Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2018 Innsbruck

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 okt 2018 13:32

Uiteindelijk vond ik de wedstrijd bij de mannen aardig tegenvallen. Gewoon een Waalse pijl met een stukje nutteloze verlenging. Ik denk dat ze die steile klim beter in de één na laatste ronde hadden kunnen leggen.

Ook jammer dat Nederland met zoveel sterke renners zo weinig gedaan heeft. Tolhoek en Oomen hebben het super gedaan maar Kruijswijk en vooral Mollema en Kelderman hadden aan moeten vallen of anders Tom vooraan af moeten zetten bij die laatste klim. Dat had net de meters kunnen schelen die het verschil konden maken.

(gezeik achteraf modus/off)

De wedstrijd bij de beloften vond ik het hoogtepunt van de week.
Campagnolo Ultra Dork

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 okt 2018 14:07

Tja, ik zou niet weten hoe ze het nog veel spectaculairder kunnen maken zonder met bananen en schildpadhuisjes te gooien. Er wordt gewoon zo verschroeiend hard gereden dat niemand meer écht weg komt (Valgren, Alaphilippe) en je er eigenlijk alleen maar door heen kunt zakken (Yates, Poels, Nibali). Kelderman zag er gesloopt uit en Kruijswijk kwam gewoon niet weg omdat een Amerikaan (god knows why?) het gat dicht reed.

Die tijden dat Contador of Armstrong 5x in één rit aanvallen plaatste en nog wonnen (of geparkeerd gingen) zijn gewoon voorbij. Wanneer er 5 Sky robots op kop rijden is het niet goed en als v/d Breggen of talent Evenepoel (of Froompie in de Giro) de concurrentie op 5 minuten rijden is het óók weer niet goed.

Als je gister niet genoten hebt zou ik gewoon mijn tijd elders besteden (disclaimer: tussen kilometer 95 en 40 heb ik liggen slapen, niet vanwege de koers maar vanwege de tochtjes op za/zo :lol: ).

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 01 okt 2018 14:24

De belgen schijnen het nog niet echt te kunnen hebben dat Valverde gewonnen heeft, getuige de diverse reacties op nieuwssites. Iets met doping of zoiets.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 okt 2018 14:39

Nee als Valverde niet had meegedaan stonden er nu 3 Belgen op het podium :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 okt 2018 14:40

1 Nederlander toch ;-)
Less is bore

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 01 okt 2018 15:24

Ernie C. schreef: 01 okt 2018 13:32 Uiteindelijk vond ik de wedstrijd bij de mannen aardig tegenvallen. Gewoon een Waalse pijl met een stukje nutteloze verlenging. Ik denk dat ze die steile klim beter in de één na laatste ronde hadden kunnen leggen.

Ook jammer dat Nederland met zoveel sterke renners zo weinig gedaan heeft. Tolhoek en Oomen hebben het super gedaan maar Kruijswijk en vooral Mollema en Kelderman hadden aan moeten vallen of anders Tom vooraan af moeten zetten bij die laatste klim. Dat had net de meters kunnen schelen die het verschil konden maken.

(gezeik achteraf modus/off)

De wedstrijd bij de beloften vond ik het hoogtepunt van de week.
Die 3 hadden zich geleden in de Vuelta het zijn geen oplaad batterijen.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 01 okt 2018 15:42

amclassic-fan schreef: 01 okt 2018 13:06 Welke lekke band? Hij reed de derailleur van Bardet z'n fiets af en daarmee z'n voorwiel kapot.
Klopt. Mijn geheugen liet me daar even in de steek.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 okt 2018 16:31

anderson99 schreef: 01 okt 2018 15:24
Ernie C. schreef: 01 okt 2018 13:32 Uiteindelijk vond ik de wedstrijd bij de mannen aardig tegenvallen. Gewoon een Waalse pijl met een stukje nutteloze verlenging. Ik denk dat ze die steile klim beter in de één na laatste ronde hadden kunnen leggen.

Ook jammer dat Nederland met zoveel sterke renners zo weinig gedaan heeft. Tolhoek en Oomen hebben het super gedaan maar Kruijswijk en vooral Mollema en Kelderman hadden aan moeten vallen of anders Tom vooraan af moeten zetten bij die laatste klim. Dat had net de meters kunnen schelen die het verschil konden maken.

(gezeik achteraf modus/off)

De wedstrijd bij de beloften vond ik het hoogtepunt van de week.
Die 3 hadden zich geleden in de Vuelta het zijn geen oplaad batterijen.
Ze zaten toch mee na de één na laatste klim? dan moet je gewoon knechten voor de kopman. Mollema eindigt als 12e dus die tank was zeker nog niet leeg.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 okt 2018 17:11

Infinito GB schreef: 01 okt 2018 14:24 De belgen schijnen het nog niet echt te kunnen hebben dat Valverde gewonnen heeft, getuige de diverse reacties op nieuwssites. Iets met doping of zoiets.
wat is dat nu weer voor een opmerking? "De Belgen"??? Er is 1 journalist die schrijft in HLN dat hij het valverde niet gunt. Voor de rest 95% positieve ( oei, opletten met dat woord) commentaren voor valverde
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 okt 2018 18:08

fiedoo schreef: 01 okt 2018 17:11
Infinito GB schreef: 01 okt 2018 14:24 De belgen schijnen het nog niet echt te kunnen hebben dat Valverde gewonnen heeft, getuige de diverse reacties op nieuwssites. Iets met doping of zoiets.
wat is dat nu weer voor een opmerking? "De Belgen"??? Er is 1 journalist die schrijft in HLN dat hij het valverde niet gunt. Voor de rest 95% positieve ( oei, opletten met dat woord) commentaren voor valverde
Ik heb hier meer negatieve commentaren gelezen dan in de Belgische media :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 okt 2018 19:55

TL@ schreef: 01 okt 2018 18:08
fiedoo schreef: 01 okt 2018 17:11
Infinito GB schreef: 01 okt 2018 14:24 De belgen schijnen het nog niet echt te kunnen hebben dat Valverde gewonnen heeft, getuige de diverse reacties op nieuwssites. Iets met doping of zoiets.
wat is dat nu weer voor een opmerking? "De Belgen"??? Er is 1 journalist die schrijft in HLN dat hij het valverde niet gunt. Voor de rest 95% positieve ( oei, opletten met dat woord) commentaren voor valverde
Ik heb hier meer negatieve commentaren gelezen dan in de Belgische media :roll:
Beetje selectief gelezen? Onder het verhaal van HLN staan ook nogal wat ongenuanceerde opmerkingen. Doet echt niet onder voor hier.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 okt 2018 20:02

Jans schreef: 01 okt 2018 19:55
TL@ schreef: 01 okt 2018 18:08
fiedoo schreef: 01 okt 2018 17:11

wat is dat nu weer voor een opmerking? "De Belgen"??? Er is 1 journalist die schrijft in HLN dat hij het valverde niet gunt. Voor de rest 95% positieve ( oei, opletten met dat woord) commentaren voor valverde
Ik heb hier meer negatieve commentaren gelezen dan in de Belgische media :roll:
Beetje selectief gelezen? Onder het verhaal van HLN staan ook nogal wat ongenuanceerde opmerkingen. Doet echt niet onder voor hier.
Niettegenstaande er hier leden zijn die er blijven in slagen om off-topic te gaan mag ik g toch hopen dat het niveau van het gemiddelde forumlid net iets hoger is dan dat van de gemiddelde HLN lezer.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie