Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 sep 2018 22:26

Fons heeft haar hand gewoon overspeeld met hun reacties in de Volkskrant en onder het stukkie op fiets.nl. Naar mijn mening is er helemaal niets mis met frames uit Azië halen, van een mooie paintjob voorzien en ze als hippe damesbikes in de markt zetten. Met het verkondigen van pseudo-waarheden heb ik wel een probleem (zal wel beroepsdeformatie zijn). Ík kan me er dan ook niet druk om maken dat ze nu de deksel op de neus krijgen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 05 sep 2018 22:46

Woefdram schreef: 05 sep 2018 21:47 Pff, niet ingewikkeld doen, (1) ze hebben een concept, (2) het verkoopt, (3) van harte. En als je het niks vindt, koop je een andere. Ik zou niet weten waarom iemand hier verantwoording over af zou moeten leggen?
Heb je dit dan gelezen? (bron: artikel Fiets.nl)
......"Het Nederlandse fietsenmerk heeft een damesspecifiek frame ontwikkeld", ......

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 sep 2018 23:51

En ook nog bij Nicolor als Heron Disc:http://nicolor.nl/carbon-frame/heron-disc-carbon/
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 sep 2018 06:46

Ik heb Fons gevraagd of die hier inhoudelijk wilde reageren, maar daar paste die voor. Geen intersse.

Hij blijkt niet alleen slechte marketingop zijn site te hebben, hij is ook een slecht verliezer. Ik denk ook dat hem dit topic niet zo heel hard zal boeien, wij zijn niet de doelgroep. Wij zijn kritische consumenten die zelf nadenken en vragen stellen. Ik vermoed dat hij meer op zoek is naar makke schapen die hij een sprookje kan verkopen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2018 07:24

rob74 schreef: 06 sep 2018 06:46 Ik vermoed dat hij meer op zoek is naar makke schapen die hij een sprookje kan verkopen.
En een poot uit kan draaien.
Less is bore

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 06 sep 2018 07:24

Jaap Telder schreef: 05 sep 2018 22:46 Heb je dit dan gelezen? (bron: artikel Fiets.nl)
......"Het Nederlandse fietsenmerk heeft een damesspecifiek frame ontwikkeld", ......
Ja. Hij zwamt, vraagt er veel geld voor en er zijn mensen die het willen betalen. Next.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 sep 2018 09:54

Maar waarom doen we hier dan ingewikkeld? Hij liegt en een paar mensen hier vermaken zich ermee om de waarheid boven tafel te krijgen. We beschadigen niemand die het niet verdiend. Het ergste wat er kan gebeuren is dat er weer een paar mensen beter weten hoe de fietsindustrie en dit soort bedrijfjes in het bijzonder in elkaar steken.

Rob zal wel gelijk hebben dat dit forum niet zo boeiend is voor Fons. Hij lacht zich rot als hij het fietsvrouw topic ziet.
Het aantal termen als "Fons bikes", "Fons racefiets" en dergelijke valt ook wel mee dus dit topic komt ook niet erg hoog bij Google resultaten.
Campagnolo Ultra Dork

DrvC
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 06 sep 2018 13:58

Veel interesse het Swett en Fons topic zitten volgen. Maar is dit niet de manier om een mooi fietsmerk te lanceren? Starten met een open -en bewezen- frame uit China, om na een paar jaar zelf te ontwikkelen?
Het begint tegenwoordig bij de marketing. Als je als je geld steekt in een perfect frame kom je er niet. Volgens mij moet je haast wel op deze manier beginnen.

De communicatie is niet bepaald handig te noemen, maar het idee er achter ( bij Fons) vind ik wel goed. De tijd dat er uit een schuur een geweldig frame wordt ontwikkeld is niet meer ben ik bang. Ieder nieuw concept begint hier op -10.
Ik ben blij dat er mensen bezig zijn met iets nieuws, los van of het ooit van de grond komt.
Want zeg nou zelf, op elke hoek van de straat een Specialized is ook maar zo saai.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 sep 2018 14:11

DrvC schreef: 06 sep 2018 13:58
Het begint tegenwoordig bij de marketing. Als je als je geld steekt in een perfect frame kom je er niet. Volgens mij moet je haast wel op deze manier beginnen.

De communicatie is niet bepaald handig te noemen, maar het idee er achter ( bij Fons) vind ik wel goed.
Hier begrijp ik niets van. Je bedoelt echt te zeggen dat je moet beginnen om dames voor te liegen? Op die manier geld binnen te harken en dan eens gaan kijken of je iets kunt laten produceren wat echt vernieuwend is?
Ik ben toch blij dat ik me niet door zo'n bedrijf laat belazeren.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 sep 2018 14:21

DrvC schreef: 06 sep 2018 13:58 Veel interesse het Swett en Fons topic zitten volgen. Maar is dit niet de manier om een mooi fietsmerk te lanceren? Starten met een open -en bewezen- frame uit China, om na een paar jaar zelf te ontwikkelen?
Het begint tegenwoordig bij de marketing. Als je als je geld steekt in een perfect frame kom je er niet. Volgens mij moet je haast wel op deze manier beginnen.

De communicatie is niet bepaald handig te noemen, maar het idee er achter ( bij Fons) vind ik wel goed. De tijd dat er uit een schuur een geweldig frame wordt ontwikkeld is niet meer ben ik bang. Ieder nieuw concept begint hier op -10.
Ik ben blij dat er mensen bezig zijn met iets nieuws, los van of het ooit van de grond komt.
Want zeg nou zelf, op elke hoek van de straat een Specialized is ook maar zo saai.
(Je tweede bericht op het forum. Connecties met Fons?)
Lees het draadje eens goed door en je komt maar tot één conclusie.
Hieronder weer een foto van hetzelfde frame dat Fons ook in China koopt, de open-mold onder wéér een andere naam. Hoezo een frame dat door Fons damesspecifiek is ontwikkeld :? Klinkklare leugens.

ZGLbikes.com, type crb41
http://www.biketo.com/industry/33013.html?all=1

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 06 sep 2018 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 06 sep 2018 14:31

Tsja, Apex doet feitelijk hetzelfde. Onder het mom van 'ontwikkelen' worden er gewoon standaard China frame moulds 'exclusief' gekocht voor een bepaalde periode en hier voorzien van een paintjob. Daar hoor je niemand over en wordt het geaccepteerd als A merk in custom bikes.
Wat ik er verder ook van vind: als consument ben je er nog altijd zelf bij als er centen uit je portemonnee geklopt gaan worden. Aan ieder de keuze om een 'custom' chinees te rijden of 2/3x zoveel uit te geven aan een fiets waar wél de nodige R&D in is gegaan. Of het één beter is dan het ander bepaalt uiteindelijk de gebruiker.

Wil dan nog wel opmerken dat het verhaal dat Fons ophangt écht op geen enkel vlak strookt met met het fysieke product en het de normale gebakken lucht uit de marketing ver te boven gaat....en dat is natuurlijk gewoon treurig.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 sep 2018 14:47


Plaats reactie