Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube Agree C:62 SLT Disc 2018

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 04 aug 2018 21:11

@rednas, fiets is prima. Niet zo racy, zit meer in de ergo hoek wat niet betekend dat ie nie rap wil.
Die terugroep actie is een flop, en ik denk dat dit de laatste Cube is die ik nog koop, heb gisteren te horen gekregen dat volgende week m’n vervang wielen toekomen. Deze mag ik dan ff gebruiken om vervolgens mijn andere weer terug te krijgen (waar ze dan een nieuwe velg hebben rondgespaakt) erg omslachtig en duurt nu al negen weken. Niet erg klantvriendelijk naar mijn idee. Misschien hebben andere gebruikers andere ervaringen hiermee.

guzzi
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 feb 2018 21:22

guzzi 04 aug 2018 21:32

Het wordt allemaal voor je geregeld en je kan door fietsen. Wat wil je nog meer?

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 04 aug 2018 21:34

Heb toch al betere en snellere service meegemaakt, maar ik zal wel zitten zeiken zeker? Ze zouden natuurlijk ook van de eerste keer nieuwe wielen kunnen sturen?? is toch al een stuk eenvoudiger

DJDennis
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jun 2015 05:45

DJDennis 05 aug 2018 09:44

Over de fiets niets dan goeds. Relatief licht voor een racer met schijfremmen, stijf, reactief, di2 is top, matzwart (vind ik) is top. Ik heb mijn spacertoren wat afgebouwd na een bikefit, heb nu nog één spacer en zit voor mijn gevoel lekker racey.

Die wielen zijn idd ff irritant. Ik heb van mijn FM / Cube Mavic aksiums gekregen als compensatie, deze mag ik ook houden. Pleister op de wond zullen we maar zeggen. Ik hoop dat je gelijk krijgt bikerdt, ik vertrek 19 aug naar zuid frankrijk en zou dan graag mn eigen wielen meenemen.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 13 sep 2018 20:35

Bedankt voor de reactie's! en sorry dat ik zo laat reageer.
Ik vind het echt een hele mooie bike, als ik tijd heb dit weekend even kijken bij 12GoBiking.
Ik neem aan dat als ik een nieuwe in de winkel haal, de problemen met de wielen zijn verholpen.
Wat was er eigenlijk mis mee, problemen met de velg?

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 13 sep 2018 23:21

Dacht dat de velg te groot was, waardoor de band van de velg kon lopen. Ik neem aan als je nu eentje aanschaft dat deze de nieuwe wielen al heeft, al zou ik dat zeker navragen. Ik wacht nog altijd op de wielen. Nu een x geen deutsche gründlichkeit maar ouderwets gepruts en amateurisme.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 sep 2018 11:08

Dat viel wel mee. Het probleem is dat je nog steeds mensen hebt die niet een normaal velglint kunnen steken en/of een 23mm bandje steken en die op 9 bar zetten, dan kan het bij sommige bandenmerken mis gaan.

Maar als je gewoon normaal doet en 25 of 28 steekt op een barretje of 6 is er helemaal niet aan de hand. Maar newmen wil het risico niet nemen en dat snap ik.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8449
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 sep 2018 12:57

Bikerdt schreef: 13 sep 2018 23:21 Dacht dat de velg te groot was, waardoor de band van de velg kon lopen. Ik neem aan als je nu eentje aanschaft dat deze de nieuwe wielen al heeft, al zou ik dat zeker navragen. Ik wacht nog altijd op de wielen. Nu een x geen deutsche gründlichkeit maar ouderwets gepruts en amateurisme.
2 fietsmakkers van mij wachten nog op nieuwe wielen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 14 sep 2018 14:41

wasbeer2006 schreef: 14 sep 2018 11:08 Dat viel wel mee. Het probleem is dat je nog steeds mensen hebt die niet een normaal velglint kunnen steken en/of een 23mm bandje steken en die op 9 bar zetten, dan kan het bij sommige bandenmerken mis gaan.

Maar als je gewoon normaal doet en 25 of 28 steekt op een barretje of 6 is er helemaal niet aan de hand. Maar newmen wil het risico niet nemen en dat snap ik.
En waar baseer jij je nu op?? Info gekregen van Cube zeker 😜😜

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 sep 2018 16:55

nijkie schreef: 14 sep 2018 12:57
Bikerdt schreef: 13 sep 2018 23:21 Dacht dat de velg te groot was, waardoor de band van de velg kon lopen. Ik neem aan als je nu eentje aanschaft dat deze de nieuwe wielen al heeft, al zou ik dat zeker navragen. Ik wacht nog altijd op de wielen. Nu een x geen deutsche gründlichkeit maar ouderwets gepruts en amateurisme.
2 fietsmakkers van mij wachten nog op nieuwe wielen.
Bij ons in de club ook iemand die wachtende is op een nieuwe wielset.
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 sep 2018 14:03

Bikerdt schreef: 14 sep 2018 14:41
wasbeer2006 schreef: 14 sep 2018 11:08 Dat viel wel mee. Het probleem is dat je nog steeds mensen hebt die niet een normaal velglint kunnen steken en/of een 23mm bandje steken en die op 9 bar zetten, dan kan het bij sommige bandenmerken mis gaan.

Maar als je gewoon normaal doet en 25 of 28 steekt op een barretje of 6 is er helemaal niet aan de hand. Maar newmen wil het risico niet nemen en dat snap ik.
En waar baseer jij je nu op?? Info gekregen van Cube zeker 😜😜
nee daar krijg je meestal geen info van. Getest bij mij wielbouwer met twee wielsets.
Newmen heeft wat dat betreft wel een beetje een beginners fout gemaakt.

Met een Michelin, prirelli en pro one tubeles niets aan de hand maar een wat ouder one zag ik al vreemd gaan zetten, waardoor ik er nooit meer op zou gaan rijden.

Het probleem is de enorme marges van bepaalde banden frabrikanten zoals bv schwalbe en conti. die regelmatig banden, zei het binnen de marge leveren, maar heb je dan een velg tegen de andere marge aan gaat het mis als je op de nu geldende extreme marges komt.

Zie hier ook de andere topic precies andersom, waar mensen de banden niet op de velg krijgen.

Een alu velgenmachine slijt, wat er dan gebeurt is dat de velg kleiner word, stel je dit niet tijdig bij dan kom je op een gegeven moment te klein uit. Bij notubes is dat met de 3e serie 340,s gebeurt.

Je gaat straks precies hetzelfde zien met mensen die nog oude 23mm banden op gaan rijden op een hookless 22c velgen met 8bar, dat gaat ook mis als je band net wat te ruim is.

dale c
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 feb 2013 09:21

dale c 17 sep 2018 13:06

Een alu velgenmachine slijt, wat er dan gebeurt is dat de velg kleiner word, stel je dit niet tijdig bij dan kom je op een gegeven moment te klein uit. Bij notubes is dat met de 3e serie 340,s gebeurt.
que?
de velgdikte, de wang dus, neemt af (door het remmen) maar de OD (buitendiameter) blijft onveranderd dus wat je zegt is m.i. niet juist.

Plaats reactie