Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 27 sep 2018 10:53

Het licht er natuurlijk aan hoe je met je hoofd schud. Als je heel overdreven en opzichtig nee loopt te schudden, dan is dat niet echt nodig, maar om er dan achteraan te gaan en verhaal te halen is natuurlijk belachelijk.
Ik schud ook wel eens rustig nee als er bijna iets misgaat, en rij dan rustig verder, daar kan toch niet zoveel mis mee zijn?

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 27 sep 2018 12:49

Zoals ik al zei: de beste man had gelijk en ik had dus geen enkel gebaar hoeven maken. Maar iemand klemrijden? Dat is artikel 5 als er een handhaver bij was geweest. En een artikel 6 als ik was gevallen en letsel had opgelopen. Totaal, maar dan ook totaal overtrokken reactie dus.
Ik heb m'n lesje echter weer geleerd.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 27 sep 2018 13:48

JC80 schreef: 26 sep 2018 20:48 110km gereden vanuit Zeeland en ik ben nog geen minuut in Den Haag of het randstedelijke testosteron gezeik begint alweer...

Wat rijden me er hier een partij gefrustreerde droeftoeters rond.
Bekijk het positief.....je was Rotterdam iig voorbij zonder problemen.

Maar ik rijd mijn rondjes altijd rondom Den Haag, en vind het eigenlijk allemaal wel mee vallen. Maar de stad wil je uiteraard niet in met je fiets.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 sep 2018 00:16

vermeulen schreef: 21 sep 2018 11:13
Marcopfiets schreef: 20 sep 2018 17:46
RVV schreef: 20 sep 2018 15:50 https://www.dumpert.nl/mediabase/751721 ... chter.html

Filmpje op, ja daar is die weer Dumpert.. Maargoed je ziet een ploegje fietsers, profs ? Eliterijders ? (Edit; ik las ergens dat ze aan het trainen zijn voor het NCK ploegentijdrijden) Best hard fietsen (45/50 plus?!) met een volgauto die de alarmlichten aan heeft. Ze blokken alles af en rijden ook op de linkerhelft. Het is een weg waar zeker harder dan 50 mag worden gereden (behalve het stukje waar net gefilmd word). Heel dumpert valt natuurlijk weer over die aso kutwielrenners heen. Meningen ? Als ik er met de auto achter had gezeten dan zou ik mij er niet druk over maken want als fietser snap ik dat ze aan het trainen zijn. Maar als je al een beetje een hekel aan wielrenners hebt dan kan ik me voorstellen dat je hier je aan dood zit te ergeren. De ellende is; wij krijgen dit als fietser weer op onze bord tijdens ons dagelijks rondje waar we wel keurig netjes aan de regels houden. Dat is weer het jammere er aan.
Zo te zien zijn dat Renners van de Beat Cycling club. https://www.beatcycling.club/
Wat mij betreft mag de KNWU ze royeren. Door dit soort filmpjes krijgen we allemaal steeds vaker met agressieve automobilisten te maken, die dit filmpje zien als een slechte ervaring met het collectief "de wielrenners". Dus nemen ze zich, gesteund door de reaguursels, voor om de eerstvolgende wielrenner die ze een strobreed in de weg legt eens even flink te laten zien wie er de baas is op de weg.
Zoals in het tweede filmpje waar de wielrenner een fout maakt op een rotonde, en de automobilist maar even flink op het gas gaat staan.

Deze week was ik bijvoorbeeld ook aan het oefenen voor het NCK, met drie man, zonder volgwagen op een landweg waar je 50 mag. Wij gingen denk ik iets van 46 (wind mee), toen er ineens een auto achter ons zat, die meteen begon te toeteren (niet een klein tuutje van "ik wil er even langs" maar echt meerdere keren); dus wij gingen netjes op een lijntje fietsen, waarna die gast meteen heel hard ging optrekken in een veel te lage versnelling. Dan vraag ik me de laatste tijd vaak af: Heeft zo een gast vanmiddag naar Dumpert zitten kijken, en is dit zijn wraak? En is dit zo iemand die altijd roept dat die wielrenners doen alsof de hele weg van hun is?

Waar het op neer komt is dat door asogedrag van anderen, we geen fouten meer mogen maken in het verkeer. En gezien we vaak urenlang per week aan het fietsen zijn, zijn dit soort fouten gewoon niet te vermijden.
BEAT heeft een reactie op hun site gezet.
https://www.beatcycling.club/nl/blog/re ... nning-nck/

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 30 sep 2018 11:50


Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 30 sep 2018 23:35

Fijne kop bij dat artikel. Voort hetzelfde geld is het "wielrenners rijden tegen traktor".

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 01 okt 2018 09:49

afrit13 schreef: 30 sep 2018 23:35
Fijne kop bij dat artikel. Voort hetzelfde geld is het "wielrenners rijden tegen traktor".
Als je de gemiddelde wielren-hater op feestboek mag geloven was dat wel het geval, sterker nog het was hun eigen schuld en de tractor had er nog een paar moeten overrijden....

Ondanks ik ook niks heb met grote groepen wielrenners is het echt schandalig die reacties, plus op de foto zie je wat senioren staan. Dus een zondagse senioren groep is in mijn optiek nu niet de groep die door vele weggebruikers echt gehaat zal worden. Helaas is de haat erg blind en worden zelfs de oudere verkeersdeelnemers al het slechts toegewenst :(

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 01 okt 2018 17:18

Lees net dat de wielrenner, een 60 jarige man, overleden is.
T=100

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 01 okt 2018 18:46

Klopt hvg, en nog veel triester de reacties daarop :(

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 01 okt 2018 18:52

Misschien moeten we ook een klopjacht beginnen op mensen die ongepaste reacties geven bij dit soort gevallen. En ook bij hun werkgever aandringen op ontslag.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 okt 2018 19:00

afrit13 schreef: 01 okt 2018 18:52 Misschien moeten we ook een klopjacht beginnen op mensen die ongepaste reacties geven bij dit soort gevallen. En ook bij hun werkgever aandringen op ontslag.
Heb je een dagtaak aan.
Ik volgde op fb chauffeurnieuws 2.0 dus proffesionele vrachtwagenchauffeurs.
Ben er uitgestapt vandaag,zelfs chauffeurs die bij de sponsor van Jumbo wielerploeg rijden.Profielfoto met een kind op de arm schaamteloze reactie’s.
Wat mij betreft mogen ze dit volk een verplichte cursus/heropvoeding geven.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 01 okt 2018 19:39

afrit13 schreef: 01 okt 2018 18:52 Misschien moeten we ook een klopjacht beginnen op mensen die ongepaste reacties geven bij dit soort gevallen. En ook bij hun werkgever aandringen op ontslag.
Dat hebben een hoop mensen 2 weken geleden al gedaan ivm het ongeluk met de stint bij de spoorwegovergang in Oss. Toen werden er ook mensen aan de schandpaal genageld en zelfs ontslagen.
En zoals Nijkie al zegt je hebt er een dagtaak aan :dislike:

Plaats reactie