Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 28 dec 2018 22:06

walter- schreef: 28 dec 2018 21:51
JC80 schreef: 28 dec 2018 20:26 ...
...

Feit 1: als die toch goed georganiseerd was geweest (dus gewoon alles afzetten) is er überhaupt geen discussie
...
Dus eigenlijk zeg je: als een hogere overheid beslist dat je daar niet mag rijden dan is dat ok voor jou.
Als je zelf ziet dat het fietspad wordt ingenomen door veel lopers dan kan je zelf niet beslissen daar niet te rijden?

Eigenlijk is jou norm/waarde alleen dat je je bij een hogere overheid neerlegt. Je kan zelf niet tot het besluit komen dat je daar beter niet rijdt?
Op zich heb je er geen probleem mee wat mensen in de weg te gaan fietsen. Want je blijft het je recht vinden daar te gaan fietsen. Dat de situatie eskaleert ligt zeker niet aan jou?

Jouw maatschappijbeeld is eentje waar alles door anderen voor jou beslist wordt. Zelf neem je gewoon zoveel mogelijk wat je toekomt? Wat niet verboden is mag?

Ik stel het een beetje op scherp. Maar ik volg even de consequenties van je redenering.

Hier wordt er ieder jaar een wedstrijdloop gehouden door ons dorp. Dat gaat dan ook over mijn favoriete mtb pad.
Die ene keer dat ik toevallig de lopers tegen kom dan wacht ik desnoods eens 15 of zelfs 30 minuten en geniet even van die mensen die het beste van zich geven in de natuur. Op mijn fiets heb ik meestal tijd genoeg. En moest ik het beu worden van te wachten neem ik wel een andere weg. Wegen genoeg (en tijd genoeg om om te rijden).
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen mij op enerlei wijze ergeren wanneer ik ze buiten tegen kom.
Ik heb me zo nog nooit moeten ergeren aan wandelaars op een dijk of aan fieters als ik de wandelaar ben. Als iemand denkt me niet door te moeten laten vraag ik het vriendelijk. Nog nooit niet door gelaten. Ik zie totaal geen probleem. Het is maar hoe je in het leven wil staan?

Walter
Trouwens, wat een naar toontje sla je aan. Nergens voor nodig toch?

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 28 dec 2018 22:14

walter- schreef: 28 dec 2018 21:51
JC80 schreef: 28 dec 2018 20:26 ...
...

Feit 1: als die toch goed georganiseerd was geweest (dus gewoon alles afzetten) is er überhaupt geen discussie
...
Dus eigenlijk zeg je: als een hogere overheid beslist dat je daar niet mag rijden dan is dat ok voor jou.
Als je zelf ziet dat het fietspad wordt ingenomen door veel lopers dan kan je zelf niet beslissen daar niet te rijden?

Eigenlijk is jou norm/waarde alleen dat je je bij een hogere overheid neerlegt. Je kan zelf niet tot het besluit komen dat je daar beter niet rijdt?
Op zich heb je er geen probleem mee wat mensen in de weg te gaan fietsen. Want je blijft het je recht vinden daar te gaan fietsen. Dat de situatie eskaleert ligt zeker niet aan jou?

Jouw maatschappijbeeld is eentje waar alles door anderen voor jou beslist wordt. Zelf neem je gewoon zoveel mogelijk wat je toekomt? Wat niet verboden is mag?

Ik stel het een beetje op scherp. Maar ik volg even de consequenties van je redenering.

Hier wordt er ieder jaar een wedstrijdloop gehouden door ons dorp. Dat gaat dan ook over mijn favoriete mtb pad.
Die ene keer dat ik toevallig de lopers tegen kom dan wacht ik desnoods eens 15 of zelfs 30 minuten en geniet even van die mensen die het beste van zich geven in de natuur. Op mijn fiets heb ik meestal tijd genoeg. En moest ik het beu worden van te wachten neem ik wel een andere weg. Wegen genoeg (en tijd genoeg om om te rijden).
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen mij op enerlei wijze ergeren wanneer ik ze buiten tegen kom.
Ik heb me zo nog nooit moeten ergeren aan wandelaars op een dijk of aan fieters als ik de wandelaar ben. Als iemand denkt me niet door te moeten laten vraag ik het vriendelijk. Nog nooit niet door gelaten. Ik zie totaal geen probleem. Het is maar hoe je in het leven wil staan?

Walter
Dan ga ik het ook maar even scherp stellen. Jij vindt het dus geen enkel probleem dat de organisatie van de hardloopwedstrijd er een potje van maakt door niks te regelen in de vorm van verkeersregelaars of iets dergelijks. Blijkbaar vindt die organisatie het belangrijker om het inschrijfgeld in hun zak te steken in plaats van een goede organisatie neer te zetten. En jij vindt dat een wielrenner dan maar moet oprotten van het fietspad en op zijn fietsschoentjes met de fiets aan de hand door het bos moet gaan wandelen? Als er namelijk geen verkeersregelaars zijn en je als wielrenner daardoor per ongeluk tussen de hardlopers terecht komt, dan kan je zomaar kilometers lang geen kant op kunnen, behalve naar een levensgevaarlijke en onoverzichtelijke 80km weg of je kan in het bos gaan lopen.

Ik vind het helemaal niet zo raar dat je van een organisatie mag verwachten dat ze of hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Bijvoorbeeld in de vorm van verkeersregelaars en goede informatie voor de overige weggebruikers. Of dat ze geen vergunning meer krijgen. En voor alle duidelijkheid dat geldt wat mij betreft ook voor organisaties die toertochten voor ons wielrenners organiseren.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 28 dec 2018 22:19

Een toertocht op de fiets en een hardloopwedstrijd lijken me twee wezenlijk andere zaken.

