Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

i-mac

i-mac 24 nov 2018 12:58

Ik weet niet het zit in Nederland, maar in Belgie mag de douane blijkbaar niet zomaar een pakje openen. Ik denk dat alles gescand wordt, en bij twijfel wordt er contact opgenomen met de persoon aan wie het pakje wordt verstuurd. Dan wordt een factuur gevraagd. Bij het scannen zien ze in ieder geval niet of iets namaak,is of niet.

Ik heb ooit een factuur moeten mailen, en heb ik gemeld dat het ging om een gepersonaliseede koerstrui. Mijn pakje werd gewoon per post aan me bezorgd.

Vraag is of Rapha op deze strepen een trademark heeft. Adidas bijvoorbeeld heeft dat.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 24 nov 2018 13:17

Djemz schreef: 24 nov 2018 11:44
Stoffa schreef: 23 nov 2018 23:49
JC80 schreef: 23 nov 2018 23:02

Volledig mee eens. Neem nou die high vis roze trui met lange mouwen. Ze noemen 'm zelfs hetzelfde. Inderdaad volledig namaak. Nu weet ik dat Rapha rechtszaken heeft gevoerd tegen Torm, ook vanwege dezelfde looks. Nou, Torm is vergeleken met die dat Spexcel nog roomser dan de paus.

Torm is functioneel niet slechter dan Rapha, simpelweg omdat het materiaal (Sportswool) gewoon heel goed is. Maar als je een Rapha imitatie draagt van een of ander glimmend polyester stofje, heeft dat wat mij betreft toch wel een hoog ik-draag-een-goede-imitatie-rolex-want-je-ziet-het-verschil-toch-niet gehalte.
Helemaal met je eens. Ga dan in Agu rijden als je Rapha te duur vindt, die Spexcelzooi ziet er echt niet uit. En mensen maar denken dat ze voor een duppie op de eerste rang zitten. Daarnaast is t treurig te zien hoe men hier probeert recht te lullen dat Rapha wordt nageaapt.
Ook wel kort door de bocht dat het er plots niet meer uitziet als het Rapha logotje er niet aan hangt. Als je zegt dat het er voor de rest hetzelfde eruit ziet dan moet je ook zeggen dat het er net zo goed of slecht uit ziet als de originele Rapha
Begrijp je het nou echt niet of wil je het niet begrijpen? Dit is namaakRapha met goedkoop ogende stoffen en een minder goed gesneden pasvorm. Oftewel neppe zooi van erbarmelijke kwaliteit.

i-mac

i-mac 24 nov 2018 14:25

Stoffa schreef: 24 nov 2018 13:17 Begrijp je het nou echt niet of wil je het niet begrijpen? Dit is namaakRapha met goedkoop ogende stoffen en een minder goed gesneden pasvorm. Oftewel neppe zooi van erbarmelijke kwaliteit.
Zelf al ondervonden dat de "neppe zooi" erbarmelijk is? Gewoon maar even vragen hoor. Ik heb niet de intentie iets van Rapha of een kloon ervan te kopen. Ik heb wel een paar spulletjes van Spexcel, en kwalitatief is daar weinig verkeerd over te vertellen. Ik heb die spullen gekocht uit nieuwsgierigheid.

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 24 nov 2018 15:47

Mag iedereen fijn zelf bepalen waarin zij willen rijden, en hoeveel geld ze daarvoor uit willen geven???

Mijn moeder zei altijd. Wat je vind moet je aan mij geven.

Zullen we het erop houden dat Stoffa niets uit china draagt. En andere dat misschien wel doen.
Gr Roos

hayes

hayes 24 nov 2018 17:08

Spexcel is gewoon geen rotzooi. Dat is regelrechte onzin.
Ik ben 100% zeker dat je die Spexcel zooi er niet uithaalt in een peletonnetje.
M'n Santini (na 1 jaar de vuinisbak in), Altura (terug naar verkoper en hopelijk garantie) en recent Castelli bib short zijn kwalitatief minder dan m'n 10-15 euro Chinese broekjes. Van deze drie merken heb ik shorts gekocht die middenin hun range liggen. Dat doe ik dus niet meer.

