Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 09 okt 2018 16:54

Met onze “homo” pakjes en gladde beentjes staan we sowieso al 10 nul achter op de “acceptatie” schaal in het verkeer. Die ander ziet je ook het liefst tegen het asfalt klappen. Eigen schuld denkt men dan. Wat we ook doen zoveel gelijk we ook hebben, we blijven gemiddeld genomen toch een stel klootzakken. Helaas :-(

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 09 okt 2018 17:13

RVV schreef: 09 okt 2018 16:54 Met onze “homo” pakjes en gladde beentjes staan we sowieso al 10 nul achter op de “acceptatie” schaal in het verkeer. Die ander ziet je ook het liefst tegen het asfalt klappen. Eigen schuld denkt men dan. Wat we ook doen zoveel gelijk we ook hebben, we blijven gemiddeld genomen toch een stel klootzakken. Helaas :-(
inderdaad helaas, misschien moeten we voetbaltruitjes dragen, en niet meer scheren ;)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 okt 2018 23:05

Ik houd mijn hand tegen wijn wang (hoofd lichtjes schuin)om aan te tonen dat hij slaapt.
Of ik draai met met handen cirkeltjes zoals de kindjes bij st.niklaas
Of ik steek mijn duim in mijn mond zoals een zuigeling een fopspeen, meestal na een discussie.
Het minst expliciete gebaar is schudden met mijn hoofd.
Maar ik heb altijd een reactie, is dit dan agressie?. Ja toch wel (een beetje?) :oops:

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 10 okt 2018 14:02

Ze kunnen op Dumpert ook positief zijn over fietsers :)

https://www.dumpert.nl/mediabase/753865 ... e_k_r.html

1. Zo is sport soms. Vallen en weer opstaan. Waarom willen ze dat bij het voetbal nou niet snappen!

2. Wielrenners die niet zeuren. +1

3. Ik heb het ook niet zo op wielrenners, maar ik vind het wel asociaal om daarom maar obstakels op de weg te plaatsen.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 10 okt 2018 15:29

Van 't weekend op een smal fietspaadje reden twee meisjes voor me op het fietspad, de een uiterst links, de ander uiterst rechts. Er kwamen ook tegenliggers aan, dus ik in de remmen, en netjes wachten tot de tegenliggers voorbij waren.
Mijn ratelende achterwiel hadden ze natuurlijk niet gehoord, dus meteen weer in de "maximale breedte"-formatie.
Dus ik roep "pardon", ze gingen opzij, ik erlangs "dank je".
Antwoord: "Je kunt ook gewoon bellen!"
Toen kon ik het toch echt niet meer laten om te reageren:
"en jij kunt ook gewoon rechts rijden!"
Op een beetje een zeurderig vrouwelijk toontje.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 10 okt 2018 19:07

JC80 schreef: 08 okt 2018 22:24 Ik reed zondag met een maat op een fietspad toen vlak voor ons twee Duitse senioren zonder om te kijken ineens in de ankers gingen en stil bleven staan. We hadden een redelijk vaartje en moesten vrij hard in de ankers. Wij gaven alletwee een brul, ook een beetje uit schrik, en vervolgens krijgen we de shit naar ons hoofd. Heel verontwaardigd zegt die kerel: Sie haben doch Bremsen oder? Ik denk nog: Ja, en jij hebt zeker ogen in de achterhoofd...mafketels. Ik mag hopen dat ze dat niet op de snelweg doen.
Ik roep dan altijd heel hard ACHTUNG !!!!!!! Boven een bepaalde leeftijd begrijpen ze dat wel......komt ie.... :D

