Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gunther90
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 nov 2017 18:54

Gunther90 24 okt 2018 18:19

kristofvs schreef: 24 okt 2018 07:10
Gunther90 schreef: 17 okt 2018 12:27PM ;)
Waarom moet dit zo geheimzinnig? 🤨
2599€ voor het losse "PRO" frame.

Chef34
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2015 19:42

Chef34 31 okt 2018 09:25

Zo sinds deze week eigenaar van een specialized Tarmac expert 2019.
Wat een topfiets!!

Gunther90
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 nov 2017 18:54

Gunther90 08 nov 2018 09:10

Gisteren mijn Tarmac Pro SL6 gaan afhalen. De kleuren waren wel degelijk zoals geafficheerd (mat zwart frame met rode letters) en niet zoals beloofd door de winkel (dat het frame voor velgremmen los te bestellen was in de kleurstelling van de disc versie, volledig mat zwart dus).
Uiteindelijk volgend frame gekregen:

Afbeelding

Vanochtend de eerste rit, ommetoer naar 't werk. Na 10 kilometer heb ik de rit mogen inkorten omdat de zadelpen stelselmatig zakte tot ik zowaar op de "stop" zat... Weet dus al direct weer wat gedaan vanavond. Iemand die uit het hoofd weet op hoeveel Nm ik de ISP mag vastzetten (6 à 7Nm?).

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 08 nov 2018 11:48

Niet uit mijn hoofd maar volgens de manual: 6,2Nm

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 nov 2018 12:49

Right. Niemand die zo precies kan aandraaien. Gewoon op iets van 5Nm zetten en als de pen niet zakt is het goed.
Wel zo belangrijk om de bout idd in te vetten aangezien je dan bij een lager aandraaimoment meer klemkracht krijgt. Niet allemaal de juiste termen maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik.

Aandraaimomenten gaan uit van niet ingevette bouten.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gunther90
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 nov 2017 18:54

Gunther90 08 nov 2018 13:11

Zorro schreef: 08 nov 2018 12:49 Right. Niemand die zo precies kan aandraaien. Gewoon op iets van 5Nm zetten en als de pen niet zakt is het goed.
Wel zo belangrijk om de bout idd in te vetten aangezien je dan bij een lager aandraaimoment meer klemkracht krijgt. Niet allemaal de juiste termen maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik.

Aandraaimomenten gaan uit van niet ingevette bouten.
In de manual wordt wel aangegeven van het boutje zelf in te vetten, dus zou het dan vreemd vinden dat het opgegeven moment daar geen rekening mee houdt. Maar ik begrijp je punt volledig. Ik ga voor een 6Nm gaan dan.
Hoop juist dat het "diep zakken" van de pen geen gevolg heeft gehad op het frame, daar waar het begint te vernauwen. Wordt ook duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is. Heb er nu wel geen uur meer mee gereden, maar leuk is het toch niet bij een nieuwe fiets.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 nov 2018 18:41

Gunther90 schreef: 08 nov 2018 13:11 In de manual wordt wel aangegeven van het boutje zelf in te vetten, dus zou het dan vreemd vinden dat het opgegeven moment daar geen rekening mee houdt.
Maar precies welk vet je gebruikt is hier van invloed dus Specialized zou dat aangegeven moment zonder smering op moeten geven.
Gebruik je dunne olie of vet dan wordt dat bij aandraaien eruit geperst itt wat dikker vet.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 nov 2018 00:18

Gunther90 schreef: 08 nov 2018 09:10 Gisteren mijn Tarmac Pro SL6 gaan afhalen. De kleuren waren wel degelijk zoals geafficheerd (mat zwart frame met rode letters) en niet zoals beloofd door de winkel (dat het frame voor velgremmen los te bestellen was in de kleurstelling van de disc versie, volledig mat zwart dus).
Nee, en dat was voorheen al gezegd, Je FM heeft je dus iets geleverd wat niet volgens afspraak was want jij wilde dit frame los:
s7d5.scene7.com.jpg
Live gezien bij Stappenbelt. Erg mooi maar afgezien van de koop aangezien ik het geld allemaal niet waard vond.

Alle topfietsen (in eenieder zijn hogere segment) zoals BMC, Specialized, Cervelo kosten een bak geld zonder daarvoor echt terug te geven voor wat je moet betalen.
Ik kon me de Specialized Pro a €6500 gewoonweg niet verantwoorden.
Bloedmooie fiets met alles erop en eraan (S-Works Tarmac Disc helemaal perfect met power meter)

Ieder zijn meuk en ik besloot er niet in mee te gaan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jdl
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012 12:58

jdl 13 nov 2018 13:35

Gunther90 schreef: 08 nov 2018 13:11
Zorro schreef: 08 nov 2018 12:49 Right. Niemand die zo precies kan aandraaien. Gewoon op iets van 5Nm zetten en als de pen niet zakt is het goed.
Wel zo belangrijk om de bout idd in te vetten aangezien je dan bij een lager aandraaimoment meer klemkracht krijgt. Niet allemaal de juiste termen maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik.

Aandraaimomenten gaan uit van niet ingevette bouten.
In de manual wordt wel aangegeven van het boutje zelf in te vetten, dus zou het dan vreemd vinden dat het opgegeven moment daar geen rekening mee houdt. Maar ik begrijp je punt volledig. Ik ga voor een 6Nm gaan dan.
Hoop juist dat het "diep zakken" van de pen geen gevolg heeft gehad op het frame, daar waar het begint te vernauwen. Wordt ook duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is. Heb er nu wel geen uur meer mee gereden, maar leuk is het toch niet bij een nieuwe fiets.
aan je frame zal dan niks doen. aan de zadelpen daarentegen..
ik heb het ook eens gehad bij de eerste rit met een sworks sl5.
zadelpen 10cm ofzo gezakt, en er was een serieuze schram in de zadelpen.
gelukkig had ik hem niet zelf gemonteerd, en heb ik in garantie een nieuwe gekregen.
zeker carbonpasta aan doen , en indien ze dan nog zakt : met een spuitbus haarlak op de zadelpen spuiten. :-)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 nov 2018 14:46

Zorro schreef: 09 nov 2018 00:18 Alle topfietsen (in eenieder zijn hogere segment) zoals BMC, Specialized, Cervelo kosten een bak geld zonder daarvoor echt terug te geven voor wat je moet betalen.
Ik kan het ook niet rechtpraten, maar kwam onlangs een Cervelo S3 2018 met Ultegra tegen voor €2.400 (al bijna 10 jaar mijn droomfiets).

Tel daar 2k bij op voor een Etap groep en leuk setje hoge wielen (geen Enve of Zipp, maar een setje FFWD of Wheel-tec huismerk) en je hebt voor €4.5k ook een fiets die niet zou misstaan in het profpeleton.

Nog steeds belachelijk veel geld en niet te verantwoorden, maar als je zonder electronisch schakelen of state-of-the-art hoge wielen kunt leven, kun je jezelf nog wel een keer voor de gek houden.

Ten minste, zo probeer ik het te verantwoorden, maar ben nog steeds niet tot overschaf overgegaan.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 nov 2018 19:13

jdl schreef: 13 nov 2018 13:35 aan je frame zal dan niks doen. aan de zadelpen daarentegen..
ik heb het ook eens gehad bij de eerste rit met een sworks sl5.
zadelpen 10cm ofzo gezakt, en er was een serieuze schram in de zadelpen.
gelukkig had ik hem niet zelf gemonteerd, en heb ik in garantie een nieuwe gekregen.
zeker carbonpasta aan doen , en indien ze dan nog zakt : met een spuitbus haarlak op de zadelpen spuiten. :-)
Nou, ik zou me meer druk maken om mijn frame dan zadelpen.

Afhankelijk van hoe iemand over b.v. over berkeersdrempels rijdt en dat eventueel doet zonder ook maar zijn of haar armen te flexen of kont op te lichten wil je als je dat allemaal niet doet toch echt niet hebben dat je zadelpen plots helemaal inzakt en met de kop op bovenkant buis komt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 13 nov 2018 20:22

Ik heb mijn twee nieuwe frames gisteren in handen gehad, en man.. Kind in een snoepwinkel idee!

Plaats reactie