Het is je goed recht heel veel aan kledij uit te geven. Het is evengoed mijn recht om dat niet te doen. OK, de pasvorm zal iets minder perfect zijn. So what?
Rapha maakt mooie en goeie kleding, dat staat vast. Maar zo hele erg overpriced. Ik kreeg van m'n broer een Rapha shirtje die hem niet perfect zat. Dat is niet beter of slechter dan mijn andere truitjes die 50-70% minder kosten.
( O ja, mijn broer fiets weinig of niet, heeft een erg dure fiets en koopt altijd Rapha omdat hij het zich kan permiteren. Hij weet weinig van kledij en koopt dus dure stuff omdat dat dan wel goed zal zijn. Maar ik zie hem er niet minder graag door ;) )

Nogmaals, het jasje waarvan sprake is natuurlijk heel erg lenen bij Rapha, maar de kleur van de strepen is anders. Je kan moeilijk alle jersey smet horizontale strepen op de borst verbieden.

Mag dit?
Afbeelding

(moest iemand zin hebben, ik heb dit truitje te koop. Geen Chineesje, eentje van Chapeau cycling, goeie kwalitatieve jerseys tegen schappelijke prijzen ;) )

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 24 nov 2018 17:42

i-mac schreef: 24 nov 2018 14:25
Stoffa schreef: 24 nov 2018 13:17 Begrijp je het nou echt niet of wil je het niet begrijpen? Dit is namaakRapha met goedkoop ogende stoffen en een minder goed gesneden pasvorm. Oftewel neppe zooi van erbarmelijke kwaliteit.
Zelf al ondervonden dat de "neppe zooi" erbarmelijk is? Gewoon maar even vragen hoor. Ik heb niet de intentie iets van Rapha of een kloon ervan te kopen. Ik heb wel een paar spulletjes van Spexcel, en kwalitatief is daar weinig verkeerd over te vertellen. Ik heb die spullen gekocht uit nieuwsgierigheid.
Maar heb je dan ook een Rapha lookalike kledingstuk uit hun productgamma gekocht, of iets heel anders? En zo ja, zou ik dan uit nieuwsgierigheid mogen vragen waarom je, indien je een Rapha lookalike kledingstuk van Spexcel hebt, je er voor kiest om iets te dragen wat er uitziet als iets wat normaliter van een heel ander materiaal is gemaakt en vele malen duurder is?

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 24 nov 2018 18:27

hayes schreef: 24 nov 2018 17:08 Spexcel is gewoon geen rotzooi. Dat is regelrechte onzin.
Ik ben 100% zeker dat je die Spexcel zooi er niet uithaalt in een peletonnetje.
M'n Santini (na 1 jaar de vuinisbak in), Altura (terug naar verkoper en hopelijk garantie) en recent Castelli bib short zijn kwalitatief minder dan m'n 10-15 euro Chinese broekjes. Van deze drie merken heb ik shorts gekocht die middenin hun range liggen. Dat doe ik dus niet meer.

Het is je goed recht heel veel aan kledij uit te geven. Het is evengoed mijn recht om dat niet te doen. OK, de pasvorm zal iets minder perfect zijn. So what?
Rapha maakt mooie en goeie kleding, dat staat vast. Maar zo hele erg overpriced. Ik kreeg van m'n broer een Rapha shirtje die hem niet perfect zat. Dat is niet beter of slechter dan mijn andere truitjes die 50-70% minder kosten.
( O ja, mijn broer fiets weinig of niet, heeft een erg dure fiets en koopt altijd Rapha omdat hij het zich kan permiteren. Hij weet weinig van kledij en koopt dus dure stuff omdat dat dan wel goed zal zijn. Maar ik zie hem er niet minder graag door ;) )

Nogmaals, het jasje waarvan sprake is natuurlijk heel erg lenen bij Rapha, maar de kleur van de strepen is anders. Je kan moeilijk alle jersey smet horizontale strepen op de borst verbieden.

Mag dit?
Afbeelding

(moest iemand zin hebben, ik heb dit truitje te koop. Geen Chineesje, eentje van Chapeau cycling, goeie kwalitatieve jerseys tegen schappelijke prijzen ;) )
Dat shirtje zou ik niet direct als kloon willen bestempelen. Maar die roze high vis trui met lange mouwen is gewoon een kloon. Zo ook een aantal Pro Team (Spexcel noemt ze ook gewoon pro team) spullen.

En dan je punt over kwaliteit: als je een polyester shirt met een ander polyester shirt vergelijkt (bijvoorbeeld een Rapha Pro Team vs de Spexcel variant) zullen de verschillen misschien niet zo groot zijn dat je een veelvoud aan de Rapha wilt uitgeven (hoewel ik persoonlijk geen kloon van iets hoef te hebben, maar ik heb makkelijk praten, omdat ik het kan en wil betalen).
Echter, vergelijk je het echte Brevet LS shirt met die roze nepper, ga je echt wel verschillen merken. Simpelweg omdat de echte deels van merino is gemaakt en de nepper niet. Sterker nog, mijn eerste Rapha shirt kocht ik omdat het het enige fietsshirt was met merino. Pas daarna ben ik het merk ook om andere dingen gaan waarderen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 nov 2018 20:38

JC80 schreef: 24 nov 2018 17:42
i-mac schreef: 24 nov 2018 14:25 .....................;;;

Zelf al ondervonden dat de "neppe zooi" erbarmelijk is? Gewoon maar even vragen hoor. Ik heb niet de intentie iets van Rapha of een kloon ervan te kopen. Ik heb wel een paar spulletjes van Spexcel, en kwalitatief is daar weinig verkeerd over te vertellen. Ik heb die spullen gekocht uit nieuwsgierigheid.
Maar heb je dan ook een Rapha lookalike kledingstuk uit hun productgamma gekocht, of iets heel anders? ..........................
Ik denk dat Rapha de truitjes die I-mac heeft laten maken niet in het gamma heeft :)
i-mac schreef: 25 jul 2017 15:08 Voila, bij deze een foto van mijn laatste "made in China" trui. Deze keer een mouwloze trui (ik weet het, not done :twisted: ). De kwaliteit van de afbeelding op deze trui is echt stukken beter dan de vorige (onderste trui) die ik liet maken ginder.

Ik plaatste gisteren bij dezelfde mensen armstukken en overschoenen met het logo van Iron Maiden, Ik laat in ieder geval nog een paar truitjes maken ginder (mits het vinden van kwalitatieve afbeeldingen).

Dat de afbeelding niet bij iedereen in de smaak zal vallen, dat weet ik wel. Het is gewoon even aantonen hoe de kwaliteit ervan is op de trui. Ik plaats ook de link naar de afbeelding die ik van het net haalde om de trui te laten ontwerpen.




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 25 nov 2018 08:07

JC80 schreef: 24 nov 2018 18:27
hayes schreef: 24 nov 2018 17:08 Spexcel is gewoon geen rotzooi. Dat is regelrechte onzin.
Ik ben 100% zeker dat je die Spexcel zooi er niet uithaalt in een peletonnetje.
M'n Santini (na 1 jaar de vuinisbak in), Altura (terug naar verkoper en hopelijk garantie) en recent Castelli bib short zijn kwalitatief minder dan m'n 10-15 euro Chinese broekjes. Van deze drie merken heb ik shorts gekocht die middenin hun range liggen. Dat doe ik dus niet meer.

Het is je goed recht heel veel aan kledij uit te geven. Het is evengoed mijn recht om dat niet te doen. OK, de pasvorm zal iets minder perfect zijn. So what?
Rapha maakt mooie en goeie kleding, dat staat vast. Maar zo hele erg overpriced. Ik kreeg van m'n broer een Rapha shirtje die hem niet perfect zat. Dat is niet beter of slechter dan mijn andere truitjes die 50-70% minder kosten.
( O ja, mijn broer fiets weinig of niet, heeft een erg dure fiets en koopt altijd Rapha omdat hij het zich kan permiteren. Hij weet weinig van kledij en koopt dus dure stuff omdat dat dan wel goed zal zijn. Maar ik zie hem er niet minder graag door ;) )

Nogmaals, het jasje waarvan sprake is natuurlijk heel erg lenen bij Rapha, maar de kleur van de strepen is anders. Je kan moeilijk alle jersey smet horizontale strepen op de borst verbieden.

