Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

shamp
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2006 13:38

shamp 10 sep 2018 16:55

PetiK schreef: 10 sep 2018 11:11 Gisteren in de afdaling vanaf de Rosier naar de noordzijde (richting Spa) derailleur van mijn Endurace (Ultegra/R8000) spontaan afgebroken. Shimano probleem uiteraard, niet Canyon. Asfalt daar is matig tot slecht maar deed geen gekke dingen. Kan dit door chain slap veroorzaakt zijn? Breuk zit precies op de as van de knikarm van de derailleur.

Gelukkig niet in achterwiel beland en daardoor geen gevolgschade. Ben benieuwd of Canyon iets kan betekenen garantie-wijs. Fiets is nog geen half jaar oud.
Ja, garantie claim je in principe bij de verkoper. Dit is Canyon.

In praktijk wordt garantie ook vaak rechtstreeks bij de fabrikant (in dit geval Shimano) geclaimd in combinatie met je aankoopbewijs/ serienummer van het desbetreffende artikel

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 10 sep 2018 19:45

Weten jullie wanneer de nieuwe Canyons in voorraad komen?

ErnestoDeMiddelste
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2018 09:28

ErnestoDeMiddelste 11 sep 2018 09:29

Medio oktober :)

TMx
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2014 17:14

TMx 12 sep 2018 21:58

even wat anders, sinds 2015 ben ik ik het bezit van een canyon aeroad met exalith remrand, Echter opeens maakte mijn achterrem een raar geluid tijdens mij laatste rit een maandje terug. als of ijzer op ijzer schuurt, een trein die een nood stop maakt echt een akelig geluid... (beter kan ik het niet omschrijven)
heb toen ik thuis kwam gelijk mijn remblokken "toe in" afgesteld maar dit heeft het probleem niet verholpen, heb toen nieuwe exalith remblokken gekocht en gelijk een geheel nieuwe achter rem. helaas zonder resultaat. heb daarna canyon gecontact en die hebben er naar gekeken (alles los gehad en weer vast gedraaid, zelfs ook een nieuw frame gemonteerd en de zelfde soort wielen, echter is het ze niet gelukt om het probleem te verhelpen, En ze kunnen niet aangeven waar precies het probleem door komt, ze hebben dit nog nooit mee gemaakt. wel boden ze aan om andere wielen er tegen inkoopprijs in te zetten met alu remrand of carbon, waarmee ze verwachten dat het probleem is verholpen.(nou zie ik dat niet zo zitten een alu / carbon rem rand)
en wil eigenlijk mijn fiets gewoon werkend terug met exalith remrand.....

heeft iemand anders ook dit probleem gehad en of weet een oplossing hier voor.

Hoor het graag

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 sep 2018 09:01

Een nieuw frame gemonteerd? Dus alles overgezet naar een ander frame?
En dan met dezelfde soort wielen, of echt met jouw wielen?

Ander frame, met zelfde soort wielen, klinkt voor mij als gewoon een compleet andere (nieuwe) fiets.
Je hebt al nieuwe blokken geprobeerd (en zelfs nieuwe remhoef?).., en dus een ander frame. Dan is het enige wat overblijft, de remrand van je huidige wielen als bron van de oorzaak.
Nieuwe exalith wielen zouden dan het probleem al moeten verhelpen lijkt me.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 13 sep 2018 10:17

Vreemd verhaal...
Ik denk dat hij bedoeld dat ze zijn wielset even in een andere fiets hebben gezet en het daar ook problemen gaf?
Want hiervoor een nieuw frame 'monteren' lijkt me erg ver gaan

Lijkt me toch makkelijk op te sporen waar het probleem zit, zet er eens een aluminium wiel in met geschikte remblokjes en kijk of het dan niet meer piept, dan ligt het dus aan je achterwiel...

Als schijfremmen piepen zit er meestal olie/vet op de remschijf, misschien zit dit ook op je remrand nu?
Misschien gaat zoiets bij dat exalith materiaal ook wel op

Ik zou d remrand eens goed ontvetten en eventueel afbranden als dat gaat, dan weet je zeker dat het schoon is
Dan opnieuw proberen met wederom nieuwe remblokken want als er vuiligheid op je remrand zat zijn je blokjes nu alweer besmet

TMx
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2014 17:14

TMx 13 sep 2018 10:41

MarkVeenstra schreef: 13 sep 2018 09:01 Een nieuw frame gemonteerd? Dus alles overgezet naar een ander frame?
En dan met dezelfde soort wielen, of echt met jouw wielen?

