Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 jan 2019 11:13

Vanmorgen heb ik het er ook op gewaagd. Droge wegen, nergens glad. Inmiddels komt de sneeuw horizontaal voorbij, maar eigenlijk heb ik wel zin in de terugweg. Moet wel zeggen dat ik de 15 km WW op een "commuter" doe (35 mm brede bandjes, spatborden). Op de racer lijkt me nu minder fijn
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 22 jan 2019 11:15

Ik werd pas aangehouden in het bentwoud. En de boswachter vroeg vriendelijk maar dringend of ik op de paden wilde blijven. Jammer want het is een leuk stuk.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 22 jan 2019 12:20

Vanochtend op de racefiets gegaan. Heel erg harde wind en hagel op de dijk, dat was bij tijden wel ff afzien.
Dat deed pijn in mijn gezicht, ondanks de bankrovers muts die ik op heb.

Daarna begon het te sneeuwen, de 2e helft van de rit. Rustig aan gedaan maar op zich nog prima te doen met de racefiets.

Het vervelendst vond ik nog dat ik nauwelijks voor mij kon kijken met die horizontale hagel, het deed pijn aan mijn ogen.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 jan 2019 14:05

blurg schreef: 22 jan 2019 12:20 Het vervelendst vond ik nog dat ik nauwelijks voor mij kon kijken met die horizontale hagel, het deed pijn aan mijn ogen.
Bril?!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 jan 2019 18:37

Wat gaaf, die sneeuw. Voel me dan weer helemaal 10 jaar oud. :-)

Had de keuze tussen de saaie route door Amstelveen of de fraaie route door het Amsterdamse Bos. Het werd uiteraard het laatste. Kostte me wel een valpartij, maar dat mocht de pret niet drukken.



Heb bijna medelijden met de letterlijk duizenden filerijders deze avond...
Bijlagen
20190122_173025.jpg
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 22 jan 2019 19:08

Leuke rit naar huis. Weliswaar is de combinatie sneeuw, wind en 25mm niet ideaal, maar ik heb wel genoten. https://www.strava.com/activities/2096214456
Mijn Strava

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 22 jan 2019 21:21

Hahahahaha, de hele dag op het nieuws en de diverse lokale omroepen, geen code oranje of geel, geen drukke avondspits verwacht. En wat denk je, heel NL staat vast bij 2000 km file.

Lekker gefietst in de sneeuw, voelde me ook net een klein kind. Big fun.
Ben nu al benieuwd naar morgenochtend.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 22 jan 2019 21:28

Dat was leuk vanavond, ik had ook de keus door Amstelveen of het Amsterdamse Bos en het werd uiteraard ook het laatste.
Beetje druk uit banden en lekker rondjes rijden door het bos, soms kwam ik op ruiterpad uit wat dan erg stuiterde maar lekker zo door de verse sneeuw.
Daarna naar huis en geprobeerd zo veel mogelijk sneeuw paadjes te pakken, wat erg lastig is.
Dus ook veel pekeldrap wegen helaas.

Afbeelding

Afbeelding

63km

https://www.strava.com/activities/2096550167

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 22 jan 2019 21:45

Het was een leuke terugrit, maar ik was blij met de MTB. Onderweg nog wat lucht uit de banden laten lopen en toen ging het prima.

Ik had de "fietssnelweg" (F59) gekozen omdat ik wat later op het werk weg kon en daar was nog niet gestrooid, Iedereen door de sneeuw zien ploeteren, mensen met stadsfiets die maar besloten te lopen, een verdwaalde e-biker die niet durfde te sturen, de file op de auto rijbaan en ik lekker speels met de MTB overal voorbij ;-).

Morgen weer eens kijken hoe het er bij ligt, mogelijk kan ik dan nog een leuke omweg nemen, maar ik vrees een beetje dat het morgen een bruine zoute drap is allemaal.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 jan 2019 22:18

Daniel1989 schreef: 22 jan 2019 11:15 Ik werd pas aangehouden in het bentwoud. En de boswachter vroeg vriendelijk maar dringend of ik op de paden wilde blijven. Jammer want het is een leuk stuk.
kennelijk is het Bentwoud verboden voor strooiwagens, dus ik kon gewoon op de paden blijven.. ik had er nu wel lol, maar heb het te doen met de schoolkids die er morgen overheen moeten...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

mimoza
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 23 jan 2019 07:34

Gisteren middag vertrokken met de fiets richting het werk.
Schitterend leuke rit met veel verse sneeuw en paden die niet of bijna niet bereden waren.

Veel plezier gehad op de fiets en erg genoten. Geen enkel moment twijfel gehad of schrik om te schuiven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De terugweg was even anders.
Omdat ik erg wisselende uren heb, was het 2000 uur toen ik terug vertrok op het werk
Ik dacht de kortste weg terug te pakken langs de meeste grote wegen met het idee dat die wel gestrooid/vrijgemaakt zouden zijn.
Niets was minder waar, ofwel een aangereden Spiegelstraat, ofwel een ongestrooid fietspad met veel spoorvorming ofwel sneeuwpap.

Eigenlijk onverantwoord (en mijn vrouw had me nog gezegd de auto te nemen)
Verschillende malen net niet gevallen/geschoven.
Ik was blij dat ik thuis was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag toch de fiets maar mee in de auto en carpoolen, dan zien we morgen wel weer (heb de lange nachtdienst)

https://www.strava.com/athletes/3401623

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 23 jan 2019 09:15

Gisteren niet gefietst dus vandaag de MTB uit de schuur gehaald om de sneeuw te trotseren. Grootste deel door het bos over een fietspad waarvan ik dacht dat het niet gestrooid werd. Dat bleek voor het 1e deel ook het geval maar later lag het er mooi schoon bij. Schoner dan de stukjes bebouwde kom waar ik doorheen moest. Daar 2 sporen met prut en daarnaast opgehoopte sneeuw met harde sporen. En tegenliggers gaan niet opzij voor een fietser…
Maar gelukkig ging het allemaal prima. Gewoon rustig aan gedaan. Straks de fiets maar eens een beetje ontpekelen met de bidon…

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie