Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 23 jan 2019 08:13

alliance_0 schreef: 22 jan 2019 21:49 Het is verboden. Het wordt echter meestal gedoogd want beter iets dan niets. Voor wat betreft zichtbaarheid: niet knipperend is beter zichtbaar als knipperend.
Ik heb een lampje dat constant brand en een lampje dat knippert. Als ik ze beide aan zet kan ik dus een boete krijgen?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 23 jan 2019 08:30

Het zou kunnen, maar zal snel niet gebeuren. Heb zelf tegenwoordig op de racefiets altijd (dagrij)verlichting aan, die knippert ook maar gaat niet helemaal uit (dus fel en minder fel afwisselend) Ook de back-up op mijn woon-werkfiets kan knipperen zonder helemaal uit te gaan.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 jan 2019 09:18

Of je lampje nou continu brandt of knippert... dat maakt natuurlijk weinig uit. Als agent de regels handhaaft dan krijg je wel een boete voor ontbreken van rode reflector, gele reflectoren aan je trappers en reflectoren in je wielen...

geneuzel dus.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 jan 2019 09:27

De echte vraag is natuurlijk: Is Blurg nog veilig thuis gekomen op z'n dunne bandjes gisteren?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 23 jan 2019 09:31

@kxlight Helemaal gelijk. Als je zorgt dat je op de fiets goed zichtbaar bent middels verlichting, reflecterende elementen aan kleding e.d. zal het zo'n vaart niet lopen. Jammer genoeg wordt er veel te weinig gehandhaafd bij het ontbreken van dit alles bij voornamelijk de jeugd maar zeker ook de (woon-werk) racefietsers die menen dat ze wel opvallen als ze, vaak, volledig in het zwart gekleed, zonder verlichting rond fietsen.

Maar we dwalen af inderdaad!

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 23 jan 2019 10:18

Dag 11: Sneeuw!


De rit gistermiddag was vrij heftig.
Ik was al wat ziekig vertrokken, het vreemde is alleen, dat dat geheel verdwijnd als je op de fiets zit. Alsof je lichaam weet, dat er nu even geen tijd is voor klagen.

Het begon al leuk, in de Bijlmer was het behoorlijk glad, en ik begon steeds rustiger te fietsen.

Ik moet nog een ander achterlicht hebben en ik heb momenteel een noodlampje, echter, deze maakte door het natte weer kennelijk slecht contact, en ging uit.
Onderweg even gestopt en een zaklampje erbij gehangen.
Er stopte iemand met een hele brute E-bike MTB, vroeg of alles in orde was. Stoer ding!

Dan weer verder op pad, rustig aan. Ik heb mijn schoenen maar uit de pedalen los geklikt, want ik wil heel snel kunnen reageren als de racefiets gaat wiebelen.
Soms gebeurde dat ook bijna, maar ik kon het corrigeren. Ik ben de hele rit goed op de fiets gebleven, niet gevallen.
20190122_173832.jpg
20190122_174355.jpg
Bijna 80% van de fietspaden waren niet gestrooid en dus vol met sneeuw. Soms waren er veel sporen en dan ben je met de racefiets de ‘mindere’, spoorvorming treft je dan hard :)

Ik heb er nog nooit zo lang over gedaan, maar dat geeft niet, ik heb van de rit genoten. 1 uur en 50 minuten over 32km, toch was het een van de leukste ritten, zo niet de leukste tot nu toe.
20190122_184412.jpg
20190122_205450.jpg
Het geeft een leuke sfeer, zo in het donker, in de sneeuw, het fijne geluid van de banden die door de sneeuw snijden en het mooie landschap.
Vooral in de natuurstukken is het door de sneeuw mooi stil. Geluiden worden gedempt door de aanwezigheid van de sneeuw, een aparte stilte altijd.
Hier en daar ben ik even gestopt om foto’s te nemen.

De racefiets kwam steeds verder onder de sneeuw te zitten. Op sommige stukken was het op de paden beter in een ander spoor te fietsen en soms was het juist beter om in een verst stuk sneeuw te fietsen.