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 10 okt 2018 19:33

bever schreef: 10 okt 2018 19:07
JC80 schreef: 08 okt 2018 22:24 Ik reed zondag met een maat op een fietspad toen vlak voor ons twee Duitse senioren zonder om te kijken ineens in de ankers gingen en stil bleven staan. We hadden een redelijk vaartje en moesten vrij hard in de ankers. Wij gaven alletwee een brul, ook een beetje uit schrik, en vervolgens krijgen we de shit naar ons hoofd. Heel verontwaardigd zegt die kerel: Sie haben doch Bremsen oder? Ik denk nog: Ja, en jij hebt zeker ogen in de achterhoofd...mafketels. Ik mag hopen dat ze dat niet op de snelweg doen.
Ik roep dan altijd heel hard ACHTUNG !!!!!!! Boven een bepaalde leeftijd begrijpen ze dat wel......komt ie.... :D
Lomp! Maar ja, de actie van die fijne duitse toeristen is niet minder lomp...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 okt 2018 20:01

Kiekeboe schreef: 09 okt 2018 17:13
RVV schreef: 09 okt 2018 16:54 Met onze “homo” pakjes en gladde beentjes staan we sowieso al 10 nul achter op de “acceptatie” schaal in het verkeer. Die ander ziet je ook het liefst tegen het asfalt klappen. Eigen schuld denkt men dan. Wat we ook doen zoveel gelijk we ook hebben, we blijven gemiddeld genomen toch een stel klootzakken. Helaas :-(
inderdaad helaas, misschien moeten we voetbaltruitjes dragen, en niet meer scheren ;)
Maar dan mot je niet met je Ajax-shirtje in Rotjeknor gaan rijden. :oops:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 okt 2018 20:58

vermeulen schreef: 10 okt 2018 15:29 Van 't weekend op een smal fietspaadje reden twee meisjes voor me op het fietspad, de een uiterst links, de ander uiterst rechts. Er kwamen ook tegenliggers aan, dus ik in de remmen, en netjes wachten tot de tegenliggers voorbij waren.
Mijn ratelende achterwiel hadden ze natuurlijk niet gehoord, dus meteen weer in de "maximale breedte"-formatie.
Dus ik roep "pardon", ze gingen opzij, ik erlangs "dank je".
Antwoord: "Je kunt ook gewoon bellen!"
Toen kon ik het toch echt niet meer laten om te reageren:
"en jij kunt ook gewoon rechts rijden!"
Op een beetje een zeurderig vrouwelijk toontje.
Dat is "standaard" bij fietsers die twee breed fietsen. Of het nu jeugd is, een gezin of ouderen, ze kijken nooit om voordat ze weer naast elkaar gaan fietsen. Ook inhalen terwijl er links een pad of zijweg is, is " tricky". Omkijken voordat er wordt afgeslagen, is er vrijwel nooit bij.
Dan heb je nog mensen die opzij spugen zonder om te kijken. Dan moet ik mij wel inhouden om er niets van te zeggen. Tenminste als ik er net geen last van had.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 10 okt 2018 23:13

Wij racefietsers doen dat soort dingen dan ook nooit. Wij geven altijd keurig richting aan voor we afslaan, Ook als we iemand ingehaald hebben kijken we altijd even achterom of we weer naar rechts kunnen gaan zodat we niemand snijden. Vanzelfsprekend gaan we meteen aan de kant als iemand die sneller is wil passeren. En spugen (zeker in een groep), dat doen we al helemaal niet.
Sorry hoor, maar als ik dit soort dingen lees denk ik: allemaal doen we wel eens iets waarvan we achteraf misschien denken: dat was toch niet zo handig, dat had eigenlijk niet zo gemoeten. En áls je dan iemand wilt aanspreken op iets wat je als gevaarlijk hebt ervaren dan is de openingszin "hé klootzak" (of iets dergelijks) niet een zin waarmee je veel begrip gaat krijgen.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 okt 2018 01:46

Dat begrip moert dat dan echt, je zal het zelden krijgen.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 11 okt 2018 10:30

Denk je? Heb je het wel eens geprobeerd of ga je er maar bij voorbaat vanuit dat je toch geen begrip krijgt?

Plaats reactie