Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Scherpe pijn knie sinds bikefit

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 29 sep 2018 07:34

2 weken geleden heb ik een bikefit laten doen wegens hoge rugpijn op langere tochten. Daarvoor had ik totaal geen last van mijn knieën.

Sindsdien heb ik nu last aan de binnenkant van mijn knieschijf. En gisteren waren het echt steken waardoor ik de laatste tien km met 1 been moest rijden.

Heb ook niet direct veel kms gemaakt, maar begonnen met 40km,dan 50, dan 60. Maar had er al van de eerste rit last van.

Als ik op die plaats voel dan voel ik ook een pees verspringen. Ik heb wat opgezocht en mijn schoenplaatjes heb ik nu meer naar binnen gezet en de hiel meer naar buiten toe.

Nog tips? En zou ik nu al weer mogen rijden of best een week rust nemen?

Tijdens de dag heb ik er geen last van, enkel op de fiets en als ik op mijn hurken ga zitten voel ik die steek ook.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 29 sep 2018 07:37

Contact opnemen met de bikefitter lijkt mij een eerste stap.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 29 sep 2018 08:13

Infinito GB schreef: 29 sep 2018 07:37 Contact opnemen met de bikefitter lijkt mij een eerste stap.
Heb ik niet veel zin meer in eerlijk gezegd. Mijn zadelhoogte stond ook meer dan 1cm verkeerd als ik de hoek achteraf berekende. Lijkt me dat hij niet weet waar hij mee bezig is dan.

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 29 sep 2018 08:22

Het beste is om het fenomeen bikefitter helemaal te vergeten. In plaats daarvan koop je een paar inbussleutels, waarmee je onderweg zadel en stuur kunt verstellen. Vervolgens ga je goed luisteren naar je gevoel. Zadel beetje hoger of lager, naar voren naar achteren, etc. Hetzelfde met het stuur. Je fietst steeds een stukje om uit te proberen of het je bevalt. Voila! Binnen enkele dagen heb je een lekkere zit gevonden.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 29 sep 2018 08:33

Geen idee met welke reden TS uberhaupt naar een bikefitter is gegaan. Maar als je een voorwerp of dienst koopt waar je achteraf niet tevreden over bent, of niet brengt wat er verkocht wordt, dan moet je dit imo wel melden bij de verkoper. Als je niet meldt dat je niet tevreden bent kan een verkoper er ook niets mee.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 sep 2018 08:34

Een eerste is niet de bikefitter, maar de huisarts.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 29 sep 2018 09:31

Infinito GB schreef: 29 sep 2018 08:33 Geen idee met welke reden TS uberhaupt naar een bikefitter is gegaan. Maar als je een voorwerp of dienst koopt waar je achteraf niet tevreden over bent, of niet brengt wat er verkocht wordt, dan moet je dit imo wel melden bij de verkoper. Als je niet meldt dat je niet tevreden bent kan een verkoper er ook niets mee.
Klopt wel, maar ik heb gewoon geen zin om maanden te sukkelen ermee. Ik had op 2 plaatsen mijn BBL laten meten voor ik mijn fiets kocht. Deze 2 plaatsen kwamen exact hetzelfde getal uit. Ik kom bij de fitter en het is een verschil van 2cm..

Daarom heb ik achteraf de hoek van mijn knie eens bekeken en ik zat 7 graden buiten tolerantie dat mijn zadel te laag stond.

Mja sorry maar als je de BBL nog niet juist kan opmeten dan denk ik niet dat die persoon in staat is om dit probleem op te lossen dat hijzelf gecreëerd heeft.

@Nee_nee, ik herken een ontstoken pees wel, heb het al vaak gehad met andere sporten, enige wat ik kan doen is koelen, rusten en een ontstekingsremmer nemen daarvoor.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 sep 2018 09:58

Mijn bikefitter heeft mijn BBL niet eens gemeten, gewoon dynamisch bepaald wat goed is. De fiets op dus en met de camera gezien wat er mis is, zadel omhoog (en een serieus stuk naar voor) en dat steeds met kleine stukjes totdat je op de film zag dat alles mooi in balans was (nog steeds erg tevreden over de bikefit trouwens)

Het is jammer dat er nog steeds veel tussen zitten die maar wat doen (en daar veel geld voor vragen)

Als ik van jouw was, zou ik eerst terug gaan (bellen) en hem de kans geven zijn 'gepruts' recht te zetten (of geld terug vragen) en indien je er niet uit komt de oorspronkelijke positie terug zetten op de fiets.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 sep 2018 10:02

TL@ schreef: 29 sep 2018 09:58 Als ik van jouw was, zou ik eerst terug gaan (bellen) en hem de kans geven zijn 'gepruts' recht te zetten (of geld terug vragen) en indien je er niet uit komt de oorspronkelijke positie terug zetten op de fiets.
Dat meen je toch niet, dat je vindt dat iemand terug moet gaan naar een person waar je total geen vertrouen in hebt? Try en error? En dan straks 3 verschillende blessures?
De enige redden om terug te gaan zou voor mij zijn om mijn geld terug te halen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 sep 2018 10:09

Iedereen kan foutjes maken hé (behalve zij dien niks doen) en iedereen moet de kans krijgen om die recht te zetten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 29 sep 2018 10:25

En als hier dan een advies gegeven wordt wat niet helpt? Zijn we hier dan natuurlijk allemaal pannenkoeken.

Zoek eens op Tractus Iliotibialis Frictie Syndroom, en ga voor je op de fiets stapt een goed rekken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 29 sep 2018 11:18

vincent75 schreef: 29 sep 2018 10:25 En als hier dan een advies gegeven wordt wat niet helpt? Zijn we hier dan natuurlijk allemaal pannenkoeken.

Zoek eens op Tractus Iliotibialis Frictie Syndroom, en ga voor je op de fiets stapt een goed rekken.
Pijn zit aan de binnenkant van de knieschijf. Tractus Iliotibialis Frictie Syndroom is aan de buitenkant.

Plaats reactie