Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2018 / 2019

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jan 2019 11:44

Over die bultjes had hij toch nogal wat te zeiken. Hij zou er zeker niet gaan springen omdat het te gevaarlijk zou zijn. Neff heb ik toch wat bescheiden air time zien maken, net als oa Pidcock. Stybar maakte er op een gegeven moment echt een show van.

Zeker als je ervoor kiest om op andere punten van het parcours wel onnodig risico te nemen vind ik het gezeik aan het adres van de organisatie omdat een stukje uit het parcours is gehaald dat hem goed lag.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 jan 2019 12:08

Hij had kritiek op dit deel van het parcours.

Dat vind ik iets anders dan “zeiken”.

Dat woord past beter bij een persoon die overal kritiek op heeft, en ik vind niet dat Van der Poel zo’n persoon is.

i-mac

i-mac 02 jan 2019 12:24

Ernie C. schreef: 02 jan 2019 11:44 Stybar maakte er op een gegeven moment echt een show van.
Stybar fiets mee voor zijn plezier. Als hem iets gebeurt, komt de start van zijn seizoen iets in gevaar. Als VDP valt, is zijn volledige veldritseizoen naar de knoppen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 jan 2019 13:55

Ik vond het ook niet zeiken. Ze vroegen zijn mening en hij gaf die (ben al lang blij dat hij zegt wat hij denkt, er zijn er anderen)

Ik stond wel open te kijken hoe hij bijna tegen de grond ging en op een bovenmenselijke manier toch recht bleef, absolute klasse.
Afbeelding

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 02 jan 2019 13:59

Ernie C. schreef: 02 jan 2019 11:44 Over die bultjes had hij toch nogal wat te zeiken. Hij zou er zeker niet gaan springen omdat het te gevaarlijk zou zijn. Neff heb ik toch wat bescheiden air time zien maken, net als oa Pidcock. Stybar maakte er op een gegeven moment echt een show van.

Zeker als je ervoor kiest om op andere punten van het parcours wel onnodig risico te nemen vind ik het gezeik aan het adres van de organisatie omdat een stukje uit het parcours is gehaald dat hem goed lag.
Jij hebt duidelijk niet gezien dat de snelheid waarmee VDP die afdaling ingaat stukken hoger is dan die van Stybar en Neff. Nu ken ik dat bewuste stuk inmiddels vrij goed en kan ik je vertellen dat het oprijden van die bultjes moeilijker is naarmate de snelheid hoger is. Is niet bepaald een flowtrail. En dan praat ik nog over een mtb met 2.25 banden (wel een vaste vork).
Vergeet verder ook niet dat de skills van Stybar niet onderdoen voor die van VDP, en dat Stybar in dit soort wedstrijdjes helemaal niks te verliezen heeft.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 02 jan 2019 14:04

Ik heb genoten van Neff haar techniek en doorzettingsvermogen. En Wuyts maar blijven zeiken over de alles overtreffende techniek van Cant. Gisteren zwaar in de fout (laatste ronde) in het putje , wat volgens Wuyts de verkeerde lijn was,maar waar Neff duidelijk geen problemen mee had. In Diegem 2 X van de schuine kant gegleden enz. > Wat een verkopers praat. :mrgreen:

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 02 jan 2019 17:24

Ik zat vanmiddag (op de fiets :) ) te denken.Welke sport heeft nu zo ń kleine top.Er zijn hooguit 3 echte toppers en welke sport heeft zo ń idiotige reeks van nauwelijks begrijpende serie wedstrijden met allemaal hun eigen algemeen klassementen! ,als het veldrijden. De ene keer doen alle toppers mee ,de wedstrijd erna zie je weer sommige die niet komen.? Niet te geloven.

IK kijk bijna elke wedstrijd op tv en zit met bewondering en plezier te kijken naar de manier waarop er gefietst wordt. Dus ik ben een liefhebber, dat zeker.Alleen zie ik op deze manier deze sport niet over 20jaar nog bestaan.Want de top is extreem klein bij de mannen en de wegrenners die eerst ook meededen, worden steeds minder in aantal.(die hebben een veel langere wedstrijdkalender dan vroeger.

De ene keer krijg je punten in het klassement en de andere keer tellen ze de tijd.Kortom er is geen touw aan vast te knopen, als je geen insider bent.

MTB is mij teveel onoverzichtelijk en duurt te lang en de parcoursen zijn ook moeilijk te volgen op tv.

Waarom niet een sport(naam Wielercross) ontwikkelen die van beide het beste heeft.
Het parcours(ronden dus ) van het veldrijden en de breedte qua deelnemers van het MTB-en en dan met MTB fietsen omdat op alle terreinen ingezet kunnen worden en onder alle weersomstandigheden.

IK ben een complete buitenstander en die hebben vaak een nuchtere kijk op een sport. :idea:
Je ziet dat MTB-en erg populair is en dat is wat de jeugd aanspreekt.
Mooie flitsende fietsen met brede (re) terreinbanden en met actie op moeilijke en mooie buitenparcoursen.

Geef het eens een kans om een testwedstrijd te houden op een buitenparcours met MTB fietsen op een gedeeltelijk veldritparcours en gedeelte buiten door de natuur/bos/strand-parcoursen dan bv 5ronden en een wedstrijdduur van een uur/anderhalf en nodig iedere topper daar uit, afkomstig uit beide sporten.
Noem het... het open BeNe Wielercross kampioenschap en zet een mooi parcours uit.Nou alleen nog wat sponsers en we kenne los
en die jongens en meiden uit het BMX-en kunnen ook meedoen vanzelf.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 02 jan 2019 17:49

Op de weg zal Wout van Aert na 1 maart wel op een Bianchi "moeten" stappen....

Kan er nergens iets over vinden, maar gaat ie hier in het veld ook op rijden ?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 02 jan 2019 20:40

Dat zal wel haast moeten. Nu heeft Bianchi een seizoen lang de tijd om een degelijke crosser uit de mouw te schudden door pas op de weg naar Bianchi te gaan.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 02 jan 2019 21:07

SantaSCSI schreef: 02 jan 2019 20:40 Dat zal wel haast moeten. Nu heeft Bianchi een seizoen lang de tijd om een degelijke crosser uit de mouw te schudden door pas op de weg naar Bianchi te gaan.
Op elke merk crossfiets renners rijden maakt geen zier uit. Wat veel voorkomt/kwam is dat fietsen simpel worden/werden overgespoten en van een andere naam voorzien.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 02 jan 2019 21:12

Vandaag een Querfeldein-klassieker in der Schweiz. Winnaar de zoon van Jupp Meisen die gister ook winnaar was in het Luxemburgse Pétange. David van der Poel 4e en blijft leider in het EKZ-klassement.
Uitslagen en klassementen: https://my1.raceresult.com/88702/results?lang=de
Hier een filmpje van de altijd prachtige veldritten in het Züricher Oberland : https://www.youtube.com/watch?v=V92_jrfjd0k

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 jan 2019 21:56

rhino7 schreef: 02 jan 2019 17:49 Op de weg zal Wout van Aert na 1 maart wel op een Bianchi "moeten" stappen....

Kan er nergens iets over vinden, maar gaat ie hier in het veld ook op rijden ?
[/quote}

Op de fiets zal zeker de naam Bianchi staan.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie