Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bellen!

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 14 sep 2018 23:37

Soms zou ik willen dat ik ook zo’n fietskar met een trein hoorn had. Vooral als ik geen voorrang krijg :D


Laatst gewijzigd door Dennis1987 op 15 sep 2018 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 sep 2018 11:16

fredmtb-sport schreef: 14 sep 2018 18:58
gene schreef: 14 sep 2018 13:13 Laatst een filmpje gezien waar een fietser het beu was dat ze zijn bel niet hoorden of niet wilden horen.
Had dan maar een voetbaltoeter op gas op zijn stuur gemonteerd. Was soms hilarisch hoe mensen dan reageren.
Deze bedoel je
Hilarisch!! En als je ziet wat hij allemaal tegenkomt op “zijn” pad ook wel begrijpelijk. Alleen net zo asociaal als die fietspadlopers en net zo gevaarlijk dunkt me.
Ik hou het bij die Action bel ;)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 sep 2018 11:17

P.S. Hoe plaats je die video direct in een bericht? dus i.p.v. een link?
Do or don’t, there is no try

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 15 sep 2018 12:50

Enzzo schreef: 15 sep 2018 11:17 P.S. Hoe plaats je die video direct in een bericht? dus i.p.v. een link?
Volledig bericht en voorbeeld klikken, vervolgens de youtube tag.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 sep 2018 13:27

In dit geval is de hele link van het filmpje https://youtu.be/-6kB8Uu5xMU
Dan haal je https://youtu.be/ er af en hou je -6kB8Uu5xMU over.
Dat plaats je tussen (youtube) -6kB8Uu5xMU(/youtube).
Alleen ipv () []
Succes :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 sep 2018 14:38

Thanx :like:
Do or don’t, there is no try

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 15 sep 2018 14:41

Idd , ik wist ook niet hoe dat ging :like:
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 15 sep 2018 14:49

Misschien en idee om een sticky topic te maken met uitleg van de verschillende opties? Daar zou dit item heel goed in passen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 sep 2018 17:54

We dreigen af te dwalen met dit topic, maar dit soort zaken bij forumbeheer zou wellicht helpen. Maar zoek je daar dan ook altijd is de volgende vraag?
Ik moet overigens toegeven dat ik bij eerste Voorbeeld (mt een filmpje) ook zag dat ik het fout deed :oops: en pas goed zag hoe het moest toen ik met de muis over de tekst youtube heen ging. Misschien help mijn ICT achtergrond een beetje.
Maar blij dat ik enkele heb kunnen helpen
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 19 sep 2018 14:26

serbak schreef: 12 sep 2018 14:06 Ik ben zojuist gezwicht door alle boze reacties van chagrijnige medemensen op het fietspad en heb een BBB EasyFit Deluxe besteld :lol:

Ik minder altijd vaart, vriendelijk fluitje of "tringtring", ga er langzaam voorbij, hierna bedank ik en wens ik een fijne dag. Dit blijkt echter bij de helft nog in het verkeerde keelgat te schieten (waarschijnlijk denken ze dat het hun plicht is om boos te reageren op iedere wielrenner die ze tegen komen).

Daarom nu maar een belletje. Mijn aanpak blijft hetzelfde, alleen nu een belletje i.p.v. vriendelijk fluitje. Dan weet ik in het vervolg 100% zeker dat het niet aan mij ligt maar toch echt aan de intolerantie van de medemens. Kan ik lekker voortaan onbezorgd met een grote smile doorfietsen en heb ik aan al mijn verplichtingen voldaan 8-)
Ik kan nog niet zeggen dat ik heel blij ben met m'n bel :( Ze horen een bel veel minder dan mijn "vriendelijke fluitje" precies, of ze reageren er gewoon niet op. Belletje is best luid dus op zich vreemd en het is bij zowel jonge als oudere mensen. Nu moet je veel keer achter elkaar bellen wat dan totaal niet handig is en ook een beetje agressief overkomt volgens mij... :roll:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 sep 2018 17:21

53x11 schreef: 22 aug 2018 23:26 Tune naven! Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat... Rrrrrrrr!!!
(serieus, een herrie makende naaf werkt perfect. Mensen horen het, snappen instinctief dat er een snelle fietser achter ze zit en gaan in 99% van de gevallen rustig opzij. Lang niet zo opdringerig als een bel. Niet vergeten mensen even de tijd te gunnen en netjes te bedanken als je er langs kan!)

Mensen die zeiken dat je moet bellen negeer ik volkomen. Dat zijn dezelfde types die gaan roepen "dat het geen wedstrijd is" als je een belletje laat horen. M.a.w. het is nooit goed.
(repost van de 1e reactie in dit topic)
:twisted:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 sep 2018 19:50

serbak schreef: 19 sep 2018 14:26 Ik kan nog niet zeggen dat ik heel blij ben met m'n bel :( Ze horen een bel veel minder dan mijn "vriendelijke fluitje" precies, of ze reageren er gewoon niet op. Belletje is best luid dus op zich vreemd en het is bij zowel jonge als oudere mensen. Nu moet je veel keer achter elkaar bellen wat dan totaal niet handig is en ook een beetje agressief overkomt volgens mij... :roll:
Gaat er toch om of de andere weggebruiker wel/niet blij is met je bel. Begrijp je punt volledig. Neem aan dat je je investering op je fiets laat zitten?
Vanmiddag zelf 4 uurtjes gereden en veel ingehaald. Niet omdat ik zo snel ging, maar veel scholieren en gepensioneerden :lol:
Dus ik heb regelmatig de bel "moeten" gebruiken en voel me daar comfortabeler bij dan het vriendelijke fluitje (ik kan dat niet) of het roepen. Daarbij denk ik dat een belletje voor 95% vd bevolking bekend en geaccepteerd signaal is.
Moeten sommigen wel hun gehoorapparaatje aanzetten of niet te veel op hun smartphone kijken/appen etc. Soms is er meer dan een belletje nodig zoals geduld.....
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie