Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 12 nov 2018 12:53

indobesar schreef: 22 okt 2018 17:19 Dank. Uiteraard. Diverse support procedures. Zelfs 90 seconden ingedrukt gehouden, maar geen resultaat.
Het kan ook aan de kabel liggen.
Zoek eens een ander toestel waarbij je kan testen of de kabel nog data kan overdragen.

Walter

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 12 nov 2018 15:01

indobesar schreef: 22 okt 2018 11:07
eddemans schreef: 12 sep 2018 07:37 Over dat spontaan uitvallen van de 810... dit is een veel voorkomend probleem en de oplossing is niet om "safe" te "ejecten". Ik heb hier anderhalf jaar mee gekloot, andere maps (openfietsmap, velomap...), maar uiteindelijk heeft onderstaande post mij tot nu toe definitief geholpen. Het is een beschrijving van een handmatige factory reset, echt heel grondig.

https://forums.garmin.com/forum/into-sp ... ost1362730
Gisteren viel mijn 810 ook uit tijdens een rit. Opnieuw gestart en aangezet om vervolg te registreren. Eerste deel is verloren. Tweede deel is geregistreerd.
Echter het volgende probleem, de Garmin wordt niet meer herkent door een computer (Mac OS / Windows). Diverse procedures (factory reset, hard reset) maar geen succes.

Hier nog ideeën? Neig ernaar om het ding weg te fl*kker*n.... :evil:
Begin hier ook last van te krijgen (sinds een maand of 2 gok ik). Eerder nooit problemen gehad sinds ik CleanEject gebruik.

Krijg het idee dat de laatste firmware update niet helemaal lekker werkt, want steeds vaker valt mijn Garmin uit tijdens het navigeren en hij wordt nu idd niet meer herkend op Mac (ik zie nog wel de Garmin en Garmin SD schijven, maar de Garmin folder is gelocked en kan ik niet openen). Nog geen zin/tijd gehad om naar een oplossing te zoeken.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 12 nov 2018 17:47

ypuh schreef: 12 nov 2018 15:01 ...

Krijg het idee dat de laatste firmware update niet helemaal lekker werkt, want steeds vaker valt mijn Garmin uit tijdens het navigeren en hij wordt nu idd niet meer herkend op Mac (ik zie nog wel de Garmin en Garmin SD schijven, ...
Welke versie van firmware heb je dan?

Garmin folder gelocked: de interne of de sd kaart?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 nov 2018 08:59

Firmware weet ik zo niet, maar in ieder geval de laatste.

Het is de Garmin folder van de interne opslag die gelocked is, daar worden mijn Activities opgeslagen en de maps staan op de SD.

Ben over het algemeen vrij handig met die dingen en ga het van de week wel even uitzoeken.

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 25 dec 2018 10:52

ypuh schreef: 13 nov 2018 08:59 Firmware weet ik zo niet, maar in ieder geval de laatste.

Het is de Garmin folder van de interne opslag die gelocked is, daar worden mijn Activities opgeslagen en de maps staan op de SD.

Ben over het algemeen vrij handig met die dingen en ga het van de week wel even uitzoeken.
Heb je het kunnen uitzoeken?
De Garmin ligt hier inmiddels in de la.....

Wacht tot een wahoo bolt aanbieding voorbij komt.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 25 dec 2018 16:03

jharmen schreef: 12 nov 2018 12:25 bij mij blijft in het scherm de gemiddelde snelheid leeg op m'n Edge 810.
Is dit een instelling? of moet ik aanvullende sensoren koppelen om dit weer te geven tijdens een activiteit.
Zie die vraag nu maar.
Ik kan me voorstellen dat je wel moet starten met een rit opnemen opdat gemiddelde snelheid een betekenis krijgt.

Walter

heikoarjen
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 aug 2018 13:03

heikoarjen 19 jul 2019 08:35

Beste mensen,

Ik word gek. Heb een edge 810. Kan er behoorlijk goed mee uit de voeten. Koersen maken, ritten opslaan als koersen, het apparaat instellen zoals ik wil. Heeft veel, heel veel tijd gekost.
Een ding lukt maar niet. (logisch) navigeren naar een locatie. Wel bij een vooraf ingestelde route, die volgt hij keurig. Maar als ik tijdens een route instel om (me) naar huis te navigeren, of naar een adres waar ik naar toe wil, stuurt hij me direct terug en zegt hij bij iedere kruising dat ik af moet slaan, terwijl ik toch echt de meest logische weg fiets. Zelfs vlak voor het punt van bestemming stuurt hij me er vandaan........ :x :x :x

Wat doe ik verkeerd? Heb ' te vermijden' ook goed ingesteld......

Een EPO racefietsshirt voor degene die me van dit probleem af helpt.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5890
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 jul 2019 08:45

Welkom bij de club mensen die probeert te navigeren met een edge810 ;) Ik heb zelf ook zo'n speeltje en navigeren werkt matig. Soms werkt het goed, maar vaker matig dan goed.

Een paar tips om het enigszins werkend te krijgen:
- zorg dat je de openstreetmap (http://garmin.openstreetmap.nl/) geinstalleerd hebt. Zonder goede kaart is navigeren onmogelijk.
- als Garmin eenmaal een route heeft berekend, wijk er dan nooit vanaf! Doe braaf wat het ding zegt. Als je dit niet doet, zal hij je blijven terug sturen naar een punt op de route dat je volgens het speeltje toch echt geraakt moet hebben. Hoe dicht je ook bij huis bent. De enige manier om dit te verhelpen is eerst stoppen met navigeren en dan opnieuw navigatie starten
- in gebieden met veel wegen werkt de navigatie vaak niet. In de Randstad naar een punt navigeren 50km verderop is te moeilijk voor Garmin. Teveel wegen en de cpu capaciteit is maar beperkt.
Live fast; die young. mijn blog

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 jul 2019 09:52

Bij de 810 (eigenlijk bij alle Edges) moet je recalculation/herberekening altijd "Off/uit" zetten. En dan goed kijken dat je het in het juiste activiteteiten profiel hebt gedaan. Moet je dan vanwege een wegafzetting oid toch van je route af, kijk dan gewoon op de kaart om te zien waar je de route weer kan vinden.

RIdewithgps geeft normaal de goede adviezen voor de settings van de verschillende Edges: https://ridewithgps.com/help/edge-810

Maar goed als je dan de 810 zelf een route wilt laten berekenen dan moet je toch "lock on road" aanzetten en dan kom je vanzelf weer in de mode waar je niet wenselijke boodschappen krijgt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5918
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 jul 2019 10:48

Ik zou eerst eens leren te navigeren hier op het forum. Als je iets naar beneden was ge-scrolled was je het topic Fiets computers tegen gekomen. Hier staat veel over GPS gerelateerde informatie.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jul 2019 10:50

Je hebt thuis er toch ingezet als nuttig punt of opgeslagen locatie. Terug naar start wil voor Garmin niet altijd zeggen wat je denkt.

Ik heb een 800 gehad en daar werkte het perfect.

Zoals hierboven gezegd: kijk dat je het juiste profiel hebt (weg wielrennen) en dat je kaart up-to-date is.

Herbereken uit is waarschijnlijk handiger maar niet strict nodig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 05 jan 2020 17:59

Sinds een paar weken plots een aanvullend schermpje in mijn profielen bij het navigeren (zie onder). Meer mensen dit scherm en enig idee hoe weer te verwijderen. Blijf dol op van die "updates" :)

Afbeelding

Plaats reactie