Tubes for Dummies
-
- Moderator
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Ik denk niet dat dat iets te maken heeft met de binnenband.
Heb met zowel butyl als latex al eens in één keer leeggestaan.
(nog nooit lekgereden met Conti's trouwens)
Heb met zowel butyl als latex al eens in één keer leeggestaan.
(nog nooit lekgereden met Conti's trouwens)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
In mijn tube tijd ( meer dan 20.000 km ) nu 4 keer lek gereden / Mijn zoon 2 keer. Zelf 3 keer met een latex biba in de tube lek gereden ( Vittoria Evo 1x en Vittoria Grapheen 1x en Veloflex Carbon 1x ) en al die keren een langzame leegloper - zelfs 1 keer nog 14 km naar huis kunnen fietsen.
De Vittoria Corsa Grapheen dit voorjaar, en merkte het een dag later ( lege tube ) - scherp steentje/ schelpje eruit gepulkt en latex er in - probleem opgelost.
De beide keren dat mijn zoon lek reed ( Beide keren Mavic tube ) gelijk pats boem leeg - geen 150 meter meer kunnen rijden, zo ook gisteren met mijn Conti. Comp.
De Vittoria Corsa Grapheen dit voorjaar, en merkte het een dag later ( lege tube ) - scherp steentje/ schelpje eruit gepulkt en latex er in - probleem opgelost.
De beide keren dat mijn zoon lek reed ( Beide keren Mavic tube ) gelijk pats boem leeg - geen 150 meter meer kunnen rijden, zo ook gisteren met mijn Conti. Comp.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Moderator
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Ik heb vanaf '78 denk ik wel een veelvoud van jouw 20.000km op tubes afgelegd.
De laatste vier lekken die ik me kan herinneren waren met een Schwalbe Milano (butyl, doorn van 5 cm.) Kenda Domestique (butyl), grote scherpe steen na uitwijkmanoevre voor onvoorzichtige e-bikers Vittoria Pavé (latex) oorzaak onbekend, en Vredestein Fortezza Tricomp (latex) klein steentje door het rubber.
Alle 4 binnen enkele seconden plat.
Op de Milano ben ik gewoon naar huis doorgereden (15km), had ik 12 euro voor betaald en was toch al aan vervanging toe. De andere drie heb ik vervangen door de reservetube waarmee ik altijd rijd. Dichtvloeistof gebruik ik niet.
De laatste vier lekken die ik me kan herinneren waren met een Schwalbe Milano (butyl, doorn van 5 cm.) Kenda Domestique (butyl), grote scherpe steen na uitwijkmanoevre voor onvoorzichtige e-bikers Vittoria Pavé (latex) oorzaak onbekend, en Vredestein Fortezza Tricomp (latex) klein steentje door het rubber.
Alle 4 binnen enkele seconden plat.
Op de Milano ben ik gewoon naar huis doorgereden (15km), had ik 12 euro voor betaald en was toch al aan vervanging toe. De andere drie heb ik vervangen door de reservetube waarmee ik altijd rijd. Dichtvloeistof gebruik ik niet.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Ik kijk al even vooruit naar het voorjaar, waarbij ik de stenen van parijs - roubaix wil gaan verkennen.
Ik heb hiervoor een lage alu tubewielset liggen. Momenteel liggen daar 25mm conti competitions op.
Ik heb ook nog corsa's in 25mm en veloflex roubaix's in 25mm liggen.
Is het aangeraden om toch naar iets breder te zoeken voor roubaix? En wat zouden jullie aanraden? Corsa's in 28mm of iets anders? Bedankt voor alle tips!
Ik heb hiervoor een lage alu tubewielset liggen. Momenteel liggen daar 25mm conti competitions op.
Ik heb ook nog corsa's in 25mm en veloflex roubaix's in 25mm liggen.
Is het aangeraden om toch naar iets breder te zoeken voor roubaix? En wat zouden jullie aanraden? Corsa's in 28mm of iets anders? Bedankt voor alle tips!
Zo breed mogelijk, tenminste wat in je frame past. Is dat 28mm, dan zeker doen !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Hallo allemaal.
Is er hier misschien iemand bekent met 3m dubbelzijdige tape voor tubes te bevestigen?
Ik kwam deze tegen op youtube en ziet er heel interessant uit.
https://youtu.be/5xSYq2sXPWI
https://youtu.be/vV1X4fWsCfk
Is er hier misschien iemand bekent met 3m dubbelzijdige tape voor tubes te bevestigen?
Ik kwam deze tegen op youtube en ziet er heel interessant uit.
https://youtu.be/5xSYq2sXPWI
https://youtu.be/vV1X4fWsCfk
Ik plakte vroeger (1976-1990) alles met plaklint (meestal Jantex), en nimmer is er 1 afgelopen, dus problemen hoeft het niet te geven.
Ik ga ervan uit dat de huidige linten niet slechter zijn dan vroeger....
Ik ga ervan uit dat de huidige linten niet slechter zijn dan vroeger....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Aangezien ik de tape welke ik hierboven omschreef nog niet binnen heb gekregen. Heb ik vorige week mijn tubes (vittoria cross xl) ook met tufo tape gedaan. Super makkelijk en ze zitten al een aantal km perfect. Ik zag er eerst een beetje tegenop, maar het ging heel gemakkelijk.
Joke, ik meen dat jij van plan was om crosstubes te kopen?
Ik denk dat zeker bij cross lijmen te verkiezen is boven tape, gezien de lage bandendruk en het wringen bij bochten aan lage snelheid.
Zijn er hier mensen die crosstubes plakken met enkel lint?
Ik denk dat zeker bij cross lijmen te verkiezen is boven tape, gezien de lage bandendruk en het wringen bij bochten aan lage snelheid.
Zijn er hier mensen die crosstubes plakken met enkel lint?