Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gravel-racers

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 aug 2018 15:29

Bospaadje schreef: 30 aug 2018 13:49
mao schreef: 30 aug 2018 12:25 Das een mooie grind fietsje...
Mooie kleur en een net prijsje 3250,-
Maar tot welke band breedte kan er in?
Ik ben een heel groot voorstandervan de "budget" fiets, in de zin van zoveel mogelijk fiets voor zo min mogelijk geld. Maar als ik dan 3k+ga uitgeven, neem ik geen genoegen met een Rose. En ik heb helemaal niets tegen Rose....

Dat moet voor die prijs toch wel bij een aansprekender merk/design kunnen?
Liever een Specialized met Tiagra voor hetzelfde geld?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 30 aug 2018 15:32

Tja, een budgetmerk kan ook geen mirakels verrichten als de fiets wordt voorzien van Di2 en hydraulische schijven. Dat zie je ook bij Canyon en Sensa.
Het prijsverschil tov de "aansprekender" merken wordt zo natuurlijk vrij klein.
Het blijven nog nette prijzen en je krijgt nog steeds waar voor je geld. Een Rose frame moet eigenlijk in niks onderdoen voor een vergelijkbaar Specialized frame, alleen vindt men het normaal om bij specialized meer dan 3k te betalen voor een mechanische Ultegra en bij Rose vindt men dat ronduit duur voor een vergelijkbaar frame met elecktronische afmontage.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 30 aug 2018 16:15

amclassic-fan schreef: 30 aug 2018 15:29
Bospaadje schreef: 30 aug 2018 13:49
mao schreef: 30 aug 2018 12:25 Das een mooie grind fietsje...
Mooie kleur en een net prijsje 3250,-
Maar tot welke band breedte kan er in?
Ik ben een heel groot voorstandervan de "budget" fiets, in de zin van zoveel mogelijk fiets voor zo min mogelijk geld. Maar als ik dan 3k+ga uitgeven, neem ik geen genoegen met een Rose. En ik heb helemaal niets tegen Rose....

Dat moet voor die prijs toch wel bij een aansprekender merk/design kunnen?
Liever een Specialized met Tiagra voor hetzelfde geld?
Zeker niet, ik zou nooit een spezie aan de volle mep willen.
En let op, mijn mening. Maar ik vind het merk Rose gewoon niet aansprekend genoeg. Net zoals ik ook geen Btwin zou kopen. Canyon is in mijn ogen veel meer een Amerk (waarschijnlijk omdat ik dat ook bij elke topsporter zie) Mvdp in veld en op ATB, Movistar etc.
Sensa is voor mij dan weer twijfelgeval...

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 30 aug 2018 16:42

amclassic-fan schreef: 30 aug 2018 13:09 42 mm
Dat is dan 12 mm te smal..

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 30 aug 2018 17:28

amclassic-fan schreef: 30 aug 2018 15:29
Bospaadje schreef: 30 aug 2018 13:49
mao schreef: 30 aug 2018 12:25 Das een mooie grind fietsje...
Mooie kleur en een net prijsje 3250,-
Maar tot welke band breedte kan er in?
Ik ben een heel groot voorstandervan de "budget" fiets, in de zin van zoveel mogelijk fiets voor zo min mogelijk geld. Maar als ik dan 3k+ga uitgeven, neem ik geen genoegen met een Rose. En ik heb helemaal niets tegen Rose....

Dat moet voor die prijs toch wel bij een aansprekender merk/design kunnen?
Liever een Specialized met Tiagra voor hetzelfde geld?
ik heb 105 op mijn specialized voor die prijs zenne :lol: :lol: :lol:
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 31 aug 2018 10:52

Ik vind Rose geen budget merk eerlijk gezegd, gewoon een online retailer met daardoor scherpere prijzen. In Duitsland sponsoren ze enkele pro-continentale ploegen en hebben ze een zeer goede reputatie, maar om een WorldTour ploeg te sponsoren zijn ze wat te klein denk ik. Maar reputatie en design zijn subjectief en iedereen kan daar zijn mening over hebben :)

Wat is eigenlijk bepalend voor een gravelbike of er 27.5 wielen met 'dikke' banden inpassen? Is de achterbrug of toch vooral de voorvork limiterend? Als de fietsindustrie dan toch de gravelbike als een do-it-all voorstelt, dan snap ik niet goed waarom ze niet standaard voldoende ruimte voor brede banden vrijmaken. Maar dan gaan ze niet meer voldoende mtb's verkopen mss ..

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1661
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 31 aug 2018 12:25

Zal ik ook maar een duit in het Rose zakje doen dan?

Ik vind het serieus een mooie fiets. En net als hierboven vermeld: vind het ook geen budget-merk, maar scherpe online retailer. Canyon had daar toch ook last van? Nu sponsoren ze World Tour ploegen en ik hoor niemand meer klagen...

Het is dat ik al een Wind frame in bestelling heb staan, maar deze gravelbike zou een goede kandidaat voor mij zijn geweest. Met cx1 dan. In the middle of nowhere met een lege batterij is natuurlijk niet te doen.😬
WiND 56 - 2020

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 31 aug 2018 12:48

Iedereen mag er uiteraard zijn eigen mening over hebben. En ik heb ook nergens gezegd dat het technisch niet deugd, ik vind het gewoon geen aansprekend merk. Net zoals ik op dit moment echt geen Dacia zou willen rijden (en ik geef echt helemaal 0 om auto's!). Dat had ik overigens 8jr geleden ook met het merk KIA. Maar momenteel zou ik geen nee zeggen als iemand mij een jonge Sorento kado zou doen ;-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 aug 2018 13:13

Een racefiets zal ik niet zo snel kopen als het niet Italiaans is maar voor een gravelracer maakt het mij eigenlijk niks uit. De juiste prijs, specificaties en een leuk kleurtje vind ik dan het belangrijkste. De Rose scoort dan gemiddeld een ruime voldoende. De grootste afknapper is die gigantische "R" op de balhoofdbuis.
Campagnolo Ultra Dork

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 31 aug 2018 13:30

In de vakantie liepen we een rondje om Loenen. Het viel me op dat we daar behoorlijk wat gravel tegenkwamen. Kent iemand wellicht een leuke gravelroute in die omgeving?

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 31 aug 2018 13:43

Rose wordt qua design juist steeds interessanter de laatste maanden. Evenals met Canyon heeft het wellicht wat tijd nodig maar ik verwacht dat ze dadelijk ook als een volledig A-merk worden gezien. De prijs zal helaas dan ook die kant opgaan waarschijnlijk...

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 31 aug 2018 23:39

Basso Palta

Afbeelding

Plaats reactie