Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Crivit (Lidl) fietstrainer

Yellow_guy
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2018 09:11

Yellow_guy 29 jan 2019 13:07

Vandaag tijdens de boodschappen kwam ik deze aanbieding tegen: https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Indoor- ... p100247426

Iemand enig idee hoe bruikbaar een dergelijke trainer is? Ik ben een recreant die hem puur zou gebruiken in de periodes met sneeuw en ijs. Ik rijd eigenlijk altijd buiten en vind het daarom zonde veel uit te geven aan een trainer. Ik snap dat ik er geen bijzondere verwachtingen van moet hebben maar voor een paar sessies per jaar is zoiets toch geschikt, of zie ik iets over het hoofd?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 29 jan 2019 14:16

Geen ervaring met de Crivit fietstrainer. Maar wel een soortgelijke gedachte gehad bij een fietsbril van Crivit. Dacht och voor die paar euro, als ik dan een seizoen met de bril doe is het toch prima, Lenzen bleken echter zo zacht dat na een ritje met slecht weer de lenzen zodanig bekrast waren dat je er gewoon niet meer door kan kijken. Heb dit met geen enkele andere bril ooit gehad en rijd woon-werk met elk weer.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jan 2019 14:56

Yellow_guy schreef: 29 jan 2019 13:07...... Ik rijd eigenlijk altijd buiten en vind het daarom zonde veel uit te geven aan een trainer. Ik snap dat ik er geen bijzondere verwachtingen van moet hebben maar voor een paar sessies per jaar is zoiets toch geschikt, of zie ik iets over het hoofd?
Voor 40 Euro kan je je geen buil vallen.
En iemand moet de eerste zijn. 😀
Na enkele ritjes je ervaringen hier posten om dan weer anderen met dezelfde vraag in de toekomst te helpen.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 29 jan 2019 14:59

Komt er dan in principe niet nog een trainingsbandje bij (en dus eigenlijk ook achterwiel + cassette)?

Ik dacht altijd dat gewone bandjes niet zo best tegen zulke trainers kunnen...

fiets_Leo
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2018 11:20

fiets_Leo 29 jan 2019 15:35

Jaren geleden heb ik ook zoiets gehad , en als je ervan houdt om een uurtje binnen te trainen is het te doen maar vreselijk eentonig. Een aanrader is wel dat je een speciale buitenband op het wiel zet want bij de normale buitenband vliegt het rubber er harder af dan dat de fabriek het erop kan krijgen.

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 29 jan 2019 15:49

RKN schreef: 29 jan 2019 14:59 Komt er dan in principe niet nog een trainingsbandje bij (en dus eigenlijk ook achterwiel + cassette)?

Ik dacht altijd dat gewone bandjes niet zo best tegen zulke trainers kunnen...
De goedkoopste bandjes van Decathlon zijn harder dan een "officiele" trainingsband en kosten 8.95.

Maar of deze trainer wat is: het blijft een op zichzelf staand ding en je zal zelf de weerstand moeten bepalen. Voor mij werkte het niet en ben dus daarom naar een direct drive interactieve trainer gegaan: dat maakt het stukken leuker.

Yellow_guy
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2018 09:11

Yellow_guy 29 jan 2019 15:52

Bedankt voor de reacties zover. Cassette en trainingsband is misschien wel verstandig inderdaad. Ik heb nog wel een wiel liggen en mijn reguliere cassette moet toch ook een keer vervangen worden, dan is dit nog een methode om die nuttig te maken op de trainer. Al met al kom je dan op zo'n 80-100 euro wat me weer gelijk doet twijfelen :D . Ik ga er nog een nachtje over slapen.

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 29 jan 2019 22:46

Een gewoon oud bandje volstaat ook prima, de kans dat je binnen lek rijdt lijkt me toch vrij beperkt.

Maar in plaats van een Crivit trainer zou ik zelf een tweedehands zelfde-type-simpele-Tacx van marktplaats plukken. Dat kan voor hetzelfde geld (of nog minder), en is vast een stuk(je) meer hufterproof.

Plaats reactie