Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Aeroad of Giant Propel

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 jan 2019 22:25

nijkie schreef: 11 jan 2019 21:45
tim.w schreef: 11 jan 2019 08:03
Lcsmet schreef: 10 jan 2019 20:17 Sensa heeft ook een mooie.
Net zoals Trek, Giant te koop met een heel mooie korting.
De Sensa ziet er inderdaad mooi uit. Hij is met DI2 en een mooie wielset nog competitief geprijsd ook! Toch houdt iets me tegen om voor Sensa te gaan.

Wat houdt je dan tegen? Waarschijnlijk de naam?
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1241187933
I know myself like no one else
Nothing to defend

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 12 jan 2019 10:27

nijkie schreef: 11 jan 2019 21:45
tim.w schreef: 11 jan 2019 08:03
Lcsmet schreef: 10 jan 2019 20:17 Sensa heeft ook een mooie.
Net zoals Trek, Giant te koop met een heel mooie korting.
De Sensa ziet er inderdaad mooi uit. Hij is met DI2 en een mooie wielset nog competitief geprijsd ook! Toch houdt iets me tegen om voor Sensa te gaan.

Wat houdt je dan tegen? Waarschijnlijk de naam?
Laat ik het zo zeggen; ik weet vrij weinig over het merk. Op het internet zijn er ook weinig reviews te lezen over de fiets. Dat maakt me enigzins onzeker. Toch vind ik het een heel aansprekend model en neem ik hem mee. Even een korte opsomming van de opties.

Giant Propel: Valt af vanwege het gewicht en te duur voor wat je krijgt t.a.v. de Canyon en Sensa

Canyon Aeroad CF SL DISC 8.0 DI2 (zwart): Technisch gezien een heel complete fiets die veel waar voor je geld biedt. De stealth look van de fiets spreekt me ook erg aan. Dit is de fiets zoals ik hem graag zie. Enkel de wielset zou ik misschien vervangen (ik vind decals op wielen niet lelijk).
Levertijd blijft een spannend iets bij Canyon. Momenteel is de zwarte uitvoering nog op voorraad maar mogelijk is dat over 1 of 2 maanden anders. Ter beeldvorming: de overige kleuren hebben een levertijd van april/mei. Prijs komt uit op 4699 exc. verzendkosten.

Sensa Giulia Evo Disc: Geconfigureerd zoals ik hem wil (DI2, geïntegreerde stuurpen, dikste banden) ook een zeer complete fiets technisch gezien. De goedkoopste prijs die ik kon vinden was bij 12gobiking met € 4.569,00. Competitief geprijsd maar mogelijk dat daar nog iets vanaf kan wanneer ik rond ga bellen. Tips waar ik dit zou kunnen proberen zijn welkom :)
Voordeel is dat je de fiets eventueel ook als een 'project' kan bestellen. Dan gooi ik er de goedkoopste wielset er op bij aanschaf, kan ik deze vervolgens verkopen en zelf mijn droom wielset zelf aanschaffen en onder de Sensa gooien.
Uiterlijk van de fiets vind ik qua vormen en shape zeer mooi. Minstens zo mooi als de Canyon! Ik vind de kleur en de schreeuwerige logo's helaas minder fraai. Misschien is het mogelijk om de fiets over te laten spuiten in het zwart? Ik heb alleen geen idee hoe duur zoiets zou zijn?
Verder is het uiteraard een voordeel dat je de fiets in een winkel kan laten afstellen en ook bij eventuele technische mankementen ergens terecht kan.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 jan 2019 11:14

Bij een project fiets kan je de kleur zelf kiezen.

Bij Wim De vos doen ze ook Sensa en geven ze serieus korting (zelf geen ervaring mee)
Je zult wel naar daar moeten voor de prijs want die krijg je blijkbaar niet via mail:
(zoals Lcsmet al aangaf hierboven)

https://www.facebook.com/www.wimdevosfietsen.nl/
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 jan 2019 13:43

tim.w schreef: 12 jan 2019 10:27
nijkie schreef: 11 jan 2019 21:45
tim.w schreef: 11 jan 2019 08:03

De Sensa ziet er inderdaad mooi uit. Hij is met DI2 en een mooie wielset nog competitief geprijsd ook! Toch houdt iets me tegen om voor Sensa te gaan.

