Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

AGR 2019

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 28 nov 2018 18:31

PassoEira schreef: 28 nov 2018 14:58
Critic schreef: 28 nov 2018 10:18 Ja mar hier gaat het over de agr.. Prima dat sommigen dit te duur vinden.. Maar hoeft echt niet ieder keert in een toertocht topic genoemd te worden? (Idem met iedereen die z'n mening over kutkasseien moet ventileren in Roubaix topic) leven en laten leven.. Fietsen en laten fietsen..
Waarom niet. Is toch van dezelfde orde als de geplaatste opmerkingen dat het zo geweldig is.
De discussie over woekerprijzen van sommige fietstochten hoort toch hier thuis , niet op bijvoorbeeld een voetbalforum.
Mar als jij je daar aan stoort, maak daar dan een apart draadje voor aan. Deze gaat over het rijden van deze tocht.. Beetje onzinnig om die draad dan te vervuilen met een discussie over de prijzen..

En idem met je opmerking daarboven.. Hoeveel mensen klagen over deze bedragen maar rijden op een frame van 4000 euro of op wielen van 1000,-

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 28 nov 2018 18:55

{betweter modus aan }
Het rijden van deze tocht is toch wel onlosmakelijk verbonden met het betalen van de inschrijving.
Dus de discussie over het bedrag van de inschrijving is hier wel zeker op zijn plaats.
{betweter modus uit}

Je kan de tocht trouwens ook rijden zonder inschrijven en betalen als zgn zwartrijder, maar dat doet waarschijnlijk haast niemand.
Je kan de tocht ook op een andere dag rijden, maar dat doet waarschijnlijk ook bijna niemand, want iedereen wil ingeloot worden voor juist deze ene dag.

Wel mooie psychologie van de organisatie. Maak de tocht niet toegankelijk voor iedereen en dan wil juist iedereen er aan meedoen.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 28 nov 2018 19:05

Ik rij m nooit, die hele AGR. Maar ik kan me goed voorstellen dat liefhebbers er geld voor over hebben. Wat is 50 euro (of hoeveel kost ie?) voor een dag plezier? Compleet verzorgd met eten en drinken, uitgepijlde route, duizenden liefhebbers om je heen aan wie je je kunt meten en last but not least, het parcours waar een dag later de profs over heen rijden.

Altijd dat gezeik van mensen die in dit draadje beginnen over geld en goedkope alternatieven. Hou toch op, ga fietsen. Het gaat er niet om dat liefhebbers zo goedkoop mogelijk een toertocht fietsen, het gaat erom dat ze de AGR willen fietsen. Je vertelt een Dogma-rijder toch ook niet op iedere pagina in dit forum dat er goedkopere alternatieven zijn?
Michiel

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 28 nov 2018 19:34

Ik heb hem dit jaar voor het eerst gereden, de volledige afstand van 235km. We hadden een vakantiehuisje in Schin op Geul waar we vrijdag al waren en gelijk een korte rit kunnen maken. De dag daarna vroeg op en na een koude start een prachtige rit gereden die uitstekend verzorgd was. Alleen de drukte bij het Hijgend Hert was een minpunt. Op zondag tenslotte drie keer de profs langs zien komen, 1x bij het vakantiepark en later 2x op de Camerig.

Het inschrijfgeld vind ik ook veel te hoog. Zelf reed ik mee met een bedrijventeam en kostte het me niks. Toertochten in België zijn vaak net zo goed verzorgd en aanmerkelijk goedkoper.
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 28 nov 2018 20:09

fietsvriend schreef: 28 nov 2018 19:05 Ik rij m nooit, die hele AGR. Maar ik kan me goed voorstellen dat liefhebbers er geld voor over hebben. Wat is 50 euro (of hoeveel kost ie?) voor een dag plezier? Compleet verzorgd met eten en drinken, uitgepijlde route, duizenden liefhebbers om je heen aan wie je je kunt meten en last but not least, het parcours waar een dag later de profs over heen rijden.

Altijd dat gezeik van mensen die in dit draadje beginnen over geld en goedkope alternatieven. Hou toch op, ga fietsen. Het gaat er niet om dat liefhebbers zo goedkoop mogelijk een toertocht fietsen, het gaat erom dat ze de AGR willen fietsen. Je vertelt een Dogma-rijder toch ook niet op iedere pagina in dit forum dat er goedkopere alternatieven zijn?
+1 Zelf rij ik in het seizoen wekelijks toertochten, ik loot ook ieder jaar mee met de AGR.
Gewoon een leuke dag, lekkere seizoensopener om naar toe te werken. Daarna rij ik altijd tochtjes in Belgie van de BAD-kalender voor 5 euro waar de verzorging onderweg vaak beter is dan bij de AGR, Toch weerhoud dit mij er niet van om jaarlijks mee te loten, me altijd prima vermaakt tijdens alle edities van de AGR. Prima sfeertje! :like:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 28 nov 2018 20:38

daniel1975 schreef: 28 nov 2018 11:00 [volledigofftopic]RVV is nog veel erger: én stervensdruk én die kutkasseien :lol: [/volledigofftopic]
Ja, maar de RVV is wel een monument en de AGR gewoon een tochtje in Limburg :mrgreen: :twisted:


