Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

La Passione CC

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 27 nov 2018 21:39

ric schreef: 23 nov 2018 22:02 Ben 67kg en uit gegaan van chest en waist.
Laat het jullie weten.
S helaas te klein.
Chest is 92 - 96cm maar in dit geval toch te strak.
Dan maar omruilen voor M ...
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 29 nov 2018 10:15

ric schreef: 27 nov 2018 21:39
ric schreef: 23 nov 2018 22:02 Ben 67kg en uit gegaan van chest en waist.
Laat het jullie weten.
S helaas te klein.
Chest is 92 - 96cm maar in dit geval toch te strak.
Dan maar omruilen voor M ...
En zo haalt Havana weer eens zijn gelijk.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 dec 2018 10:54

Met een insiders kortingsbon van 25%, eerste aankopen gedaan om te kijken of het wat is. De volgende spullen aangeschaft:

- Winter Gloves (https://www.lapassione.cc/products/winter-gloves)
Top handschoenen. Ze zijn heerlijk warm, maar niet zo dik dat je er niets mee kunt. Schakelen gaat nog steeds probleemloos (Campa). Ze glijden niet weg. Ze blijven goed droog, gisteravond 2 uur lang in de regen gelegen, ze waren uit mijn zak gevallen naast de auto bij het uitstappen. Als test direct aangetrokken, binnenkant was nog droog. Auto??!! Ja, auto. Ze zien er niet uit als fietshandschoenen, ogen mooi strak. Ik gebruik ze nu ook gewoon als mijn dagelijkse handschoenen.

- Merino Base Layer, korte mouw (https://www.lapassione.cc/products/meri ... layer-grey)
Alleen gepast om de maatvoering te checken

- Merino Long Sleeve Base Layer (https://www.lapassione.cc/products/meri ... layer-blue)
Een paar ritten mee gemaakt op temperaturen rond de 6-8 graden. Net na langdurige regen de weg op gegaan. Het is alsof je het niet draagt, maar toch zit je aangenaam warm op je fiets. Goed dus.

Ik heb bij beide base layers dezelfde maat besteld maar toch zit er verschil tussen. De lengte is dezelfde, maar de lange mouw versie is 1cm breder dan de korte mouw versie. Het voelde bij het passen anders aan, ik heb ze toen over elkaar gelegd op tafel, en je zag duidelijk het verschil. Aangezien het materiaal mooi mee rekt, is dit geen showstopper.

Ik ben zelf 1.75m en 72kg. Bestelde maat: M.
Besteld op woensdag 21-11, aangekomen op maandag 26-11. Met black friday+weekend ertussen, vind ik dit heel netjes.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 07 dec 2018 20:08

ric schreef: 27 nov 2018 21:39
ric schreef: 23 nov 2018 22:02 Ben 67kg en uit gegaan van chest en waist.
Laat het jullie weten.
S helaas te klein.
Chest is 92 - 96cm maar in dit geval toch te strak.
Dan maar omruilen voor M ...
Omruiling ging snel.
M zit goed. In fietshouding nog beter!
(Om de borst iets strak als je rechtop staat. Armen moeten zeker niet langer)
Mooi jack.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 08 dec 2018 09:11

Philippos schreef: 07 dec 2018 10:54- Winter Gloves (https://www.lapassione.cc/products/winter-gloves)
Top handschoenen. Ze zijn heerlijk warm, maar niet zo dik dat je er niets mee kunt. Schakelen gaat nog steeds probleemloos (Campa). Ze glijden niet weg. Ze blijven goed droog, gisteravond 2 uur lang in de regen gelegen, ze waren uit mijn zak gevallen naast de auto bij het uitstappen. Als test direct aangetrokken, binnenkant was nog droog. Auto??!! Ja, auto. Ze zien er niet uit als fietshandschoenen, ogen mooi strak. Ik gebruik ze nu ook gewoon als mijn dagelijkse handschoenen.
die Winter Gloves vind jij warm? ik kan het enkel houden tot 4°C, en echt warm zijn mn handen dan niet, maar ze doen geen pijn... en ik betwijfel of ze tijdens een rit van 2u in de regen echt droog blijven. gisteren een halfuur in de regen gereden en ik kon zo al zien dat de stof het vocht opnam, er rolde niks meer af. bij thuiskomst waren m'n handen ietwat nat, en niet van het zweet.

rare handschoenen naar mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 dec 2018 21:54

xml schreef: 08 dec 2018 09:11 die Winter Gloves vind jij warm? ik kan het enkel houden tot 4°C, en echt warm zijn mn handen dan niet, maar ze doen geen pijn... en ik betwijfel of ze tijdens een rit van 2u in de regen echt droog blijven. gisteren een halfuur in de regen gereden en ik kon zo al zien dat de stof het vocht opnam, er rolde niks meer af. bij thuiskomst waren m'n handen ietwat nat, en niet van het zweet.

rare handschoenen naar mijn ervaring.
Warm/koud is verneukeratief en voor iedereen anders. Bij 6-8 graden waren mijn handen aardig warm. Ik heb een collega gehad die rond deze tijd met een t-shirt en een open colbertje rond liep. Moet er niet aan denken. Als ik bij familie op bezoek ben in Griekenland, loopt iedereen rond in jas, ik nog in mijn T-shirt.

Jassen, base layers, handschoenen, zijn erg persoonlijk wat lekker zit en genoeg is.

Vooralsnog ben ik wel erg tevreden over de kwaliteit.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 dec 2018 19:08

@Philoppos, waar haal de die insiders kortingsbonnen?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 28 dec 2018 21:16

marsman schreef: 23 dec 2018 19:08 @Philoppos, waar haal de die insiders kortingsbonnen?
Excuus voor de late reactie. Ik had een tijd terug een account gemaakt (maar nog niets besteld). Een paar dagen vóór Black Friday kreeg ik een mailtje met de code.

CDBE
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 29 dec 2018 21:16

Ik heb de winter gloves en ben zeer tevreden, heb er deze week mee gefiets, ongeveer een 400km, bij temperaturen rond het vriespunt, mistig, wind en geen koude handen. Enkel de overschoenen zijn wat minder warm. Ik ben 1m74 en 68kg zou mij willen een jas bestellen, welke maat zou ik nemen?
Specialized Sl7 pro Sram Force

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 30 dec 2018 16:06

CDBE schreef: 29 dec 2018 21:16 Ik heb de winter gloves en ben zeer tevreden, heb er deze week mee gefiets, ongeveer een 400km, bij temperaturen rond het vriespunt, mistig, wind en geen koude handen. Enkel de overschoenen zijn wat minder warm. Ik ben 1m74 en 68kg zou mij willen een jas bestellen, welke maat zou ik nemen?
Lastig voor mij in te schatten. Zie ook mijn ervaringen paar posts terug.
De M is bij de schouders precies goed maar houdt niet over.
Ik ben 184 en 67kg.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 30 dec 2018 17:41

Ik heb onlangs een windproof jersey besteld en een S was te klein, vooral aan de borst/schouders. Omgeruild voor een M en die zit wel goed! 180cm en 65kg hier.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 02 jan 2019 11:34

again met de Winter Gloves in de regen. deze keer anderhalfuur miezer. kletsnat. LP hoeft niet meer voor mij.

Plaats reactie