Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

superrose@work
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2009 16:16

superrose@work 30 jan 2019 10:24

amclassic-fan schreef: 30 jan 2019 10:02
superrose@work schreef: 30 jan 2019 09:52
scepticus schreef: 30 jan 2019 09:47 Assembleren = ontwikkelen
Advertorial = onderzoeksjournalistiek

Taal is net klei.
In het geval van het artikel van Janneke is assembleren in jullie ogen zelfs goede onderzoeksjournalistiek.
Wat heeft Janneke jouw misdaan dat je haar zo afvalt? Want ja Janneke heeft goed uitzoekwerk geleverd. Ze is in dit topic ook een aantal keer verbeterd en aangevuld en dat heeft ze opgepakt en in het artikel meegenomen. Een aantal pagina's terug liep je er ook al op af te geven, toen kwam je met het excuus dat je er niet meer op kon reageren omdat het niet meer online stond. Vervolgens heb je alsnog een link gekregen met de volledige tekst, maar uiteindelijk valt er niet zo veel op af te dingen?
Helemaal niets, ik heb haar nog nooit gesproken.

Maar journalistiek is ze niet te werk gedaan, immers ze deed niet aan hoor en wederhoor. En heeft stellingen van dit forum klakkeloos overgenomen, inclusief een aantal fouten.

Ik begrijp wel dat het voor jullie een artikel is wat in jullie straatje past omdat ze precies dat doet wat jullie ook doen. En het is je goed recht de dingen te vinden die je vindt. Maar noem het geen onderzoeksjournalistiek. Een onderzoeksblogje wellicht. En dat is ok, maar noem het hier dan ook geen journalistiek.

Een journalist had hoor en wederhoor toegepast, zij heeft op twitter aangegeven dat niet te hebben gedaan omdat ze dat niet nodig vond. Vervolgens is ze maandenlang op twitter doorgegaan. Dat vind ik net zo kwalijk als een deel van de posts hier.

superrose@work
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2009 16:16

superrose@work 30 jan 2019 10:25

Ernie C. schreef: 30 jan 2019 10:05
superrose@work schreef: 30 jan 2019 10:01
Ernie C. schreef: 30 jan 2019 09:56

Wil je b.v. Ultegra Di2 dan koop je hem hier: https://www.deltabikes.nl/product/ulteg ... eed-nieuw/ inclusief montage voor zo'n 1300 euro. Verkoop je de Tiagra groep voor 200 euro (dan ben je hem de volgende dag kwijt), dan steek je zomaar 800 euro in je zak.
Nu mag Fons dat minimaal in zijn zak steken. Iemand naaien zonder dat hij/zij zich genaaid voelt is een vak apart...

Ik ben geen wiskundige, kan jouw berekening uitleggen? Ik mis een stap en begrijp zodoende niet wat je bedoelt.
In dit topic is het inderdaad nogal makkelijk een stap te missen. Het prijsverschil tussen de Fons met Tiagra en Ultegra di2 is 1900 euro.
Precies, die miste ik. Dank

superrose@work
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2009 16:16

superrose@work 30 jan 2019 10:26

Jans schreef: 30 jan 2019 10:21
superrose@work schreef: 30 jan 2019 10:01
Ernie C. schreef: 30 jan 2019 09:56

Wil je b.v. Ultegra Di2 dan koop je hem hier: https://www.deltabikes.nl/product/ulteg ... eed-nieuw/ inclusief montage voor zo'n 1300 euro. Verkoop je de Tiagra groep voor 200 euro (dan ben je hem de volgende dag kwijt), dan steek je zomaar 800 euro in je zak.
Nu mag Fons dat minimaal in zijn zak steken. Iemand naaien zonder dat hij/zij zich genaaid voelt is een vak apart...

Ik ben geen wiskundige, kan jouw berekening uitleggen? Ik mis een stap en begrijp zodoende niet wat je bedoelt.
Sorry @rose, je hebt de basisschool toch wel afgemaakt?
Oei, is dit de tijd van de maand of de overgang? Je klinkt wat zuur

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 jan 2019 10:29

superrose@work schreef: 30 jan 2019 09:52
scepticus schreef: 30 jan 2019 09:47 Assembleren = ontwikkelen
Advertorial = onderzoeksjournalistiek

Taal is net klei.
In het geval van het artikel van Janneke is assembleren in jullie ogen zelfs goede onderzoeksjournalistiek.
Kom op Rose.... Fons koopt frames in en bouwt die naar wens op. Niks meer, niks meer. Iets wat tientallen merken en iedere serieuze LBS al decennia lang doen.

Maar ze gaan zó allejezus pathetisch ver om te suggereren dat ze méér doen ("Andere merken pinken en shrinken slechts, die zetten en smal stuurtje en een dameszadel op een frame met bloemetjesdecoratie. Wij doen méér, wij hebben op grond van tientallen metingen en input van een cardioloog en een fysiotherapeut een fiets ontwikkeld met een extra laag en naar voren geplaatst bracket" etc) dat het gewoon lachwekkend is.

En hoe Janneke die marketingbubbel eventjes haarfijn fileerde vind ik geloofwaardigere journalistiek dan wanneer jij als influencer een jubelende advertorial tikt ja.
Laatst gewijzigd door scepticus op 30 jan 2019 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

superrose@work
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2009 16:16

superrose@work 30 jan 2019 10:33

scepticus schreef: 30 jan 2019 10:29
superrose@work schreef: 30 jan 2019 09:52
scepticus schreef: 30 jan 2019 09:47 Assembleren = ontwikkelen
Advertorial = onderzoeksjournalistiek

Taal is net klei.
In het geval van het artikel van Janneke is assembleren in jullie ogen zelfs goede onderzoeksjournalistiek.
Kom op Rose.... Fons koopt frames in en bouwt die naar wens op. Niks meer, niks meer. Iets wat tientallen merken en iedere serieuze LBS al decennia lang doen.

Maar ze gaan zó allejezus pathetisch ver om te suggereren dat ze méér doen ("Andere merken pinken en shrinken slechts, wij doen méér, wij hebben op grond van tientallen metingen en input van een cardioloog en een fysiotherapeut een frame ontworpen met een extra laag en naar voren geplaatst bracket" etc) dag het sneu wordt.

Die bubbel even doorprikken vind ik geloofwaardigere journalistiek dan als influencer een jubelende advertorial tikken.
Als je denkt dat het een advertorial is raad ik je aan mijn site te melden want dan zit ik - als het inderdaad een advertorial is - wettelijk niet juist.
Dat gezegd hebbende, beweert mijn site niet journalistiek te zijn. Janneke doet dat zelf ook niet, alleen jullie noemen haar stuk onderzoeksjournalistiek. Ik wijs je erop dat het niet journalistiek is als ze niet aan hoor en wederhoor doet.

Overigens is het van een aantal leden van dit forum wel puik werk dat ze zo diep in een onderwerp zijn gedoken. Er zitten volgens mij nog een paar fouten in en in de interpretatie zijn jullie ook wat eenzijdig, maar het is wel leuk speurwerk. Dat overnemen en in een blog zetten, zonder hoor en wederhoor is geen journalistiek.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 jan 2019 10:35

superrose@work schreef: 30 jan 2019 10:33 Als je denkt dat het een advertorial is raad ik je aan mijn site te melden want dan zit ik - als het inderdaad een advertorial is - wettelijk niet juist.
Lifestyleblog dan?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2019 10:38

Rose, neem dan even de moeite om de écht fouten uit het artikel van Janneke te halen.
Maakt de discussie oprecht een stuk makkelijker dan over en weer over aannames, interpretaties, etc te praten.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 jan 2019 10:38

superrose@work schreef: 30 jan 2019 10:26
Jans schreef: 30 jan 2019 10:21
superrose@work schreef: 30 jan 2019 10:01

Ik ben geen wiskundige, kan jouw berekening uitleggen? Ik mis een stap en begrijp zodoende niet wat je bedoelt.
Sorry @rose, je hebt de basisschool toch wel afgemaakt?
Oei, is dit de tijd van de maand of de overgang? Je klinkt wat zuur
Dank je dat je me nog zo jong inschat.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 jan 2019 10:40

Volgens mij heeft Fonsie vooral een imagoprobleem. Door de onzinnige claims/suggesties, de onnozele manier van reageren, het kruipen in de slachtofferrol heeft het bedrijf op zijn minst hier een "misgun" factor om haarzelf gecreeerd. Dat is m.i. vooral superdom en geheel aan Fons zelf te danken.
Wat ik vooral oerstom vind is dat ze in potentie best een aardig idee hebben (en volgens mij is de markt van vrouwenfietsers booming), maar hun eigen marketing volledig om zeep aan het helpen zijn.
Misschien valt het buiten mijn fiets-freaks bubbel mee hoor, en zijn er genoeg sheeple die helemaal voor de mooie kleurtjes en pseudo wetenschappelijke praatjes vallen, maar in dat geval begrijp ik alleen maar minder van de manier van reageren. Ook fietsforum-mensjes komen namelijk wel eens buiten hun bubbeltje, en er zijn er vast enkelen bij die enige invloed binnen het fietswereldje hebben.

Ik niet hoor, ik observeer slechts, al zou ik potentiele kopers een Fons momenteel van harte afraden. Toch die misgun factor vrees ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 jan 2019 10:43

Ernie C. schreef: 29 jan 2019 14:35 Ik heb even mijn eerste post, op de eerste pagina van dit topic aangepast om het een en ander samen te vatten.

Als er nog iemand een tip of aanvulling weet -zonder dat die post het al te langdradig wordt- lees ik het graag.
Misschien een linkje naar het oorspronkelijke artikel van Janneke? Nu moet ik iedere keer zoeken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fiets_Leo
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2018 11:20

fiets_Leo 30 jan 2019 10:43

Ik heb de site van Fons nog eens door gelezen maar niet zoveel meer over hun zelf ontwikkeld frame en de deskundige gevonden, zouden ze dan toch wat geleerd hebben en alles hebben weggelaten waarover hier is gevallen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 jan 2019 10:48

53x11 schreef: 30 jan 2019 10:40 Ik niet hoor, ik observeer slechts, al zou ik potentiele kopers een Fons momenteel van harte afraden. Toch die misgun factor vrees ik.
Dat zeker ja. Als je dan 4 ruggen te besteden hebt, koop dan een Scott Contessa Addict RC Disc Di2 of een Trek Domane SL6 damesmodel oid.
Laatst gewijzigd door scepticus op 30 jan 2019 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie