Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

ervaringen bornbiker

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 11 dec 2018 09:10

Duidelijk is dat Bornbiker goederen ergens vandaan doorstuurt, echter de handschoenen die ik heb gekocht, en vanmorgen heb geprobeerd, zijn van een dusdanige kwaliteit dat een prijs van nog geen € 3 mij onmogelijk lijkt. Ik heb wel het idee dat wind- en waterdichtheid twijfelachtig zijn. Ik ben geen koukleum en deze handschoenen zijn voor mij tot een graadje of 2-3 afdoende. Ik denk wel dat ik niet zo heel snel nog iets zal bestellen bij Bornbiker.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 dec 2018 09:39

alliance_0 schreef: 11 dec 2018 09:10 Duidelijk is dat Bornbiker goederen ergens vandaan doorstuurt, echter de handschoenen die ik heb gekocht, en vanmorgen heb geprobeerd, zijn van een dusdanige kwaliteit dat een prijs van nog geen € 3 mij onmogelijk lijkt.
Of hij pakt gewoon goeie marges ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 11 dec 2018 09:45

alliance_0 schreef: 11 dec 2018 09:10 Duidelijk is dat Bornbiker goederen ergens vandaan doorstuurt, echter de handschoenen die ik heb gekocht, en vanmorgen heb geprobeerd, zijn van een dusdanige kwaliteit dat een prijs van nog geen € 3 mij onmogelijk lijkt. Ik heb wel het idee dat wind- en waterdichtheid twijfelachtig zijn. Ik ben geen koukleum en deze handschoenen zijn voor mij tot een graadje of 2-3 afdoende. Ik denk wel dat ik niet zo heel snel nog iets zal bestellen bij Bornbiker.
Deze handschoenen?
http://nl.aliexpress.com/item/Touch-Scr ... 871a6183b3

Zelf via ali besteld, prima handschoenen. Zou er alleen geen 20 euro voor betalen als je ze zelf voor 3 euro uit China kan laten komen :)

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 11 dec 2018 13:14

Ik vermoed zelf dat er (net als de Action doet), partijen die over zijn (in China), worden opgekocht door handelaren en die kunnen dan deze weer voor hele kleine prijsjes verkopen op Ali.Exp. Want wat is de andere optie:>Vernietigen van oplages die onverkocht zijn.........en dat is vaak nog duurder gezien de stortingskosten e.d. en zo brengt het waarschijnlijk nog de produktiekosten op. Wereldwijd wordt er natuurlijk miljarden aan stukken kleding(andere spullen) niet verkocht en moeten toch hun weg vinden naar een koper en zo worden die gedumpt tegen kostprijs.

Ik zag gisteren een pedaal-magneet voor 4 euro! te koop.Ik heb eens tien gekocht voor een klein bedrag op Ali. Je denkt toch niet dat er verschil in zit.De kosten worden opgedreven door al die tussenhandelaren.

Ik heb altijd op een grote verpakkingdrukkerij gewerkt en daar werden ook alle jaren weer onverkocht verpakkingen weggegooid in de papiercontainer .De klant heeft dan verkeert ingeschat hoeveel een produkt(thee/koffie/koekjes en wat je maar kan bedenken) zal verkopen. Of soms gaat iets compleet de mist in qua verkoop en wordt gewoon alle verpakkingen weggegooid.
Maar uiteindelijk betaalt de consument toch de eindrekening, zoals we altijd de eindrekening betalen(zie belastingdruk inwoner in de hele wereld).

Die hele Ali express is een mooie dumpplaats geworden voor nog niet verkochte produkten.Want je denk toch niet dat bv 300 kopers van een produkt winstgevend is :geek: in een land dat alleen al 1,3 miljard inwoners heeft.Peanuts dus die handel op Aliexpress per produkt.Alles met elkaar levert het nog een hele mooie omzet op voor de eigenaar van Aliexp.,omdat het om miljoenen produkten gaat, maar per produkt is het minimaal qua omzet in vergelijk met het inwoneraantal/afzetgebied.

Alles is van waarde daar..., ze zullen zelf een blik met chinese lucht verkopen al levert het maar 5 cent op.

Ik heb van Inbike.Warme handschoenen met dikke gel laag,voor een tientje(Ali).Zweten wel wat meer dan de duurdere bekende type winterhandschoenen. Maar wel heel warm en normale maatvoering en degelijk produkt.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 11 dec 2018 13:32

Pedaalmagneet is toch gewoon een magneet die elke bloemenzaak heeft , Wordt gebruikt voor corsages . Geven ze vaak gewoon gratis als je erom vraagt .

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 11 dec 2018 13:39

Ali is geen site die de spullen verkoopt. Ali is een verzamelsite waar handelaren hun spullen kunnen verkopen.

De prijzen in China zijn voor ons niet te bevatten, wij kunnen niet begrijpen wat dingen daar kosten. Voor mijn werk laten wij (control) cabines maken in Nederland. Voor het geld wat onze bouwers in Nederland alleen al voor het glas betalen kan je daar een complete cabine kopen.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 11 dec 2018 14:01

Flipmoehoe schreef: 11 dec 2018 09:45
alliance_0 schreef: 11 dec 2018 09:10 Duidelijk is dat Bornbiker goederen ergens vandaan doorstuurt, echter de handschoenen die ik heb gekocht, en vanmorgen heb geprobeerd, zijn van een dusdanige kwaliteit dat een prijs van nog geen € 3 mij onmogelijk lijkt. Ik heb wel het idee dat wind- en waterdichtheid twijfelachtig zijn. Ik ben geen koukleum en deze handschoenen zijn voor mij tot een graadje of 2-3 afdoende. Ik denk wel dat ik niet zo heel snel nog iets zal bestellen bij Bornbiker.
Deze handschoenen?
http://nl.aliexpress.com/item/Touch-Scr ... 871a6183b3

Zelf via ali besteld, prima handschoenen. Zou er alleen geen 20 euro voor betalen als je ze zelf voor 3 euro uit China kan laten komen :)
Ja die dus. Is dan toch mogelijk. Ik ben niet zo van Ali, maar lesje geleerd. En ik had al gezegd dat ik waarschijnlijk niet meer bij Bornbiker ga kopen,

Ik begrijp nu ook waarom ik het eerste (verkeerde maat) paar niet hoefde terug te sturen ;-). Dus uiteindelijk valt de prijs wel mee.

hayes

hayes 13 dec 2018 12:01

Je kan als handelaar in Nederland/België perfect verkopen op je eigen site. De handelaar in China stuurt de pakketten dan op naar de klanten.

Maar dat ze zelfs de moeite niet doen om zelf wat mooie foto's te nemen. Zo herken je direct de Ali foto's.

Op Facebook word ik te pas en te onpas geconfronteerd met advertenties van Bornbiker. En een reactie met een link naar Ali wordt snel verwijderd ;-)

DrvC
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 14 dec 2018 19:56

Ik kende de site niet, maar erg bijzonder allemaal... Als je enkele producten/merken van bornbiker op Ali opzoekt vind je direct precies dezelfde artikelen, voor minder dan de helft.

Je zou dus eigenlijk dit topic kunnen integreren met de topics over de Chinese goederen en ervaringen.

Bornbiker zal wel snel problemen krijgen met de namaak artikelen die op hun site/Ali staan... dus als ze mee lezen; check je site vanavond nog even.

Erik M
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2018 14:00

Erik M 29 dec 2018 14:19

Lijkt allemaal erg mooi, maar is het niet. Ik heb het een keer geprobeerd maar NOOIT meer!
Ik had vier artikelen besteld die overal en nergens vandaan kwamen en welke druppelsgewijs binnen kwamen. Erg lang moeten wachten en al met al was ik ruim 2 weken verder voordat ik alles binnen had. Een aantal keren gemaild, telefonisch contact is (natuurlijk) niet mogelijk, en telkens hetzelfde antwoord. Track & Trace werkte ook niet.
Van 1 artikel was de maat niet goed. Deze heb ik teruggestuurd en moest erg lang op mijn centen wachten. Erg chaotisch en voor mij duidelijk dat deze persoon zijn spulletjes overal en nergens vandaag haalt (lees China).
Dus voortaan gewoon lekker naar een fysieke winkel en dan maar een paar euri meer uitgeven dan aan deze rommel.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 dec 2018 16:02

Of gewoon zelf bij Ali bestellen voor een kwart van de prijs van Bornbiker.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 29 dec 2018 16:15

Inderdaad, hij besteld ze gewoon bij Ali en laat ze naar jullie adres sturen. Echt om te gieren...

Plaats reactie