De RVV heb ik al gedaan maar de AGR zegt me veel minder. Ik heb wel al lus 1 en 3 meermaals gereden op een rustige vrijdag. Misschien moet ik lus 2 ook eens doen, dan heb ik de AGR ook gereden 8-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 nov 2018 20:50

Welke versie van de RVV bedoel je dan precies? :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 29 nov 2018 09:23

PassoEira schreef: 28 nov 2018 14:58
Critic schreef: 28 nov 2018 10:18 Ja mar hier gaat het over de agr.. Prima dat sommigen dit te duur vinden.. Maar hoeft echt niet ieder keert in een toertocht topic genoemd te worden? (Idem met iedereen die z'n mening over kutkasseien moet ventileren in Roubaix topic) leven en laten leven.. Fietsen en laten fietsen..
Waarom niet. Is toch van dezelfde orde als de geplaatste opmerkingen dat het zo geweldig is.
De discussie over woekerprijzen van sommige fietstochten hoort toch hier thuis , niet op bijvoorbeeld een voetbalforum.
Is geen discussie (meer) maar een mening die breed en vaak wordt uitgedragen.
En inmiddels weten we nu wel dat sommigen het te duur en te druk vinden, dat is zo'n jaarlijks terugkerend riedeltje.
Ik vind het ook relatief veel geld, maar heb ook geen moeite om dat soms uit te geven.
Meeste toertochten fiets ik bij verenigingen, meestal goed verzorgd voor een meer dan redelijke prijs.
Maar soms kies ik dus voor een duurdere toertocht.
Ik hoef daar geen persoonlijke lening of tweede hypotheek voor af te sluiten, Een bedrag van rond de €40 is nog wel op te brengen....

Dat vind ik niet alleen, maar kennelijk nog zo'n 18.000(?) deelnemers.
Courir c'est mourir un peu

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 29 nov 2018 17:46

Tsja als je vaker fietst, dan is een tocht van de plaatselijke fiets vereniging meer waard voor je geld. Wanneer je niet heel veel fietst, dan spreekt een tocht als de AGR meer aan. Voornamelijk ook omdat dat beter te vertellen valt aan niet fietsers. AGR heeft nu eenmaal de bekendheid daarvoor. En daar hebben heel veel fietsers dus graag iets meer voor over.
Persoonlijk ben ik voornemens om in 2020 een halve triathlon mee te doen en de voorwaarde daarbij is dat die halve wel van de Ironman organisatie is. Staat gewoon leuker op CV dan een plaatselijke triathlon.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 29 nov 2018 18:39

scottwilko schreef: 29 nov 2018 17:46
Persoonlijk ben ik voornemens om in 2020 een halve triathlon mee te doen en de voorwaarde daarbij is dat die halve wel van de Ironman organisatie is. Staat gewoon leuker op CV dan een plaatselijke triathlon.
Ironman op je CV , hoe triest is dat .

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 nov 2018 21:42

Ik de Maratona gedaan, maar ik zou er niet over peinzen om die op een andere dag te doen dan de Maratona zelf. Hetzelfde geldt voor de Marmotte.

Maar precies het omgekeerde geld voor de AGR en de RVV. Van beide heb ik de echte toerversie gedaan, een dag voor de profs. Maar die doe ik echt geen tweede keer meer. Alleen nog maar op een andere dag. Waarom? Lopen op de Koppenberg, lopen op de Molenberg, lopen op de Cauberg, lopen op de Keuteberg. En waarom? Niet omdat ik niet kan klimmen :roll:, Maar gewoon teveel volk dat totaal niet kan klimmen. Als er een paar gaan lopen omdat ze hun veel te zware verzet niet meer rond krijgen, dan staat de rest van de meute ook als ridder voet.

Ik wil wel een beetje blijven fietsen ;)
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 30 nov 2018 10:18

Arno357 schreef: 29 nov 2018 18:39
scottwilko schreef: 29 nov 2018 17:46
Persoonlijk ben ik voornemens om in 2020 een halve triathlon mee te doen en de voorwaarde daarbij is dat die halve wel van de Ironman organisatie is. Staat gewoon leuker op CV dan een plaatselijke triathlon.
Ironman op je CV , hoe triest is dat .

?????
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie