Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

third party hartslag meter op polar V650

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 14 nov 2018 11:35

Ik heb een polar v650 met een H6 hartslagband. Echter die hartslagband lijkt overleden. Tussen twee ritten door werd hij ineens niet meer gezien door mijn Polar. Gisteren geprobeerd om te kijken of ik hem nog kon vinden met telefoon. Maar ook dan komt hij niet zichtbaar in de bluetooth lijst. Nieuwe batterij erin en nog steeds geen reactie. Je kan hem verder geen reset geven. Conclusie sensor stuk nieuwe kopen. Hier zit hem de vraag.

De H6 sensor is niet meer verkrijgbaar dus ik zou moeten gaan voor een H7 of een H10. Echter deze zijn beide bluetooth only en ik zou graag een sensor hebben die ANT+ en bluetooth kan. Mocht in de toekomst mijn computer eens vervangen en ik ineens met een sensor zit waar ik niks mee kan. Weet iemand of de V650 third party sensor ondersteunt (Zoals bijvoorbeeld de Wahoo Tickr)?

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 14 nov 2018 15:05

Volgens onderstaand overzicht is een Powertap G3 niet op ANT+ te koppelen. Lees op de site nergens iets over ANT+. Weinig kans dat iets op ANT+ te koppelen is.

https://support.polar.com/en/power-comp ... roduct_id=

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 14 nov 2018 15:29

https://www.mantel.com/blog/be/review-polar-v650/

"Last but not least: de hartslagband. Een comfortabele comfortstrap, type H6, waar het kastje met drukknopen op wordt vastgeklikt. De verbinding wordt met Bluetooth Smart gerealiseerd. Ook hier is Polar dus een beetje van zijn geloof afgestapt: je bent niet meer perse aan Polar’s eigen systeem van sensoren gebonden. De trend die ze hier met de Polar V800 hartslagmeter gezet hebben, zien we (gelukkig) ook terug in de Polar V650. Zo kun je de Polar V650 dus ook koppelen aan bijvoorbeeld bluetooth sensoren van Wahoo, Bontrager en Tacx. Overigens heeft Polar zelf ook mooie Bluetooth sensoren."

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 14 nov 2018 20:06

Awesome. Ik kon het niet vinden maar het staat gewoon bij een leverancier. Dank voor de informatie. Dat maakt de keuze weer iets breder.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 15 nov 2018 00:12

Google is your best friend!
;-)
Laat weten of de koppeling met andere HR inderdaad lukt.

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 15 nov 2018 11:47

Zal ik doen. Ik zit nog een beetje te dubben welke aan te schaffen. Maar mocht het geen polar maar een third party worden meld ik me nog wel even met de uitslag.

Wordt waarschijnlijk wel third party. Wahoo Tickr is een stuk goedkoper.

P.S. en ik wacht black friday even af of daar nog iets van aanbiedingen langskomen.

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 06 dec 2018 07:30

Ik zou mij nog even melden met de uitslag. Ik heb gisteren de wahoo Tickr x mogen ontvangen. Niet van de sint maar gewoon van mezelf. Ik heb hem nog niet echt gebruikt. Maar wel even getest. Mijn polar v650 en Zwift pikken hem allebei zonder problemen op. Vanavond maar even op Zwift uit proberen.

Plaats reactie