Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 25 nov 2018 19:02

Hier hetzelfde probleem, maar de routeplanner van Strava heeft wel grotere problemen dan dit (zoals je over autowegen sturen en geen optie om onverhard uit te zetten). In geval van twijfel plan ik met een website/programma die openfietsmap/openstreetmap gebruikt als onderliggende kaart.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 dec 2018 15:31

Orlok schreef: 17 sep 2018 15:20 Meer dan 5 jaar gebruik ik al Strava op mijn Samsung S2+ telefoon zonder noemenswaardige problemen. Echter nu ik sinds vorige week ben over gestapt op een Samsung J5 2017 stopt de rit registratie na ongeveer een uur nadat je de Strava app voor het laatst hebt 'aangeraakt'.! Dit doet mij een beetje denken aan het probleem gemeld bij de Huawei P10 telefoons waarbij de software van de telefoon de app gewoon uitschakelt enige tijd nadat het scherm tijdens de rit registratie is gedempt. Samsung daarentegen verklaart niet thuis en verwijst naar de ontwikkelaar van de app, lekker handig omdat de app wel degelijk blijft werken op de achtergrond. Bij Strava is dit fenomeen ook al gemeld, maar heb daar nog geen antwoord op.
Ik ben benieuwd of hier meerdere het zelfde probleem hebben of hebben gehad en zo ja, wat kan dan de oplossing zijn. Vooralsnog denk ik terug te gaan naar mijn oude telefoon totdat het probleem is opgelost.
Toch nog meerdere malen contact gehad met Samsung en diverse instellingen uitgeprobeerd zonder resultaat. Uiteindelijk was het antwoord van Samsung hier niets aan te kunnen doen totdat er een nieuwe android versie voor de J5 beschikbaar komt. Enfin, vorige week is de android versie op mijn J5 ge-updated van 7.0 naar 8.1 en vooralsnog is het probleem nu opgelost. Inmiddels meerdere ritten gereden waarbij Strava op de Samsung J5 (2017) gewoon mijn rit heeft geregistreerd :like:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 05 dec 2018 16:43

bij mij ging het juist mis vanaf android 8. 8.1 hielp niets.
Dochter ook problemen na upgrade naar 8.1

Ik heb de app bij me zelf maar verwijderd. WW ritjes neem ik niet meer op en als ik iets upload doe ik dat via Datacenter (gaat automatisch) maar eigenlijk ook dat alleen nog als het samen is zodat ik de rit kan delen met bijvoorbeeld mijn dochter.

Volgens mij moet dit Strava echt heel veel actieve gebruikers kosten.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 05 dec 2018 21:16

Hoeze heel veel actieve gebruikers? De meeste echte kilometervreters nemen hun Strava ritten sowieso niet met een telefoon op maar met een GPS.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 dec 2018 07:17

ultra_ivo schreef: 05 dec 2018 21:16 Hoeze heel veel actieve gebruikers? De meeste echte kilometervreters nemen hun Strava ritten sowieso niet met een telefoon op maar met een GPS.
Weet niet of dat zo is, hebben km vreters vaker een Garmin dan rijders die minder rijden?
Tot voor kort nam ik mijn ritjes op met de Iphone en ging altijd goed. De problemen genoemd met de Samsung herken ik gelukkig niet.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 dec 2018 08:15

Ik heb dan ook een Garmin maar de keren dat ik 300 tot 500 kilometer ritten maak neem ik de rit sowieso met de Strava app. Ik weet zeker dat mijn iPhone het qua batterijduur dan red (ook als Back up). Als de Garmin het ook red dan upload ik de rit met Garmin omdat die de hartslag en cadans gegevens ook mee neemt.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 06 dec 2018 14:58

Met een Wahoo is die batterijduur (althans voor mij) dan weer geen issue ;)

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 dec 2018 16:25

ultra_ivo schreef: 05 dec 2018 21:16 Hoeze heel veel actieve gebruikers? De meeste echte kilometervreters nemen hun Strava ritten sowieso niet met een telefoon op maar met een GPS.
nou ik ken genoeg serieuze fietsers die geen GPS fietscomputer hebben. Zelf heb ik die wel maar gebruik ik alleen op de racer en de fatbike. echter...ik fiets jaarlijks ook zo'n 6000km op mijn singlespeed. en daar vind ik ten eerste een fietscomputer in welke vorm dan ook geen gezicht, en verder wil ik op dat ding gewoon trappen. Na afloop is het dan wel leuk om te zien wat je gedaan hebt. Daar gebruikte ik dan de app voor. Maar als dat ding van een rit van 50 km (inderdaad geen mega afstand) er maar 10 of 15 registreerde dan begint dat te irriteren. Op een gegeven moment neem je niet meer op en kijk je ook niet meer in de app. Kortom... je bent niet meer zo actief als gebruiker.

En als ik om me heen hoor hoeveel mensen de android-strava problemen hebben kan ik me dus voorstellen dat er veel meer zijn die net als ik beetje bij beetje afhaken.
Laatst gewijzigd door depoldertoerist op 06 dec 2018 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 06 dec 2018 16:35

Ik vind strava als platform leuk, maar voor mijn gevoel zijn de vele aanpassingen aan de app de laatste tijd geen verbeteringen...

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 06 dec 2018 17:59

RKN schreef: 06 dec 2018 16:35 Ik vind strava als platform leuk,
ik ook maar vooral om te zien waar anderen zijn geweest. Alle bijkomende gegevens boeien me niet. Ik heb een meer dan 10 jaar oude Garmin Edge 605 die het nog prima doet. Moet wel mijn ritten en wandelingen op Strava zetten via te koppelen aan de PC maar dat is een moeite van niets.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 dec 2018 22:02

RKN schreef: 06 dec 2018 16:35 Ik vind strava als platform leuk, maar voor mijn gevoel zijn de vele aanpassingen aan de app de laatste tijd geen verbeteringen...
100% met je eens. Voor mij is Strava een leuke aanvulling op het fietsen, maar geen doel op zich. Ga me ook absoluut niet druk maken over "verdachte" KOM's etc. (soms lijkt het oorlog om zo'n kroontje).
Als oud wedstrijdrijder zorgt Strava er een beetje voor dat je soms net wat extra's doet (dit jaar mijn 100x100 challenge) of net even wat vlotter een stukje pakken. Verder super leuk om mooie ritten van anderen te zien en ideetjes op te doen (daarom kijk ik graag bij "nog gefietst vandaag".
Mbt aanpassingen ook waar, vooral 1 van de laatste aanpassingen mbt volgorde presentatie ritten een misser van de eerste orde. Gelukkig in Chrome dat weer aan te passen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 07 dec 2018 17:03

Ik heb een vreemd probleem. Als ik ga lopen of fietsen met iemand wordt ik nooit toegevoegd bij een groep of medesporters. Noghtans staat er in mijn instellingen bij privacybeheer---groepsactiviteiten dat ik wil deel uitmaken van groepsactiviteiten (iedereen staat ingesteld). Iemand die me kan helpen ?
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

Plaats reactie