In Muiden even oppassen met de stenen, maar gelukkig was dat niet zo heel glad. Alles rustig aan, dan gaat het best goed.
Ik zag nog best wat forenzen zo tussen de dorpen/steden.


Op de hollandse brug haalde ik zelfs nog fietsers in, die moeite hadden in de sneeuw. Iemand anders was zelfs afgestapt.
Dat gaf nog meer een avontuurlijk gevoel :)



Bij de Hollandse brug, na een foto stop, kwam er een politie auto aan gereden. Ze vroegen of alles okay was. “Jazeker! riep ik. Ik geniet van het mooie weer!”
Daarna weer verder, de lange gooiemeerdijk op. Ik werd in gehaald door een cocon ligfiets, die ligt nu lekker op de weg.

Het gaat overigens echt prima, met de schoenen half in de pedalen, ik ben zo de hele weg terug gefietst.
Wanneer het zou gebeuren, zou ik snel mijn voeten op de grond hebben.

In het Almeerse bos, de laatste 7km van de rit, lag er echt veel sneeuw. Daar moest het nog langzamer, meerdere keren ging de fiets bijna en moest ik het proberen te corrigeren.
Door de sporen van die dag die weer begonnen te bevriezen werd het wel lastig. Ik denk dat ik daar maar 10km/h gefietst heb.

Toen mijn Garmin de 32km aanwees op het bospad, kwam mijn huis in beeld. Ik verlangde naar een lekker warme douche, een een goed hap eten.
Wat een prachtige rit!


Vandaag, dag 11: Rust. Ik overweeg daarna nog 1 a 2 dagen rust te nemen. Ik moet even herstellen, van deze 2,5 week op de fiets. De supercompensatie, dan kom je er sterker weer uit.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 23 jan 2019 10:19

20190122_182539.jpg
20190122_204944.jpg
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 jan 2019 10:42

Mooie onderneming!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 jan 2019 10:54

Zou je niet een goedkoop wielsetje erbij kopen die je met dit weer kan gebruiken ?
Carbon remrand met rotzooi op de wegen/nattigheid lijkt me niet ideaal.

En tip voor goede achterlamp de Bontrager Flare R.
Heeft stand met continu aan + verlichting erbij. (die op flinke afstand zichtbaar is)

https://www.mantel.com/bontrager-flare-r-achterlicht

Zou persoonlijk niet de nieuwe versie nemen, want die knippert niet meer naar de zijkant.
(en je hebt ook de RT Versie die via ant met je garmin kan verbinden)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 jan 2019 11:05

Zonde van de fiets om zo toe te takelen,ik zou een crosser/gravelbike kopen met 105 er op 32-40mm banden en als wowe gebruiken.Flinke valpartij kost je meer als een crosser.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 23 jan 2019 11:20

De volgende keer wordt het de MTB bij dit soort weer.

Ik wilde het een keer gedaan hebben, zodoende :)

@DDX
Nee, het voelt ook niet goed, dat geluid van de remblokjes op het carbon. Het is allemaal niet bevordelijk nee, voor de carbon wielen, dit pekelweer.


Met de mountainbike is het een stuk prettiger, daar heb ik ook een set alu wielen bij. Overigens, heeft de Scott MTB weer schijfremmen, dus blijven de carbon velgranden heel.

Maar wellicht, is het wel een goed idee. Want met regenachtig weer, spat er ook veel zand tussen en dan gaan de carbon velgen ook hard achteruit.
En in de herfst en winter wil ik wel met de racer rijden eigenlijk, als het geen pekelbende is.
Hmm.
Wat zou je voor velgen aanraden?

En je klikt volgens mij ook een stuk makkelijker uit de pedalen bij een MTB.


Bedankt voor je achterlicht tip! Die ga ik denk ik ter harte nemen,
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 23 jan 2019 12:14

Als ik het goed zie dan zijn het Chinese carbon wielen, dan zou ik mij niet zoveel zorgen maken. Voor ongeveer 350 euro koop je een nieuwe set.

Plaats reactie