Wat houdt je dan tegen? Waarschijnlijk de naam?
Laat ik het zo zeggen; ik weet vrij weinig over het merk. Op het internet zijn er ook weinig reviews te lezen over de fiets. Dat maakt me enigzins onzeker. Toch vind ik het een heel aansprekend model en neem ik hem mee. Even een korte opsomming van de opties.

Giant Propel: Valt af vanwege het gewicht en te duur voor wat je krijgt t.a.v. de Canyon en Sensa

Canyon Aeroad CF SL DISC 8.0 DI2 (zwart): Technisch gezien een heel complete fiets die veel waar voor je geld biedt. De stealth look van de fiets spreekt me ook erg aan. Dit is de fiets zoals ik hem graag zie. Enkel de wielset zou ik misschien vervangen (ik vind decals op wielen niet lelijk).
Levertijd blijft een spannend iets bij Canyon. Momenteel is de zwarte uitvoering nog op voorraad maar mogelijk is dat over 1 of 2 maanden anders. Ter beeldvorming: de overige kleuren hebben een levertijd van april/mei. Prijs komt uit op 4699 exc. verzendkosten.

Sensa Giulia Evo Disc: Geconfigureerd zoals ik hem wil (DI2, geïntegreerde stuurpen, dikste banden) ook een zeer complete fiets technisch gezien. De goedkoopste prijs die ik kon vinden was bij 12gobiking met € 4.569,00. Competitief geprijsd maar mogelijk dat daar nog iets vanaf kan wanneer ik rond ga bellen. Tips waar ik dit zou kunnen proberen zijn welkom :)
Voordeel is dat je de fiets eventueel ook als een 'project' kan bestellen. Dan gooi ik er de goedkoopste wielset er op bij aanschaf, kan ik deze vervolgens verkopen en zelf mijn droom wielset zelf aanschaffen en onder de Sensa gooien.
Uiterlijk van de fiets vind ik qua vormen en shape zeer mooi. Minstens zo mooi als de Canyon! Ik vind de kleur en de schreeuwerige logo's helaas minder fraai. Misschien is het mogelijk om de fiets over te laten spuiten in het zwart? Ik heb alleen geen idee hoe duur zoiets zou zijn?
Verder is het uiteraard een voordeel dat je de fiets in een winkel kan laten afstellen en ook bij eventuele technische mankementen ergens terecht kan.
Waar woon je?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 12 jan 2019 17:09

nijkie schreef: 12 jan 2019 13:43
tim.w schreef: 12 jan 2019 10:27
nijkie schreef: 11 jan 2019 21:45

Laat ik het zo zeggen; ik weet vrij weinig over het merk. Op het internet zijn er ook weinig reviews te lezen over de fiets. Dat maakt me enigzins onzeker. Toch vind ik het een heel aansprekend model en neem ik hem mee. Even een korte opsomming van de opties.

Giant Propel: Valt af vanwege het gewicht en te duur voor wat je krijgt t.a.v. de Canyon en Sensa

Canyon Aeroad CF SL DISC 8.0 DI2 (zwart): Technisch gezien een heel complete fiets die veel waar voor je geld biedt. De stealth look van de fiets spreekt me ook erg aan. Dit is de fiets zoals ik hem graag zie. Enkel de wielset zou ik misschien vervangen (ik vind decals op wielen niet lelijk).
Levertijd blijft een spannend iets bij Canyon. Momenteel is de zwarte uitvoering nog op voorraad maar mogelijk is dat over 1 of 2 maanden anders. Ter beeldvorming: de overige kleuren hebben een levertijd van april/mei. Prijs komt uit op 4699 exc. verzendkosten.

Sensa Giulia Evo Disc: Geconfigureerd zoals ik hem wil (DI2, geïntegreerde stuurpen, dikste banden) ook een zeer complete fiets technisch gezien. De goedkoopste prijs die ik kon vinden was bij 12gobiking met € 4.569,00. Competitief geprijsd maar mogelijk dat daar nog iets vanaf kan wanneer ik rond ga bellen. Tips waar ik dit zou kunnen proberen zijn welkom :)
Voordeel is dat je de fiets eventueel ook als een 'project' kan bestellen. Dan gooi ik er de goedkoopste wielset er op bij aanschaf, kan ik deze vervolgens verkopen en zelf mijn droom wielset zelf aanschaffen en onder de Sensa gooien.
Uiterlijk van de fiets vind ik qua vormen en shape zeer mooi. Minstens zo mooi als de Canyon! Ik vind de kleur en de schreeuwerige logo's helaas minder fraai. Misschien is het mogelijk om de fiets over te laten spuiten in het zwart? Ik heb alleen geen idee hoe duur zoiets zou zijn?
Verder is het uiteraard een voordeel dat je de fiets in een winkel kan laten afstellen en ook bij eventuele technische mankementen ergens terecht kan.
Waar woon je?
Maastricht

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 12 jan 2019 17:10

TL@ schreef: 12 jan 2019 11:14 Bij een project fiets kan je de kleur zelf kiezen.

Bij Wim De vos doen ze ook Sensa en geven ze serieus korting (zelf geen ervaring mee)
Je zult wel naar daar moeten voor de prijs want die krijg je blijkbaar niet via mail:
(zoals Lcsmet al aangaf hierboven)

https://www.facebook.com/www.wimdevosfietsen.nl/
Ik zal volgende week telefonisch contact opnemen met Wim De Vos. Ik ben benieuwd wat ze kunnen doen qua prijs.

De keuze tussen de Sensa en Canyon zal deels daar vanaf hangen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jan 2019 21:23

tim.w schreef: 12 jan 2019 17:10 ....................
Ik zal volgende week telefonisch contact opnemen met Wim De Vos. Ik ben benieuwd wat ze kunnen doen qua prijs.

De keuze tussen de Sensa en Canyon zal deels daar vanaf hangen.
Nieuwe 2019 modellen Sensa scherp geprijsd!
Nog enkele 2018 met 35% korting !!
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 12 jan 2019 21:35

Soms vraag ik me toch af of er hier incognito verkopers of aandeelhouders van Wim de Vos op het forum zitten. :lol: Deze naam komt wel heel vaak voor op het forum.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jan 2019 21:43

Matthias. schreef: 12 jan 2019 21:35 Soms vraag ik me toch af of er hier incognito verkopers of aandeelhouders van Wim de Vos op het forum zitten. :lol: Deze naam komt wel heel vaak voor op het forum.
Om duidelijk te zijn, ik heb geen enkele zakelijke/familiale band met Wim & Mark De Vos.
Ik reageer omdat veel mensen op het forum er van uit gaan dat er geen fm zijn die een degelijke korting geven.
Bijna elke post in het "nieuwe racefiets kopen" topic is er wel iemand die een Canyon aanraadt omdat die de beste prijs/kwalieteit zouden hebben.
Wim De Vos Fietesen in Oosterhout is een echte winkel met echte service en echt heel, maar dan ook heeel scherpe prijzen.
Op dit moment bijvoorbeeld:
- KMC X11EL 11-speed kettingen, als je er 10 neemt aan 13 Euro/stuk.
- Kuota Cougar met Shimano Di2 aan 2100 Euro
- Sram Etap disc compleet aan 1550 Euro
- Eddy Merckx EMX 525 disc frame voor 995 Euro
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

En je kan bij Wim, als het iets minder druk is, ook nog eens terecht voor een heel fijne babbel.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 12 jan 2019 23:31

Ik ben benieuwd of Tim nu al een keus heeft gemaakt, aangezien alle suggesties qua merken en modellen al voorbij zijn gekomen :)

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 12 jan 2019 23:36

Het zal tussen de Canyon en Sensa gaan. Ik laat jullie tegen die tijd weten wat het is geworden :)

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 12 jan 2019 23:59

Succes met de keuze :)

Plaats reactie