Als organisatoren van alle toertochten ook verkeersregelaars moeten gaan regelen dan houdt het snel op voor de toerverenigingen om een toertocht te organiseren. Daar hebben ze de vrijwilligers niet voor en die paar honderd euro die ze er aan verdienen loont de moeite dan ook niet.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 28 dec 2018 23:05

JC80 schreef: 28 dec 2018 22:02
Nee, lees m'n post. Er viel niet te beslissen of ik er kon rijden of niet. Ik reed er gewoon in en kon er niet meer uit. Dat staat los van het feit dat er achteraf geen discussie was geweest als de weg was afgezet. Simpel toch? Fijn dat jij je nooit aan iemand ergert. Ben benieuwd of iemand je op je fiets weleens omver heeft proberen te duwen of z'n speeksel in je nek heeft gedumpt.
je beslist zelf om te fietsen tussen de lopers, je kan wandelen. Je beslist zelf om ze te willen voorbijsteken. Je kan even snel als zij rijden.
ik weet het zijn opties die het je moeilijker maken. Maar dat is dan even zo. Nadien moet je je nergens aan ergeren. Maar je hebt opties.
En ja; misschien kan die organisator zich anders organiseren. En de lopers moeten beseffen dat ze de openbare ruimte niet enkel voor hen hebben. Maar jij hebt keuzes om een conflict niet op te zoeken.

Ik denk hier zuiver egoistisch ook: als een automobilist op het parcour van een tourtocht terecht komt en begint te toeteren, voorbij wil steken als het moeilijk is vind ik dat niet fijn. Dan heb ik liever dat hij zich even aanpast aan de speciale situatie.

Walter

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 28 dec 2018 23:14

JC80 schreef: 28 dec 2018 22:02 Fijn dat jij je nooit aan iemand ergert. Ben benieuwd of iemand je op je fiets weleens omver heeft proberen te duwen of z'n speeksel in je nek heeft gedumpt.
Maar misschien overkomt me dat ook niet omdat ik het niet in mijn hoofd zou gaan halen om tussen een massa lopers te gaan fietsen en die wil voorbij steken?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 28 dec 2018 23:18

Karl66 schreef: 28 dec 2018 22:14 ...
dan kan je zomaar kilometers lang geen kant op kunnen, behalve naar een levensgevaarlijke en onoverzichtelijke 80km weg ...
hier boven stond ergens een link naar de looporganisatie; vermoedelijk wel met een plannetje; toon eens waar op het plannetje het voor jou voor fietsers een onmogelijke situatie zal geweest zijn geweest?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 dec 2018 00:05

Met alle respect JC80 maar je zet je zelf wel een beetje als “slachtoffer” neer in deze discussie. Ter plekke bleek je voor heel veel ergenis en overlast te zorgen. Dit geef je immers zelf aan. Hoeveel “recht” je ook had om daar te fietsen. Je hoorde daar op dat moment niet thuis. Heel vervelend dat je jezelf vastreed in de drukte. En terug fietsen was ook geen optie. Dan had je gewoon moeten stoppen en aan de kant moeten gaan staan als je verstandig was geweest. Dan had je daarna weer kunnen omkeren en ergens anders je route kunnen hervatten. En nee dat zou echt heen uren gaan duren. Hooguit een half uurtje. Jeuh gewoon verbazingwekkend dat je niet inziet wat je eigen rol in dit gebeuren is geweest.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 29 dec 2018 09:07

:winkthumb: :winkthumb:

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 29 dec 2018 09:29

Prima jongens, we worden het niet eens. Ik ga weer lekker fietsen.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 29 dec 2018 13:01

JC80 schreef: 29 dec 2018 09:29 Prima jongens, we worden het niet eens. Ik ga weer lekker fietsen.
Veel fietsplezier, enne pas op voor (hard)lopers hé :mrgreen:

#sarcasme

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 dec 2018 13:10

RVV schreef: 29 dec 2018 00:05 Met alle respect JC80 maar je zet je zelf wel een beetje als “slachtoffer” neer in deze discussie. Ter plekke bleek je voor heel veel ergenis en overlast te zorgen. Dit geef je immers zelf aan. Hoeveel “recht” je ook had om daar te fietsen. Je hoorde daar op dat moment niet thuis. Heel vervelend dat je jezelf vastreed in de drukte. En terug fietsen was ook geen optie. Dan had je gewoon moeten stoppen en aan de kant moeten gaan staan als je verstandig was geweest. Dan had je daarna weer kunnen omkeren en ergens anders je route kunnen hervatten. En nee dat zou echt heen uren gaan duren. Hooguit een half uurtje. Jeuh gewoon verbazingwekkend dat je niet inziet wat je eigen rol in dit gebeuren is geweest.
Volgens mij horen wielrenners nog steeds op het fietspad en hardlopers juist niet. Nou kan het een keer voorkomen dat er een wedstrijd gehouden wordt en de hardlopers dat fietspad tijdelijk lenen. Maar dan is het nog steeds niet de schuld van de wielrenner dat de organisatie de boel slecht georganiseerd heeft en op geen enkele manier informatie geeft aan de normale gebruikers van dat fietspad.
Het is wel een beetje raar om de schuld van de slechte organisatie bij een nietsvermoedende wielrenner neer te leggen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 29 dec 2018 13:41

Zag nog op de site staan van de organisatie dat het een verkeersvrij parkoer was.
T=100

Plaats reactie