Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Merken met winter-uitverkoop

markoning
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 sep 2014 13:54

markoning 02 sep 2018 23:21

Hallo Fiets.nl'ers! :)

Het fietsvirus heeft me dit jaar gegrepen. Rond hemelvaart mijn eerste fiets gekocht (Een tweedehands uitgebouwde Canyon met een 105-allegaartje afwerking) en serieuze honger naar meer.

Nu lijkt mij dit moment dat de 2019 modellen mondjesmaat geïntroduceerd gaan worden. En de 2018 met een leuke korting van de hand gedaan worden. Zag al dat Canyon een End-of-season sale had, maar mijn maat voor wegfietsen was helaas al uitverkocht.

Hebben jullie toevallig ervaringen met 'end of season' sales direct bij de fabrikanten? Of gaan jullie hiervoor meestal naar de plaatselijke FM? Wat is volgens jullie de tijd om toe te slaan? Of toevallig ergens een mooie sale gezien?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 03 sep 2018 08:41

Volgens mij worden er tegenwoordig heel het jaar door nieuwe modellen uitgebracht, vaak hangt er ook niet echt meer een modeljaar aan.

Gewoon goed zoeken en kijken of je een gave fiets kan vinden. En een gave fiets is belangrijker dan een goedkope!!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 sep 2018 09:40

japiecarbon schreef: 03 sep 2018 08:41 Gewoon goed zoeken en kijken of je een gave fiets kan vinden. En een gave fiets is belangrijker dan een goedkope!!
Sommigen moeten het gewoon met een gave goedkope fiets doen.

@markoning, ik denk dat je vooral kunt kijken bij de verschillende winkels. Mantel, 12Gobiking, en anderen zullen het wel aanvullen. Ik heb kortgeleden een Giant (Liv) gekocht met een redelijke korting.
Heb je bij de genoemde dealers gekeken, dan kun je altijd nog kijken of de plaatselijke of regionale winkel ook dealer is van merken die je daar met korting gevonden hebt. Je hebt dan in ieder geval een onderhandelingspositie.

markoning
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 sep 2014 13:54

markoning 04 sep 2018 09:50

Precies. Dat was ook een beetje mijn idee. Ik zou het eeuwig zonde vinden als ik nu een fiets koop terwijl alle merken pakweg halverwege December (of zoiets?) hun 2018 modellen goedkoper aan gaan bieden omdat de 2019 lijn eraan komt. Het maakt mij vrij weinig uit of het een 18 of een 19 is, als ik daarmee wat centen op zak kan houden ;-)

Maar zoals ik begrijp en gelezen heb is er niet echt een soort van algemene 'solden' periode. Zonde. Toch maar even het spaarvarken kapot slaan.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 sep 2018 18:07

Mwoah, die periode is er wel en die breekt nu zo'n beetje aan (bijv. de Blowout sale bij Mantel en outlet van 12Go).

Genoeg grote merken die nog met jaartallen werken hoor, waaronder Cervelo, Giant en Cube om er een paar op te noemen. Gemiddeld genomen wordt een model eens in de 3 jaar geupdate en zijn de jaren daar tussen meestal andere kleuren.

Toch zijn er het hele jaar door wel aanbiedingen. Alleen in het voorjaar zijn vaak de oude modellen uitverkocht en is er voldoende animo voor nieuwe modellen. Zo rond de TdF begint de eerste sale alweer, daarna de nieuwe kleurtjes, Black Friday etc.

De sale van Canyon is net als die van Rapha gewoon kudt. Het model/kleur die je wil doet nooit mee en de maten zijn of niet op voorraad of uitverkocht. Een gemiddeld mens met een niet al te gekke smaak vist dus achter het net bij de internetmerken.

Vince!
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 nov 2014 21:24

Vince! 04 sep 2018 20:33

ypuh schreef: 04 sep 2018 18:07 De sale van Canyon is net als die van Rapha gewoon kudt. Het model/kleur die je wil doet nooit mee en de maten zijn of niet op voorraad of uitverkocht. Een gemiddeld mens met een niet al te gekke smaak vist dus achter het net bij de internetmerken.
Niet mee eens, wel moet je wat geluk hebben en de aanbiedingen goed blijven opvolgen. Ik kocht er vorig jaar mijn MTB voor 1300euro, dit betekende toen een korting van bijna 500 euro. Toch niet k....t zoals jij vindt.
Wel is het zo dat er in de courante maten minder aanbod is, klopt, daarom dagelijks de site checken en toeslaan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 sep 2018 21:48

Als je een beetje open minded bent wat betreft kleur (neem b.v. eens een damesmodel, je P**mel zal er echt niet spontaan vanaf vallen) en afmontage en bij voorkeur niet te gemiddeld qua lengte kun je meestal erg leuke fietsen kopen in de sale bij Canyon.
Campagnolo Ultra Dork

Jooster
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2017 16:13

Jooster 05 sep 2018 15:29

Sale bij Canyon was naar mijn gevoel afgelopen jaren wel beter. Ook zeker bij de accessoires kon je bijvoorbeeld tijdens de Tour echt mooie aanbiedingen vinden. Vind het dit jaar toch wel tegenvallen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 sep 2018 21:44

Tja, ze moeten van hun voorraad af...dat ligt maar op een plank, en Plankruimte kost geld. Dus als het een goed jaar is geweest (of de inkoop is wat strakker geweest), dan houd je minder mooi spul over voor de sale.

Dat is in kledingzaken of bij de meubeloutlet net zo goed. Een fabrikant gaat niet (of nauwelijks) spullen inkopen voor de sale.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 06 sep 2018 22:33

Ik heb maatje M bij Rapha en heb nog nooit iets zonder korting bij ze gekocht. En ja, ook in de kleur die ik wil. Maar als je wacht tot 50%, dan kan je er wel eens naast vissen.

Plaats reactie