Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 01 feb 2019 08:58

We hebben blijkbaar een gevoelige snaar geraakt.... 😳😂

DeeJeeEric
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31

DeeJeeEric 01 feb 2019 09:02

Haastige spoed is zelden goed. Even wachten tot de lente, dan wordt het volop genieten. Je weet nu hoe zwaar het is; donker, koud, nat, wind. Des te meer wordt het genieten met de zon op je bol. Je wilt je straks niet pijnigen met de gedachte hoe het nou toch zou zijn met je Colnago op de weg, zonnetje, fluitende vogeltjes en goede kop koffie.
Giant TCR Advanced 1

Gebruikersavatar
R3x
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:13

Gebruikersavatar R3x 01 feb 2019 10:44

Mijn woon-/werk verkeer (2 x 20km) doe ik al jaren - in weer en wind - op de fiets en ik heb er nooit een woord over vuil gemaakt. Over het abrupte einde van de fiets avonturen van Blurg heb ik dan ook maar één ding te zeggen: wat een slappe zak.
Niet lullen maar fietsen!

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 01 feb 2019 10:52

Ha!

GOTCHA!

Ik heb jullie te pakken! :-D


Tuurlijk stopt Blurg niet.


En wat een reacties ook weer, ik moest wel gniffelen toen ik gisteren op 'Verstuur' drukte nadat ik het bericht had getypt. Even in het ootje nemen, dat moet kunnen toch?


De meeste reacties zijn erg opbeurend trouwens, dus ik voel me er wel een beetje lullig over. Leuke en steunende positieve reacties.
Sorry van de grap :)

Ook een paar reacties van 'Na de eerste post wist ik het eigenlijk al'.
'Dat was ook niet te doen, dat zag ik al aankomen, dat houdt ie niet vol'.

Haha, leuk!
Maar niet dus.

En ook trek ik het prima, in het hondeweer, -9 graden, donker, regen, ijs, sneeuw, WIND! :-)

Dat heeft juist wel iets vind ik. Dat maakt het meer een prestatie.

Maar dat mensen dat dachten, dat het wel zou temperen is natuurlijk logisch. Ik vind het echter nog steeds heel leuk!
Ik heb het zelfs gemist.
Dat ik in de winter ben gestart en dan zeker met die slechte weken van behoorlijke kou en regen, maakt het lastiger. En ja, allemaal kleding en extra dingen, kost wat extra moeite, maar ik vind het niet zo'n punt.
Ik heb de daily commute zelfs langer gemaakt, elke rit is 32km.

Na elke rit ben ik er weer blij dat ik gefietst heb. Het voelt goed.
Ik laat me niet tegenhouden door slecht weer.

Met de auto was wel weer fijn, zeker met standkachel en stoelverwarming en dat soort dingen. En files heb ik vrijwel niet.
En ik heb de auto heel kort geleden aangeschaft, dus wil er graag in rijden eigenlijk.
Toch, ben ik graag buiten en voelt het super goed om te fietsen.
Lekker om fysiek bezig te zijn en het grootste deel is ook in de natuur waar ik graag ben.

Maar goed, Blurg stopt dus niet zomaar.
Ik heb met veel protest, de fiets een aantal dagen (meer is het niet) laten staan.

Ik voelde het allemaal behoorlijk, en nam een aantal dagen rust. Toen wilde ik weer supergraag fietsen, echter, mijn knie bleef ik voelen.
Na wat wikken en wegen heb ik toen besloten er nog een aantal dagen aan te plakken. Ik was bang, dat ik anders de boel forceer.

Maar ik wilde juist zo graag fietsen! Toch heb ik mijzelf tegen gehouden.
Alleen in de avond wat ritjes met de honden.



Maarrrrrrrrr, vandaag wilde ik weer op de fiets.
Dus vanochtend vroeg uit de veren, en om half 7 op de fiets.
De wereld was prachtig wit, heel mooi, en ik was ZO BLIJ! Ik zat namelijk weer op de FIETS!

Ik moest het heel rustig aan doen, want het was een paar cm sneeuw en werkelijk bijna de hele rit.
Het was iets van -1, dus het voelde lang niet zo erg als die vorige keer, met -8 a -9.
Ik genoot van het mooie landschap en ik dacht, kom, laten we er eens een langere rit van maken.
Heel rustig aan, en de hele afstand heb ik de schoenen niet in de pedalen geklikt.
Soms voel je hem namelijk gaan, dan balanceer en corrigeer ik, alleen als dat misgaat wil ik niet aan mijn fiets gekleeft zitten als ik val.

De fietspaden in het bos en langs de dijk waren allemaal maagdelijk wit, op veel stukken mocht ik de eerste streep van sporen trekken.