Ander frame, met zelfde soort wielen, klinkt voor mij als gewoon een compleet andere (nieuwe) fiets.
Je hebt al nieuwe blokken geprobeerd (en zelfs nieuwe remhoef?).., en dus een ander frame. Dan is het enige wat overblijft, de remrand van je huidige wielen als bron van de oorzaak.
Nieuwe exalith wielen zouden dan het probleem al moeten verhelpen lijkt me.
dank voor jullie reactie

Bij canyon hebben ze het nieuwe frame gemonteerd... en ook een andere wiel set van exalith

ook hebben ze een alu wiel er in gezet en toen was het probleem niet...

voordat ik de fiets bracht heb ik idd de rem rand ontvet, echter zonder resultaat
(ik ga er geen alu velgen in zetten, that look)

ja idd nieuwe exalith wielen zal het probleem verhelpen, maar die zijn er niet meer, of althans niet met hoge velgen (het oog wil ook wat)

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 13 sep 2018 11:05

https://weightweenies.starbike.com/foru ... &start=150

Hier staan wel wat ervaringen over piepende wielen, de meesten stappen over op andere remblokken en het probleem is weg (Reynolds blue, SwissStop ghp 2 zie ik voorbij komen)

shamp
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2006 13:38

shamp 13 sep 2018 12:16

TMx schreef: 13 sep 2018 10:41
MarkVeenstra schreef: 13 sep 2018 09:01 Een nieuw frame gemonteerd? Dus alles overgezet naar een ander frame?
En dan met dezelfde soort wielen, of echt met jouw wielen?

Ander frame, met zelfde soort wielen, klinkt voor mij als gewoon een compleet andere (nieuwe) fiets.
Je hebt al nieuwe blokken geprobeerd (en zelfs nieuwe remhoef?).., en dus een ander frame. Dan is het enige wat overblijft, de remrand van je huidige wielen als bron van de oorzaak.
Nieuwe exalith wielen zouden dan het probleem al moeten verhelpen lijkt me.
dank voor jullie reactie

Bij canyon hebben ze het nieuwe frame gemonteerd... en ook een andere wiel set van exalith

ook hebben ze een alu wiel er in gezet en toen was het probleem niet...

voordat ik de fiets bracht heb ik idd de rem rand ontvet, echter zonder resultaat
(ik ga er geen alu velgen in zetten, that look)

ja idd nieuwe exalith wielen zal het probleem verhelpen, maar die zijn er niet meer, of althans niet met hoge velgen (het oog wil ook wat)
Cosmic exalith toch?

https://shop.mavic.com/en-int/cosmic-pr ... #1028=3283

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 14 sep 2018 14:17

Marxten schreef: 10 sep 2018 19:45 Weten jullie wanneer de nieuwe Canyons in voorraad komen?
Wat zijn jullie verwachtingen voor de endurace(CF SL)? Zouden er dit jaar nieuwe modellen komen? En als er geen nieuwe modellen komen wel andere kleuren?

Zit nog even te wachten tot het moment er is dat al het gespaarde geld bij elkaar is en dan wil ik bestellen. De huidige sale komt dus ook net ff te vroeg, Daarbij heel benieuwd of er nog mooie kleuren bij komen, Zwart is zeker niet mijn ding.

piethenk
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:03

piethenk 14 sep 2018 21:40

Ik heb sinds een maandje een Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 die zéér goed bevalt!

Enig wat ik op (korte) termijn wil aanpassen is het verzet.

Het lichtste verzet is 36-28 wat voor mij bij een uur klimmen te zwaar is. Vorig weekend in Limburg 200 km gefietst (groot gedeelte van Amstel Gold Race) en dan kom ik wel ruim uit, maar in de echte bergen ga ik het hiermee niet redden.

Hoe ik dit zo zeker weet is omdat van de zomer ik in de Dolomieten was en op mijn triple die ik toen had, heb uitgerekend dat als ik de grootste twee tandwielen van mijn cassette niet zou gebruiken, ik hetzelfde lichtste verzet zou hebben als op mijn nieuwe fiets (deze Canyon). Helaas lukte dat wel bij korte klimmen, maar bij klimmen van 30 minuten met 8-10%, had ik die grotere tandwielen echt wel nodig.

Helaas zit er een korte kooi op, waardoor ik mijn cassette kan vervangen voor maximaal 11-30, wat een beperkte winst op zou leveren. Als ik een 11-32 zou monteren, wat qua verzet mijn voorkeur geniet, dan moet ik dus ook de derailleur vervangen.

Ik twijfel dus... of alleen de cassette vervangen voor een 11-30 en maar wat harder trappen :) of toch ook de derailleur en flink wat meer kosten...
Heeft iemand hier een mening over?

Wat mij overigens verbaast en ik de reden niet begrijp is dat Canyon op de 7.0 modellen wel een 11-32 cassette monteert. Op de 8.0 doen ze er standaard een 11-28 op. Waarom dit verschil? Zijn de mensen die voor een 7.0 gaan minder sterk? ;)

bolster
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2016 19:34

bolster 14 sep 2018 22:15

Piethenk : Ik heb een CANYON Endurace CF SL DISC 9.0 DI2, met korte kooi (na breuk de originele lange kooi vervangen door korte kooi). Heb ook vooraan een 34-50 ipv 36-52 gemonteerd.
Als ik de bergen in moet plaats ik een cassette met 32t als kleinste tandwiel, dit ging bij mij zonder problemen .
Dus voorbladen vervangen is misschien ook goedkopere optie...

Plaats reactie