze gebruiken allerlei mooie termen om spullen te verkopen. Zoals dat gaat in een vrije economie. Fons verkoopt fietsen en die kosten een x-bedrag. De een vindt dat te duur, de ander niet. De een vindt ze mooi, de ander niet.

En dan zou Fons een blog offline gehaald hebben. Of laten hebben. Alsof Janneke dat zo maar laat gebeuren. Was een prima stukkie van Janneke, daar kan geen jurist iets tegen doen. Maar het was ook niet de opening van het NOS-journaal. Kortom, het is maar een voetnoot in de kantlijn van de geschiedenis van de Nederlandse fietsindustrie,

Ik haak af,. En dat zouden meer mensen moeten doen. Jullie denken onschuldige beginnende vrouwelijke fietsers te kunnen beschermen tegen de grote boze buitenwereld. Pardon, tegen Fons. En dat is een nobel streven. Maar met dit oeverloos gezeur de laatste 28 pagina's, bereik je niemand. Op die paar reaguurders na. Sterker nog, misschien krijgt Fons meer aandacht dan het verdient. Dat willen jullie niet. Zover ben ik wel.

Ga lekker fietsen mannen en vrouwen. Op welke fiets dan ook. Stap op, voel de wind door je haren en genioet van Nederland. Laat het gaan, Laat het los. Karma is een bitch. Als Fons doet wat jullie denken dat het doet, komt Fons zichzelf tegen. E als dat gebeurt, zit ik op het zadel. En niet op dit forum.
Michiel

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 feb 2019 20:59

Ut is winter.....
In de zomer zouden we de 200 pagina's niet halen, nu is er een kans...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 feb 2019 07:51

Je makkelijk 30 paginas overslaan inmiddels

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 feb 2019 08:29

fietsvriend schreef: 01 feb 2019 20:53 En dan zou Fons een blog offline gehaald hebben. Of laten hebben. Alsof Janneke dat zo maar laat gebeuren. Was een prima stukkie van Janneke, daar kan geen jurist iets tegen doen. Maar het was ook niet de opening van het NOS-journaal. Kortom, het is maar een voetnoot in de kantlijn van de geschiedenis van de Nederlandse fietsindustrie,
Je kan daar over twijfelen, maar persoonlijk heb ik 0 twijfel over hetgeen ze bij Fons hebben uitgevoerd in de richting van ZijWielRent. Ik vind dat een hele kwalijke zaak.

Daar is het echter niet bij gebleven, iedere dag opnieuw bewijst Fons./Jos dat hij onbetrouwbaar is, alles wat krom is recht proberen te lullen. en geen enkele moeite heeft met glashard liegen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 feb 2019 08:44

Met dat laatste kun je tegenwoordig president van de VS worden en blijven.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 02 feb 2019 09:14

Afbeelding

Plaats reactie