Wat heb ik dit gemist! Heerlijk! De natuur om me heen is heel mooi. Dit keer geen reeen gezien, ik zie ze eigenlijk altijd op de heenrit, als ik vroeg ben.

Onderweg meerdere keren gestopt voor een fotootje.


20190201_063755.jpg

20190201_072205.jpg
20190201_064736.jpg
Ik heb ook een nieuw achterlicht, en daar ben ik erg tevreden over.
Op aanraden van DDX zocht ik de Bontrager Flare, maar het model wat ook aan de zijkant schijnt is niet meer leverbaar, of duurde lang. Dus het is de Bontrager Flare RT geworden.
Die is ook enorm fel en heeft een hele goede batterij duur. En een waterdichte aan- en uitknop, iets wat voor mij een must is. Tevens een reserve achterlicht bij me, in geval van problemen, De Bontrager Flare 1.

Ik heb intussen ook een pomp met drukmeter, en ik kwam er zo achter dat in mijn fietsbanden maar 3 bar zat, dus ik heb ze gister op 7 bar kunnen zetten.

Het was een heerlijke rit van 44km uiteindelijk. En ik kijk alweer uit naar de terugrit.

https://www.strava.com/activities/2116701713

Dit weekend ga ik ook een mooie ronde kiezen om te fietsen.
Ik zit te denken aan de Veluwe.

It's good to be back!

Groeten van de sneue rukker/slappe zak! :-D
Bijlagen
20190201_064139.jpg
Laatst gewijzigd door blurg op 01 feb 2019 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 01 feb 2019 11:01

20190201_083309.jpg
20190201_080639.jpg
20190201_083650.jpg
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

JDW
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 01 feb 2019 11:10

Knap!
Ik blijf het wel raar vinden dat je met zo'n weer voor de racer blijft kiezen.
Met de mtb ben je minstens zo snel (bij sneeuw) en zul je veel meer grip hebben.

Trek je niet aan wat anderen hierboven schreven, mij lijkt het gewoon dat je het verstandig wil aanpakken.
Daar horen een paar dagen rust bij vermoeidheid of blessures gewoon bij.

Blijven gaan!

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 01 feb 2019 11:12

Haha, goeie grap! :D

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 01 feb 2019 11:19

JDW schreef: 01 feb 2019 11:10 Knap!
Ik blijf het wel raar vinden dat je met zo'n weer voor de racer blijft kiezen.
Met de mtb ben je minstens zo snel (bij sneeuw) en zul je veel meer grip hebben.

Trek je niet aan wat anderen hierboven schreven, mij lijkt het gewoon dat je het verstandig wil aanpakken.
Daar horen een paar dagen rust bij vermoeidheid of blessures gewoon bij.

Blijven gaan!
Ik dacht ook dat hij rust nam en gewoon de frequentie wat minderde, maar toen kwam hij zelf met de reactie dat hij er helemaal geen zin meer in had. Beetje vreemde grap, maar het zal aan mijn gevoel voor humor liggen.

Verder top dat je vandaag weer gegaan bent Blurg, al zou ik met dit weer ook de MTB pakken aangezien je die toch al hebt, dat rijd zo veel fijner. In mijn geval is het ook fijn dat ik wat stukken bos op de route kan nemen in plaats van door die zoute drek wat hier momenteel op de fietspaden ligt.

Het is ook gewoon leuk met de MTB, lekker zorgeloos door de sneeuw raggen in plaats van ieder bochtje voorzichtig aan met uitgeklikte schoenen.
Laatst gewijzigd door Kluus op 01 feb 2019 11:22, 3 keer totaal gewijzigd.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 01 feb 2019 11:19

Hehehe, uiteraard wist ik er van.
Zat hem al te porren om op te schieten met posten :mrgreen:

Heel goed dat je een paar dagen rust hebt genomen en zeker ook dat je kalm aan doet.
Een knieblessure kan heel vervelend zijn en als je er geen aandacht aan besteed zelfs iets waar je nooit meer vanaf komt.

Kalm aan, zo kom je er ook :winkthumb:

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 01 feb 2019 11:31

Je had, om te fucken, ook kunnen melden dat je een paar duurdere wielen had aangeschaft omdat de huidige naar jouw mening niet zo lekker meer draaiden :)

Ps: de zin; 'Eerlijk gezegd zag ik dit bij de eerste post al aankomen' kan direct in de inburgeringscursus om buitenlanders te leren wat wij bedoelen met 'Nederland op z'n smalst'. :)

Keep up the good work!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 01 feb 2019 11:35

OK, got me...
Mijn tolerantieniveau voor quitters is nogal laag vrees ik, maar zo te lezen is er van quitten (toch) geen sprake.
Mooi!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 feb 2019 11:58

Haha :-)

Plaats reactie