Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2018 Innsbruck

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 sep 2018 14:42

Een supertalent ja, maar wel een beetje jong om volgend jaar al met de grote jongens mee te doen. won hij vorig jaar niet de wegrit met een minuut of 10 voorsprong?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3379
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 sep 2018 14:45

Neen dat was op het EK dit jaar.

Moest hij bij de beloften hebben meegedaan in de ITT nu, was hij met zijn tijd vierde geworden, ondanks de beperking in versnellingen die hem zeker topspeed heeft gekost (ik dacht maximaal 52-14)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 sep 2018 14:50

Enzzo schreef: 25 sep 2018 12:49 Vandaag een zogenaamde clean sweep? De grootste kanshebbers zijn volgens mij de Nederlandse dames.
daniel1975 schreef: 25 sep 2018 13:23 Zowel voetbal als Lefevre ontkennen altijd enige vorm van dopingproblematiek :mrgreen:
............
En wat vinden jullie, als Nederlanders hier van?
In het wielrennen winnen de Nederlandse dames echt bijna alles.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 sep 2018 15:00

ik zou het mooi vinden maar had ook graag wat meer concurrentie gezien zodat het veld wat breder en de populariteit wat groter wordt. Ik geloof niet dat er sprake is van valsspelen als je daar soms op hint. Ook niet als het geen NL’ers maar Britten zouden zijn. Gewoon omdat er geen aanleiding is om dat te vermoeden.

dat gezever over lefevre en Quickstep hou ik me verder buiten. Niet bewezen is onschuldig zo werkt een rechtstaat nu eenmaal. Wat er verder allemaal van aan is interesseert me niet. Alleen jammer dat ik bij elk bericht over Lefevre, quickstep of Sky weer diezelfde berichten moet lezen. Ik weet onderhand wel hoe sommigen er over denken en hoef dat niet elke keer weer te horen!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27549
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 sep 2018 16:33

Goeiendag zeg wat een tank die Van Vleuten....

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 sep 2018 17:38

Je zal voor haar gestart zijn :shock:

Mooi dagje weer! Naar de Bels gekeken en leuk commentaar!

Hopelijk blijft het nog 5 dagen droog want dit is niet de omgeving waar je veel regen of onweer wilt hebben.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37652
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 sep 2018 18:44

Enzzo schreef: 25 sep 2018 15:00 ik zou het mooi vinden maar had ook graag wat meer concurrentie gezien zodat het veld wat breder en de populariteit wat groter wordt. Ik geloof niet dat er sprake is van valsspelen als je daar soms op hint. Ook niet als het geen NL’ers maar Britten zouden zijn. Gewoon omdat er geen aanleiding is om dat te vermoeden.
Zo denk ik er ook wel een beetje over. NL is een van de weinige landen waar het dameswielrennen echt op de kaart staat. Italie is traditioneel ook sterk, wellicht nu even een iets mindere lichting.
Britse dames zouden ook zo sterk kunnen zijn, kijk naar het baanrennen. Enige case die enigzins dubieus is is volgens mij de 3x gemiste controle van (toen nog) Armidstead.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 sep 2018 18:47

Gelukkig blijft het zonnig met weinig wind en een graad of 17. Ideaal fietsweer dus!
Maar in die Alpen kan het natuurlijk vrij snel omslaan. Hoe dan ook; vooral woensdag en zondag zijn zonovergoten dus als ze nu nog snel een andere regisseur vinden zou het helemaal perfect zijn.

(want wat een prutser is dat zeg!!)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 sep 2018 22:02

Nou nou nou.... Eerst Evenpoel die de boel declasseert…. Echt een geweldige prestatie. En ik ben het met Daniel eens: oh wat zonde dat deze jongen naar QS gaat! Maar dan is er wel meer kans dat we meer van hem gaan zien ;)


En dan van Vleuten.... Echt de rest is finaal weggeblazen, alleen Van der Breggen blijft nog enigszins in het spoor. Pff wat een heerser...

Ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren! Volgens mij staat Dumoulin goed op scherp.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 sep 2018 23:26

mrcoffee schreef: 25 sep 2018 22:02 Nou nou nou.... Eerst Evenpoel die de boel declasseert…. Echt een geweldige prestatie. En ik ben het met Daniel eens: oh wat zonde dat deze jongen naar QS gaat! Maar dan is er wel meer kans dat we meer van hem gaan zien ;)


Je kunt kritiek hebben op QS om veel redenen, maar wat betreft jonge talenten nemen ze hun tijd om die jongens te "brengen". Ze worden dus niet gepusht om te presteren of overmatig vel te rijden e.d. En ze komen in een familiale omgeving terecht, wschlk ook één van de vele sterke punten van QS. Dus zo slecht is die keuze niet. Ook Sky stond te springen om hem in te lijven, en dit voor veel geld.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 sep 2018 23:26

fiedoo schreef: 25 sep 2018 23:26
mrcoffee schreef: 25 sep 2018 22:02 Nou nou nou.... Eerst Evenpoel die de boel declasseert…. Echt een geweldige prestatie. En ik ben het met Daniel eens: oh wat zonde dat deze jongen naar QS gaat! Maar dan is er wel meer kans dat we meer van hem gaan zien ;)


Je kunt kritiek hebben op QS om veel redenen, maar wat betreft jonge talenten nemen ze hun tijd om die jongens te "brengen". Ze worden dus niet gepusht om te presteren of overmatig veel te rijden e.d. En ze komen in een familiale omgeving terecht, wschlk ook één van de vele sterke punten van QS. Dus zo slecht is die keuze niet. Ook Sky stond te springen om hem in te lijven, en dit voor veel geld.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 sep 2018 17:01

Dumoulin op 2, die had waarschijnlijk op meer gehoopt maar toch top.
Dan Campenaerts op minder dan een seconde van de 2e op plaats 3.
En het interview nadien in zijn heel eigen stijl met een blikje bier.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie