Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 nov 2018 22:22

En ook wiel aan wiel achter elkaar fietsen is dan niet erg verstandig. Als de voorste remt kom je vanzelf naast elkaar of op elkaar.
Campagnolo Ultra Dork

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 08 nov 2018 23:56

sharkman113 schreef: 08 nov 2018 22:00 die trekker reed daar niet voor zijn plezier maar om geld te verdienen. Is net iets anders als een paar losgelaten toerders die ook makkelijk een wat bredere weg op kunnen zoeken.
De trekker was van de organisatie van de TrekkerTrek Boerdonk en reed daar dus ook 'voor zijn plezier'

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 nov 2018 23:33

...Voor het plezier van trekkertrekfans (=boeren)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 nov 2018 08:16

Wat maakt het nu uit als je ergens voor je plezier rijdt of niet?? Ik ken echt geen enkele verkeersregel die hier iets over zegt. Zo van,.... nee die sleurhutten op de snelweg hebben geen voorrang want die rijden toch maar voor hun plezier. En die motorrijders op de dijk hebben geen recht van spreken, van hetzelfde laken een pak. Maar als taxi chauffeur heb ik overal voorrang, want ik ben aan het werk. Complete kul!!

Wat de noodlottige toedracht van dat ongeluk ook was (ik heb echt geen idee wat er precies gebeurt is), maar het slaat echt nergens op de factor plezier er in te gooien.
Live fast; die young. mijn blog

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 10 nov 2018 12:17

Snap wat je bedoeld echter je vergeet dat een grote trekker besturen iets (lees heel veel) lastiger is als bijvoorbeeld een fiets. ik rij incidenteel nog op een hoogwerker / graagfachine (als een kennis even krap in de mensen zit) en pas dan merk je hoe weinig andere weggebruiker (maar met voorsprong scooterrijders en groepen fietsers) inlevingsvermogen tonen zich aanpassen. Op zich mag alles maar als jij je niet aanpast aan het andere verkeer en puur op je wettechnisch wellicht verdedigbare strepen gaat staan moet je ook niet klagen als er een keer iemand door overmacht over je heen rijdt (trekkers zijn doorgaans prima verzekerd dus daar ligt het niet aan en gelijk krijg je ook nog alleen koop je daar niet heel veel voor als je de rest van je leven invalide raakt).

Iedereen zou eigenlijk een keer een proefles in een bijvoorbeeld een vrachtwagen moeten doen want dan merk je pas hoeveel mensen gewoon geen besef hebben van zoiets als een dode hoek, remweg of een draaicircel.
Zwager werkt voor een loonwerker in zuid limburg en die heeft al enkele malen een niet oplettende toerder tussen zijn wielen gekregen (buiten zijn schuld overigens) zomers is het inmiddels zo erg dat ze op bepaalde momenten gewoon niet meer de weg opgaan omdat er vaker wel iets gebeurd als dat ze een probleemloze rit hebben.

En voor de goede lezer een flinke trekker (voor de weg goedgekeurd) is minstens 3/4 van een vergelijkbaar boerenweggetje. Mijn enige punt is dat fietser enkel naast elkaar mogen fietsen als de situatie het toelaat en dat zal op dat moment niet het geval zijn, doe je dat wel dan moet je ook niet klagen als het toch fout gaat ( wat niet wegneemt dat chauffeurs van dergelijke extreem grote voortuigen goed op moeten letten en besef hebben van het formaat van het voertuig).

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 nov 2018 13:00

rob74 schreef: 10 nov 2018 08:16 Wat maakt het nu uit als je ergens voor je plezier rijdt of niet?? Ik ken echt geen enkele verkeersregel die hier iets over zegt. Zo van,.... nee die sleurhutten op de snelweg hebben geen voorrang want die rijden toch maar voor hun plezier. En die motorrijders op de dijk hebben geen recht van spreken, van hetzelfde laken een pak. Maar als taxi chauffeur heb ik overal voorrang, want ik ben aan het werk. Complete kul!!

Wat de noodlottige toedracht van dat ongeluk ook was (ik heb echt geen idee wat er precies gebeurt is), maar het slaat echt nergens op de factor plezier er in te gooien.
Da's geen universele regel in het verkeer..
Op het water b.v. heeft beroepsvaart wel degelijk vaak voorrang op pleziervaart, al zal dat mede te maken hebben met de afmetingen en manouvreerbaarheid...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 10 nov 2018 19:59

aloisvonesterhazy schreef: 07 nov 2018 15:45 Geen enkele reageerder die ook maar even de aanwezigheid van grote tractoren op hoge snelheid op de openbare weg in twijfel trekt,
(Let wel, het gaat mij om de toon in de comments, ik doe geen uitspraak over de specifieke toedracht).
Ik probeer op social media alles waarbij wielrenners bij betrokken te vermijden, want de toon en reacties zijn zo kneiterhard dat je bijna zou stoppen met fietsen :(

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 nov 2018 11:00

Ik mijd sowiezo alle sociale media.
Rielekst hoor.......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 nov 2018 11:07

Hee Keezx, maar je zit wel op een wielren forum. Dat is ook social media hoor :D :lol:
Live fast; die young. mijn blog

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 11 nov 2018 13:48

Dát had Kees nou niet verwacht :mrgreen:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 nov 2018 15:18

rob74 schreef: 11 nov 2018 11:07 Hee Keezx, maar je zit wel op een wielren forum. Dat is ook social media hoor :D :lol:
Een forum gewijd aan een of een aantal verwante onderwerpen reken ik daar niet bij.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 11 nov 2018 15:48

Keezx schreef: 11 nov 2018 15:18
rob74 schreef: 11 nov 2018 11:07 Hee Keezx, maar je zit wel op een wielren forum. Dat is ook social media hoor :D :lol:
Een forum gewijd aan een of een aantal verwante onderwerpen reken ik daar niet bij.
Maar soms, heel soms, vind ik dit medium ook niet erg sociaal ;)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie