Edwin schreef: ↑17 okt 2018 09:00
Studio100 schreef: ↑17 okt 2018 08:46
Concreet, ik kan verder geraken, op plaatsen waar ik anders maar met grote moeite of zelfs niet kan geraken.
Hiermee raak je trouwens wel een groot probleem van de e-mtb. Mensen komen nu op plekken waar ze (met alle respect) niet thuishoren. Boven op een steile track waarna blijkt dat ze eigenlijk de skills niet hebben om ook weer veilig beneden te komen. Als je er zelf fietsend omhoog komt, heb je waarschijnlijk genoeg ervaring en conditie om ook veilig af te dalen. Als je er bovenkomt dankzij een dikke motor, is dat kennelijk maar de vraag. Ergens halverwege met een lege accu komen te staan is ook geen uitzondering bij dit soort fietsers, pure onervarenheid.
Ik heb dit jaar verschillende bikeguides in de Alpen en Highlands gesproken die mensen (al dan niet gewond) uit de bergen hebben moeten halen die tot voor kort nooit op dit soort plekken kwamen. Wel iets om bij stil te staan....bij voorkeur voordat je op zo'n plek geraakt
Ik doel overigens niet op jou persoonlijk hè, geen idee van jouw skills
Ik ben het helemaal eens met de gemaakte statement. Echter is dit met alles in het leven zo. Risicobeoordelen en dan weloverwogen besluit maken.
Op andere gebieden word je misschien iets meer getriggerd dat het fout kan gaan. Bijvoorbeeld zwarte pistes bij het skien, zijn natuurlijk een indicatie dat het lastig en gevaarlijk kan worden. Bovenop de berg brengt de lift je toch wel...
Waar ik me wel al vaker aan gestoord heb op dit forum is het betweterige/corrigerende gedrag (wat jij hierboven absoluut NIET doet, maar wil het graag eens van me af schrijven
) wat betreft motor ondersteunde fietsen.
Zonder enig research wordt er maar vanuit gegaan dat mensen lui zijn. En zelfs als dit waar zou zijn, zie ik liever een luie e(race/mtb)fietser, dan een autorijder
Sorry voor het gedeeltelijke offtopic gebrabbel.