Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 jan 2019 00:41

amclassic-fan schreef: 10 jan 2019 23:21 Afzeiken en afvallen van je eigen renners in de media is met respect met je renners omgaan?
Wees eens wat duidelijker?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jan 2019 06:27

Fiedo, meen je die post op de vorige pagina serieus???? Zou héél naief zijn.
Als hij al zo zuiver zou zijn, waarom dan de meest besmette artsen in dienst nemen die je kunt vinden?
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 jan 2019 09:32

daniel1975 schreef: 11 jan 2019 06:27 Fiedo, meen je die post op de vorige pagina serieus???? Zou héél naief zijn.
Als hij al zo zuiver zou zijn, waarom dan de meest besmette artsen in dienst nemen die je kunt vinden?
allez Daniel deze discussie hebben we nu al ettelijke malen gevoerd hé. Ik zeg nergens dat hij zuiver op de graat is he. Zelfs van renners die in de epojaren wonnen maar nooit gesnapt zijn kan ik heel moeilijk geloven dat ze onschuldig zijn, maar je zult mij nooit iemand horen beschuldigen waarvan niet expliciet bewijzen van schuld gevonden zijn. Maar wschlk als Lefevere sjoemelt dan niet meer of minder dan een ander, en zeker niet meer dan ploegleiders die als renner al een dopingverleden hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 jan 2019 10:21

+1 :like:

Bovendien ging het om de sympathieke aard en verdiensten van deze mens en juist een keer niet om zijn verleden uit de tijd dat echt alles en iedereen onzuiver was.

En inderdaad; even wat losse kreten posten zonder onderbouwing of telkens weer dezelfde argumenten op tafel smijten getuigt niet echt van vermogen om zaken in perspectief te zien, laat staan enig onderscheidend vermogen.

Kijk bijvoorbeeld eens hoe hij met Terpstra is omgegaan. En die vice versa daar op gereageerd heeft. Groot onderling respect en fatsoenlijke omgangsvormen. In een tijd dat dit een zeldzaam goed is.
De schreeuwers en de eendimensionale denkers hebben de overhand tegenwoordig, mede dankzij podia als twitter, instagram en ja; ook fora als deze...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 jan 2019 11:01

Herinneren we ons Parijs Roubaix 1996 nog? Die man heeft epo in het wielrennen geïntroduceerd. Die man is er mede verantwoordelijk voor dat de sport bijna kapot is gegaan aan doping. En nou zit uitgerekend hij te klagen dat het verdienmodel anders moet omdat hij vanwege de dopingverhalen zo moeilijk aan sponsors kan komen. Als je een uitleg van het woord hypocriet in het woordenboek opzoekt staat er zijn foto bij.

Van heel veel ploegleiders en renners kan je beargumenteren dat het vooral pech voor ze was dat ze midden in het epo-tijdperk moesten opereren, maar Lefevere hoort daar zeker niet bij.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 jan 2019 11:43

wie is er toen op epogebruik betrapt tijdens of na die parijs-roubaix? De 3 eersten van de P-R in 1996 , dat was wel erg spectaculair ja. Ik herinner mij dat gewiss ook spectaculaire resultaten neerzette, de tour van Riis, de exploten van chiapucci in 1992, de tours van Indurain, begin de jaren 90 de verwondering van rvv- winnaar van hooydonck, enz...De tour van 1995 waar de lottorenners door het hele tourpeleton naar huis werden gereden en ze niet wisten wat hen overkwam. ook De tours van Fignon die voor zijn dood zijn dopinggebruik toegaf. De zeges met een reukje aan van Theunissen, Rooks en Breukink. Er was dus wel wat meer aan de hand toen dan enkel met de ploeg van Lefevere.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 11 jan 2019 11:45


Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 jan 2019 12:12

'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 jan 2019 13:00

alles versta ik niet maar wat is uw punt enzzo?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 jan 2019 14:41

Dat men zaken ook vanuit andere hoeken zou kunnen bekijken en zo wellicht tot nieuwe inzichten kan komen..
Bijvoorbeeld; winnen in het tijdperk van de EPO vereiste nog steeds wel dat je beter was dan de rest van de EPO mannen. Maar een volle cleansweap op het podium van een klassieker vereist daarnaast nog net dat beetje extra. Namelijk een goed team, een goede ploegleider en een goede sfeer in het team.

Met name dat laatste is wat lefevre altijd gelukt is, en nog steeds. Dat verdient wat mij betreft respect.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 jan 2019 20:34

De klassieke drogredenering, iedereen doet het, dus is het niet erg dat ik het ook doe.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2019 20:39

fiedoo schreef: 11 jan 2019 00:41
amclassic-fan schreef: 10 jan 2019 23:21 Afzeiken en afvallen van je eigen renners in de media is met respect met je renners omgaan?
Wees eens wat duidelijker?
Met bijvoorbeeld Devolder was het altijd raak. Als hij goed was stond Patrick vooraan te juichen, maar als hij niet goed was dan stond Patrick al bij de media af te geven op z'n renner. Devolder heeft duidelijk aangegeven dat de kritiek via van Lefevere de reden was om destijds bij de ploeg te vertrekken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie