Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2018 / 2019

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jan 2019 18:04

En wat moeten wij met die wetenschap?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 09 jan 2019 18:27

amclassic-fan schreef: 09 jan 2019 18:04 En wat moeten wij met die wetenschap?
Ongeveer even veel als ik moet de wetenschap dat Pietje of Klaasje goud heeft behaald in de Marmotte :)
Hier nog at wetenswaardigheden van de Sporza-site in aanloop naar het BK (wat gelukkig wel rechtstreeks op Sporza is):
https://sporza.be/nl/matches/veldrijden ... en-mannen/

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 09 jan 2019 23:27

Kiekeboe schreef: 09 jan 2019 15:38 WvA wordt dit jaar geen Belgisch kampioen.
Drie keer op rij is genoeg voor Wout.
Om het record van Roland Liboton te evenaren, zou hij nog 7 keer op rij moeten winnen. Liboton werd 10 keer Belgisch kampioen op rij (1980-1989). Dat waren nog eens tijden :lol: :lol: :lol:
amclassic-fan schreef: 09 jan 2019 18:04 En wat moeten wij met die wetenschap?
Na 1984 keek waarschijnlijk ook geen Belg meer naar het BK??? :?

Het is natuurlijk belachelijk, voor fans en zeker sponsoren dat het NK niet ergens te bekijken is, net omdat de Nederlandse inbreng in het veldrijden op dit moment erg groot is. Zowel de dames als de heren presteren op hoog niveau en de NOS kijkt wederom alleen naar schaatsen en waarschijnlijk wel iets over voetbal.
Als short-track niet iets met schaatsen had te maken werd het waarschijnlijk niet uitgezonden ……..
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jan 2019 08:56

Short track is mondiaal een heeeeeeeeeel stuk hoger aangeschreven dan veldrijden.....

De Nederlandse inbreng zal dit weekend op het NK zeker heel hoog zijn :mrgreen: , maar of dat ook een mooie koers op gaat leveren? Gaat normaal gesproken om plek 2-3 bij de mannen. De dames kan nog wel een aardige wedstrijd opleveren.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 jan 2019 09:01

De NOS heeft wel wat crossen op de livestream gehad dit seizoen toch? Je mag je dan wel terecht afvragen waarom er niet op zijn minst een livestream geregeld wordt.

Maar is dit ook niet iets van de KNWU of organisatie om te bewerkstelligen, als de NOS er zo weinig mee doet? Het marathonschaatsen heeft momenteel elke competitiewedstrijd een livestream via youtube. Met hulp van wat sponsoren, staan er wat camera's apparatuur en commentatoren. Marathonschaatsen wordt ook niet uitgezonden op de NOS (op het NK en de laatste dag van de vierdaagse na dan).
Dat moet met veldrijden toch ook kunnen, de camera's zijn er al, want een samenvatting is er vaak wel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 10 jan 2019 12:23

Wie wil er nou naar een training van Van der Poel kijken? Ik snap best dat ze dat niet uitzenden, daar is geen lol aan te beleven.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 10 jan 2019 12:35

japiecarbon schreef: 10 jan 2019 12:23 Wie wil er nou naar een training van Van der Poel kijken? Ik snap best dat ze dat niet uitzenden, daar is geen lol aan te beleven.
Ik vind het prachtig om te zien. Lars Boom zei het bijvoorbeeld ook. Echt geweldig hoe hij stuurt en en remt. Rijd zelf wel eens eens stukje offroad en vind het geweldig om te zien hoe het eigenlijk zou moeten. Ook juist het vergelijken van hoe MvdP passages neemt en anderen vind ik een heerlijke zondagmiddag besteding, Ik geniet zeker bij veldrijden niet alleen van de spanning in de koers, maar juist ook van de techniek van de deelnemers.
Ach, ik zeg ook maar wat

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 10 jan 2019 16:06

+1
...

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 10 jan 2019 17:53

Dat de NOS niets doet aan het NK in Huijbergen maakt me persoonlijk niet zoveel uit. Veldrijden op TV vind ik een fantastische sport om te kijken. Sporza doet heel veel aan het BK en ik kan toch niet allebei tegelijk kijken. Ik zou als het NK ook rechtstreeks ergens te zien zou zijn toch later (uitzending gemist o.i.d) hebben gekeken.
Voor de liefhebbers: Bart Wellens oordeel over de omloop in Kruibeke
https://sporza.be/nl/2019/01/09/verkenn ... -kruibeke/

Gebruikersavatar
beeb
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 apr 2010 23:12
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar beeb 10 jan 2019 19:31

MarkVeenstra schreef: 10 jan 2019 09:01 De NOS heeft wel wat crossen op de livestream gehad dit seizoen toch? Je mag je dan wel terecht afvragen waarom er niet op zijn minst een livestream geregeld wordt.
Die wereldbekers worden geproduceerd door de UCI (met partners, waarschijnlijk) en de NOS koopt dat gewoon in, net als een aantal andere zenders (Sporza en Eurosport, bijv). Zo worden de kosten dus verspreid.

Het NK zou de NOS zelf moeten produceren, puur voor de Nederlandse markt. Er moet dan een hele cameraploeg, regietruc, zendtruc, etc heen. Dat is natuurlijk veel duurder.

Zou wel cool zijn als de organisatie zelf een aantal webcams lans het parkoers hangt en die beelden integraal op een livestream zet. Kijkers kunnen dan €5 betalen en zelf schakelen tussen de camera's. Daarvoor is niet veel meer dan een goede internetverbinding en een tiental camera's nodig.
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 11 jan 2019 22:10

japiecarbon schreef: 10 jan 2019 12:23 Wie wil er nou naar een training van Van der Poel kijken? Ik snap best dat ze dat niet uitzenden, daar is geen lol aan te beleven.
Dat is wel heel gemakkelijk gezegd. Dan hoeven ze Ajax - FC Emmen ook niet uit te zenden. En dat geldt dan voor talloze wedstrijden, in welke sport dan ook.
Dat ze niet iedere veldrit uitzenden begrijp ik wel maar nèt een Nederlands kampioenschap mag toch wel wat aandacht aan worden besteedt.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 11 jan 2019 22:50

amclassic-fan schreef: 09 jan 2019 18:04 En wat moeten wij met die wetenschap?
Geen idee.
Een wist je datje?

Plaats reactie