Alles over vakanties op én met de fiets

Rapha point-to-point race 27 oktober

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 30 okt 2018 08:59

Jammer dat zulke tochten meteen weer moeten leiden tot acties die de slechte naam die wielrenners toch al hebben bevestigen. Daarbij bedoel ik niet het over een afrastering/hek op de hei klimmen of door het bos lopen met de fiets.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 okt 2018 13:18

Wat bedoel je dan wel?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 okt 2018 14:25

Ik ben er niet bij geweest, maar bij alles was ik hier over lees krijg ik een bedenkelijk beeld bij dit initiatief.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 30 okt 2018 16:11

rob74 schreef: 30 okt 2018 13:18 Wat bedoel je dan wel?
Geloof niet dat dat uitleg behoeft gelet op tekst en foto in verschillende bijdrage aan dit draadje!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 okt 2018 19:00

De foto's zijn weggehaald en het enige stukje tekst wat ik kan terugvinden voor een slechte naam is iemand die een rotonde recht oversteekt. Verder is snelheid is totaal niet van belang en rijdt er hooguit af een toe een renner over een stuk gras heen. Ik vind het allemaal niet zo schokkend. Als dit soort onschuldige dingen ook al niet meer kunnen, zijn we in mijn optiek een beetje doorgeslagen in politiek correct gedrag.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 okt 2018 19:04

rob74 schreef: 30 okt 2018 19:00............. Als dit soort onschuldige dingen ook al niet meer kunnen, zijn we in mijn optiek een beetje doorgeslagen in politiek correct gedrag.
Fiets over een afspanning tillen.
Op het perron van het station rijden.
Rotonde langs de verkeerde weg nemen.
....

Als je het met dit gedrag niet eens bent heeft dat volgens mij niets te maken met "doorgeslagen politiek correct gedrag".
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 30 okt 2018 20:27

Hou je gewoon aan de wet en volg de verkeersregels. Zouden ze ook moeten verplichten in zulke wedstrijden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 okt 2018 10:15

Klopt, eenvoudig te controleren met de gps track
Less is bore

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 02 nov 2018 13:12

Jongens, laten we niet overdrijven. Ja, ik heb hier en daar een binnenbochtje genomen over een stoepje. Ja, ik ben schuin de weg overgestoken, waar het eigenlijk recht moest. Ik heb de fiets over een hekje getild dat eigenlijk voor voetgangers was bedoeld, ik ben een paar keer onder een bospad-hek doorgekropen, terwijl eigenlijk de bedoeling was er met de fiets omheen te gaan. Ik heb bij Maarn een heel stuk over een ruiterpad gefietst (geploeterd!!!), waar je (volgens mij) officieel niet mag komen met de fiets. En ik ben in een woonwijk in Hilversum bij 2 (misschien 3) rotondes een stukje over de binnencirkel van de rotonde gefietst....

Maar... aangezien het geen snelheidswedstrijd was, ging dit allemaal stapvoets, dan wel lopend met de fiets aan de hand. Er is werkelijk geen enkel gevaar voor overige verkeersdeelnemers geweest. Als er ook maar enigszins twijfel was op mogelijke hinder, ben ik gestopt en afgestapt, al was het maar om te voorkomen dat ik extra uitwijk-meters zou moeten maken.

Jullie hebben gelijk, ik heb verkeersregels overtreden. Ik wil dit zeker niet goed praten, maar het is nou ook weer niet zo dat er chaos was en ik heb werkelijk nergens andere mensen gehinderd.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 nov 2018 17:46

maar in vergelijking tot brave braverikken die altijd het fietspad gebruiken, voor elk stoplicht wachten tot het groen is, altijd hun hand uitsteken

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 04 nov 2018 14:40

Ik heb naar aanleiding van dit event gevraagd aan Rapha wat de bedoeling was mbt 'over hekken klimmen' en 'door velden rijden'. Ik kreeg als antwoord dat zij niet de route bepalen, maar dat ze wel instructies zouden geven aan de start.
Nu waren er 4 deelnemers aan de start, maar stel dat er 400 hadden gestaan. En dat die allemaal 'bermen hadden afgesneden' en overal en nergens doorheen waren gescheurd. Los van de verkeersregels, kan zoiets een ecologische impact hebben. Zo heb ik me een paar weken geleden bij de Pathfinder Giro aardig zitten ergeren aan 'gravelrijders' die maar gewoon lukraak dwars door een bos (al schreeuwend natuurlijk) meenden te moeten rijden. Na afloop even met de organisator over gehad en hij had exact dezelfde ervaring gehad.
Je hoeft van mij geen boomknuffelaar te zijn om de natuur in te mogen, maar de natuur is geen speeltuin waar je overal maar doorheen kunt knallen zonder gevolgen. Een beetje kennis van en respect voor ecologie maakt dat we langer van het restant natuur kunnen genieten.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 nov 2018 16:31

Ik denk dat het bos meer last heeft van wandelaars die overal lopen. (zover een bos daar echt last van kan hebben)

Plaats reactie