Mag dit?
Afbeelding

(moest iemand zin hebben, ik heb dit truitje te koop. Geen Chineesje, eentje van Chapeau cycling, goeie kwalitatieve jerseys tegen schappelijke prijzen ;) )
Dat shirtje zou ik niet direct als kloon willen bestempelen. Maar die roze high vis trui met lange mouwen is gewoon een kloon. Zo ook een aantal Pro Team (Spexcel noemt ze ook gewoon pro team) spullen.

En dan je punt over kwaliteit: als je een polyester shirt met een ander polyester shirt vergelijkt (bijvoorbeeld een Rapha Pro Team vs de Spexcel variant) zullen de verschillen misschien niet zo groot zijn dat je een veelvoud aan de Rapha wilt uitgeven (hoewel ik persoonlijk geen kloon van iets hoef te hebben, maar ik heb makkelijk praten, omdat ik het kan en wil betalen).
Echter, vergelijk je het echte Brevet LS shirt met die roze nepper, ga je echt wel verschillen merken. Simpelweg omdat de echte deels van merino is gemaakt en de nepper niet. Sterker nog, mijn eerste Rapha shirt kocht ik omdat het het enige fietsshirt was met merino. Pas daarna ben ik het merk ook om andere dingen gaan waarderen.
Over namaak geef ik je gelijk hoor. Het is niet kies.
Maar het shirtje die deze discussie startte, is strikt gezien geen namaak. Het is 95% lookalike, maar niet genoeg om officieel als namaak te worden bestempeld.

Ik koop best wat stuff op Ali, maar ga geen namaak kopen. Ik heb dat 1 of 2 keer gedaan jaren geleden (SKY-truitje) en 1 keer helemaal pe rongeluk. Dat is toen door de douane tegengehouden. Bleek een PEDLA shirtje te zijn, had ik toen nog nooit van gehoord.

Over de kwaliteit geef ik je ook wel gelijk. Een auto van 15.000 euro mag je ook niet naast een exemplaar van 35.000 euro zetten. Het zou erg zijn als er geen kwaliteitsverschillen waren. ;)

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 25 nov 2018 09:48

Dat per ongeluk kopen van namaak is me nu ook overkomen. Ik heb op Ali 2 shirtjes besteld met "Void" als opdruk. Het is geen seconde in me opgekomen dat dit een bestaand merk zou zijn. Moest er zelfs wat om glimlachen (void = verlopen/leegte). Ook het design zelf is vrij simpel met kleine driehoekjes.
https://www.aliexpress.com/store/produc ... f381YclgeD

Vandaag toevallig gevonden dat Void een bestaand Zweeds bedrijf is, en dat het design 1-op-1 is overgenomen. Een design dat is geïnspireerd door een ander merk heb ik geen probleem mee, maar regelrechte namaak koop ik liever niet.

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 25 nov 2018 16:59

Vandaag toevallig gevonden dat Void een bestaand Zweeds bedrijf is, en dat het design 1-op-1 is overgenomen. Een design dat is geïnspireerd door een ander merk heb ik geen probleem mee, maar regelrechte namaak koop ik liever niet.
[/quote]

Hoe is de kwaliteit van die shirts?

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 25 nov 2018 17:32

statusquooh schreef: 25 nov 2018 16:59 Vandaag toevallig gevonden dat Void een bestaand Zweeds bedrijf is, en dat het design 1-op-1 is overgenomen. Een design dat is geïnspireerd door een ander merk heb ik geen probleem mee, maar regelrechte namaak koop ik liever niet.


Hoe is de kwaliteit van die shirts?
Ze zijn nog onderweg. Eerst maar eens zien of ze door de douane komen.

Plaats reactie