Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 14 sep 2018 09:43

mackersv2.0 schreef: 14 sep 2018 07:02 Ze kochten natuurlijk niks bij Thompson, ze hebben gewoon een avondje op Alibaba rondgekeken.

Een tijdje geleden kostten deze framesets in de aanbieding nog $360 als je er 200 afnam, nu doen ze zo'n $400 in bulk.

Heb toen zitten denken om eventueel een sample order te doen want ik vind het frame zelf een mooi ontwerp. Probleem is dat je toch een vormgever nodig hebt voor de afwerking anders kom je met zo'n "spuitbus in de schuur" ontwerp te zitten
Waarom Alibaba? Je kunt ook de fabrikant rechtstreeks mailen. Dan betaal je zeker minder dan die USD 400 als je er 200 koopt. Koop je slechts 1 of twee sample frames dan betaal je echter weer meer. Relatief duur transport voor individuele fiets plus BTW en wat handlingkosten..... mag je blij zijn als je de prijs van Salden /Battaglin haalt.

Mocht je toch een dergelijk frame willen, kun je er net zo goed een bij Salden kopen en die naar eigen ontwerp laten spuiten.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 14 sep 2018 10:07

Het is nu nog wachten op een nieuw Chinees stickermerk die zich uitsluitend richt op mannen.

Onze filosofie:
Mannen worden in de meeste fietsenzaken niet serieus genomen, daarom hebben wij ons speciaal gericht op deze doelgroep.
Van de grond af aan ontworpen voor mannen want tijdens ons ontwikkelingsproces kwamen wij er steeds meer achter dat er nog geen speciaal frame specifiek voor mannen op de markt was.
Els is een nieuw mannenmerk dat zich specifiek richt op mannen waar beleving en aandacht voor jouw fiets centraal staan.
Mannenspecifiek frame, dat wil zeggen: een open-mold Chineesje, zeer exclusief, ook qua prijs.
Geometrie aangepast aan fysiologische eigenschappen van de man. Zwaartepunt is iets naar achteren geplaatst voor beter wegligging. Zo krijg je meer lef en haal je een hoger gemiddelde. Vrouwen kunnen hier echt niet mee fietsen, die lezen de Libelle maar.
Wetenschappelijk onderzoek gedaan door basisschool de Triangel.
Alleen kleuren voor echte mannen: zwart of zwart.
Speciaal mannenzadel.
Zeer exclusieve aanpassing d.m.v. andere cranklengte, stuur en/of stuurpen. (dit alleen tegen meerprijs).
Wij onderscheiden ons door exclusiviteit en ontwikkeling, wij hebben het onszelf niet gemakkelijk gemaakt: honderden mannen ondervraagd onder zeer strenge omstandigheden.
Wij schenken ook koffie (á €4,50) wanneer je ons pand komt bezoeken.
Jij wilt toch ook alleen maar rijden op onze "Els" fiets, hét fietsenmerk voor mannen.

Els staat voor “Empowering Men”
;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 sep 2018 10:14

En de reactie van Fons ligt al in mijn mailbox, haha.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2018 10:14

havana schreef: 14 sep 2018 10:14 En de reactie van Fons ligt al in mijn mailbox, haha.
Vertel :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 sep 2018 10:18

Ik ga 'm niet hier delen, want ik vind het niet netjes om interpersoonlijke communicatie publiek te maken. Korte versie is dat ze het frame niet bij Thompson hebben ingekocht (heb ik inmiddels aangepast) en vervolgens het bekende marketingverhaal.

Merken als Legend, Parlee, Argonaut en Festka worden door hem "obscure nichemerken" genoemd die volgens hem frames maken van 10.000 euro. Getuigt niet van heel veel kennis.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 sep 2018 10:49

Ik had dus wel even onder die steen gelegen :-)

Maar jouw stukje scheelde me een heel topic lezen. Goed stuk, naar realiteit.

Het hoeft ook helemaal geen punt te zijn er zijn zat artikelen die diverse malen over de kop gaan en bizarre marges opzitten, dit gaat dan tenminste nog over een luxe artikel.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 sep 2018 11:14

@Wasbeer, het hele topic doorlezen is best interessant. Zo waren er al reageerders die ergens bij blad8 al vonden dat "we" klaar waren. Gaat nog wel even door.
Nog steeds geen reactie gezien dat al die wetenschappers die genoemd werden waarschijnlijk alleen een keer op een borrel geweest zijn.

Gebruikersavatar
janneke.cj
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 sep 2018 00:25
Contact

Gebruikersavatar janneke.cj 14 sep 2018 11:31

...
Laatst gewijzigd door janneke.cj op 10 dec 2018 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 sep 2018 11:57

@ Janneke, ik heb toch een vraag. Ik neem aan dat jij van een gemiddelde lengte bent, ik niet. Ik ben maar 1.56m ( en ook nog korte benen) en ga er dus vanuit dat bij de Fons bikes mijn zadelpen amper uit de buis zou komen.
Ik denk dus dat voor kleine dames de Fons niet echt mooi passend zal zijn. Maar als anderen denken dat ik het mis heb...

Gebruikersavatar
janneke.cj
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 sep 2018 00:25
Contact

Gebruikersavatar janneke.cj 14 sep 2018 12:04

...
Laatst gewijzigd door janneke.cj op 10 dec 2018 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 sep 2018 12:07

"In een vlek niet wrijven, Fons"

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 14 sep 2018 12:20

havana schreef: 14 sep 2018 10:18 Merken als Legend, Parlee, Argonaut en Festka worden door hem "obscure nichemerken" genoemd die volgens hem frames maken van 10.000 euro. Getuigt niet van heel veel kennis.
Die merken betitelen als "obscuur." Hoe kan je zoiets zeggen in vergelijk met je eigen dertien in een dozijn Aziatisch open-mold fietsje :shock:
Het zijn op maat handgemaakte frames, naar alle wensen aan te passen, zeer idividueel en exclusief, voor de echte liefhebber.
Wie is er hier nou obscuur bezig zou ik zeggen. Kijk in de Fonsspiegel en je hebt het antwoord. Het niveau wordt toch steeds lager bij de louche Fonsies.
Fons heeft echt een schreeuwend gebrek aan zelfreflectie, stuitend.

Plaats reactie