Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 sep 2018 20:05

hayes schreef: 10 sep 2018 19:17.........
Ze sturen me nu gratis een performance mount op. Die zou beter zijn...

We zijn benieuwd.
Is dat deze van Barfly? Die staat overal geadverteerd als Mio Performance mount.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 11 sep 2018 08:29

Als ik google kom ik ook dit exemplaar tegen inderdaad. Nog niet binnen gekregen. I'll let you know.

hayes

hayes 11 sep 2018 17:48

Vandaag binnen gekregen. Het is idd de Barfly.

patronix
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2018 12:53

patronix 13 sep 2018 12:55

Hoi,

Ik heb een Mio Cyclo 405.

Weet iemand of het mogelijk is om te navigeren, maar zonder dat telkens het scherm naar de kaart gaat bij elke aanwijzing?
Ik wil dus het dashboard vasthouden op informatie en niet dat het scherm elke keer naar de kaart springt als er een bocht moet worden genomen.

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 14 sep 2018 14:43

Nogmaals hayes:

Beste Hayes,

Op dit forum heb ik al een keertje aangeven dat mijn achterzijde van mijn Mio 3 x was afgebroken. Wel telkens onder garantie gemaakt. Voordat mijn garantie verstreek ben ik in gesprek gegaan met de internetwinkel waar ik de Mio had gekocht. Ze begrijpen het probleem, zijn in overleg gegaan en de Mio 505 HC werd ineens uit het assortiment gehaald. Aankoop bedrag terug gekregen en daarna voor een Garmin 1000 edge gegaan. Tot op heden nog geen spijt van gehad.
Ik heb Mio echt wel de kans gegeven en was eigenlijk wel tevreden over de Mio,behalve dan de achterzijde.
Probeer z.sm. je Mio in te ruilen, want het probleem met de achterzijde is bij vele echt wel bekend!

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 14 sep 2018 16:05

hayes schreef: 10 sep 2018 19:17 Mio is voor de derde maal weg voor reparatie. Dit maal het LCD scherm. Zou vervangen worden.
Op Facebook een bericht gepost op hun Facebook pagina. Geen reactie twee dagen lang. Zodra er iemand op reageerde, reageerde Mio ook.

Het afbreken zou komen door de mount. Ik heb hun eigen officiële out front mount & een Hide My bell met Mio adapter. Uit beide houders is de Mio al op de grond gedenderd.
Ze sturen me nu gratis een performance mount op. Die zou beter zijn...

We zijn benieuwd.
Door een klein putje in een afdaling is mijn Mio uit die "performance mount" gedonderd in de beek. Heb een halfuur mogen zoeken. Die houder was afgebroken, aan de Mio was niks... Ze maken die toestellen bewust zo kwetsbaar denk ik.

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 14 sep 2018 21:07

patronix schreef: 13 sep 2018 12:55 Hoi,

Ik heb een Mio Cyclo 405.

Weet iemand of het mogelijk is om te navigeren, maar zonder dat telkens het scherm naar de kaart gaat bij elke aanwijzing?
Ik wil dus het dashboard vasthouden op informatie en niet dat het scherm elke keer naar de kaart springt als er een bocht moet worden genomen.
Hoe wil je navigeren zonder te weten waar je heen moet?
Je kunt continu de navi in beeld hebben of er voor kiezen uitsluitend bij afslaan. Zal toch een keer in beeld moeten komen.

hayes

hayes 16 sep 2018 11:47

Het zal er bijna op neer komen dat ik intussen een compleet nieuwe Mio heb.
De eerste keer is de achterzijde vervangen. De tweede keer achter- en voorzijde. Nu zal het scherm vervangen worden.

Ik ben op zich tevreden over het navigeren met de Mio. Da's een beetje mijn probleem.
Het afkraken lees ik evenzeer met Garmins (anders zou DogEars geen product ontwikkeld hebben hiervoor).

Dus in twijfel...

hayes

hayes 16 sep 2018 13:10

Toch een mail gestuurd om m'n ontevredenheid uit te drukken.
Ik verwacht er niet veel van, maar ik kan best volhardend zijn...

hayes

hayes 17 sep 2018 19:01

Ik krijg een nieuwe Mio via Roularta (waar ik hem kocht).
No questions asked. Zelfs het oude toestel moet niet terug...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 sep 2018 20:30

hayes schreef: 16 sep 2018 13:10 Toch een mail gestuurd om m'n ontevredenheid uit te drukken.
Ik verwacht er niet veel van, maar ik kan best volhardend zijn...
hayes schreef: 17 sep 2018 19:01 Ik krijg een nieuwe Mio via Roularta (waar ik hem kocht).
No questions asked. Zelfs het oude toestel moet niet terug...
Dat is snel en goed geregeld.
Je kan het nieuwe Mio toestel verkopen en je een Garmin aanschaffen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 sep 2018 21:46

Hoeft niet per se een Garmin te zijn, maar die MIO wegdoen zal toch wel een wijze beslissing zijn.

Plaats reactie