Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

piethenk
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:03

piethenk 16 aug 2018 11:07

Ik heb half juli een Ultimate CF SL 8.0 disc besteld met een leverdatum van eind september. Kreeg gisteren een mail dat hij tussen 20-24 augustus verzonden wordt...
(nadeeltje: ben tot 24ste op vakantie. De tip die ik kreeg van Canyon: betaal dan nog maar niet en pas als je terug bent :-) Vreemd: uitstellen kan niet, en alleen op deze ‘rare’ manier. Gelukkig had ik nog niet betaald... Maar wat als dat wel gedaan was en ik op vakantie zou zijn tot half september? Dan zou m’n fiets verstuurd worden en dan? Raar hoor...)

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 16 aug 2018 11:18

Dan geven ze je fiets af bij een UPS ophaalpunt waar je hem kunt ophalen
Courir c'est mourir un peu

piethenk
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:03

piethenk 16 aug 2018 17:10

Klopt. Die bewaart ‘m 2 weken en stuurt ‘m dan terug... dus als je die twee weken juist op vakantie bent?

Ik had er bij het bestellen rekening mee gehouden, maar dan wordt de bestelling vervroegd...

Maar goed, voor nu dus geen probleem :-)

Ander vraagje: iemand ervaring met de bike fitting van bv. Futurumshop?

Is het verstandig om zo’n bikefitting te doen binnen die 30 dagen waarbinnen de fiets omgeruild/retour kan? Of als er bv uitkomt dat een andere stuurpen handig is?

Al heb ik ook gehoord dat als je 3 verschillende fittings doet, dat je 3 verschillende uitkomsten krijgt (volgens mij heeft Fiets hier een onderzoek naar gedaan, kan ‘m alleen niet vinden).

Maar geeft wel een beter gevoel als er uit de fitting komt dat de fiets past en goed is afgesteld (of wordt).

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 aug 2018 18:15

Geen ervaring met futurum wat dat betreft. De betere volgorde was natuurlijk geweest om eerst een bike fitting te doen, zodat je weet wat je zoekt in een nieuwe fiets ;)

Maar in dit geval zou ik het zeker binnen die 1e 30 dagen doen, want dan kan je idd nog terug eventueel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 28 aug 2018 21:34

Voor de volledigheid, de end of year sale is weer begonnen :

https://www.canyon.com/en/specials/end-of-season-sale/

Bij de wat prijzigere modellen is er weer wat te besparen, mocht je niet willen wachten op de 2019 modellen.

jonglins
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 28 aug 2018 21:51

Helaas de framesets niet in de sale.
Frame Ultimate SLX nog altijd 2499, terwijl je voor 2999 een volledige Ultimate SLX fiets hebt.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 29 aug 2018 00:03

Een betere deal krijg je dan toch niet ?
Ultegra groep en Cosmic wielset raak je zo kwijt op MP.

tvdburgt
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2016 10:42

tvdburgt 29 aug 2018 08:26

Nu de najaarssale begonnen is, wil ik toch eindelijk de overstap maken naar een echte triathlonfiets :D.

Ik twijfel nu alleen nog tussen de Speedmax CF 8.0 SL en Speedmax CF 8.0 Di2. Di2 lijkt me wel heel erg handig, zodat je ook vanuit de drops kan schakelen. En natuurlijk makkelijker onderhoud, minder kabels etc. Ik vraag me alleen ten zeerste af of het de meerwaarde van 1000 euro wel rechtvaardigt... Het lijkt me dat de SL wel de beste value for money is.

Volgende week eerst een bikefit en dan maar de knoop doorhakken.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 aug 2018 09:08

NoChain schreef: 01 aug 2018 11:54 Twee weken terug zat ik wat te kijken naar de Ultimate CF SL 9.0 ETAP, €1000 afgeprijsd ... nu staat ie plots weer aan €3999, lol.
Deze is nu weer 2999 in de eindejaars sale :)
Zou direct mijn keuze zijn, ware het niet dat ik op dit moment geen 3k over heb voor een nieuwe fiets.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

kdl2493
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2018 10:57

kdl2493 29 aug 2018 11:35

tvdburgt schreef: 29 aug 2018 08:26 Nu de najaarssale begonnen is, wil ik toch eindelijk de overstap maken naar een echte triathlonfiets :D.

Ik twijfel nu alleen nog tussen de Speedmax CF 8.0 SL en Speedmax CF 8.0 Di2. Di2 lijkt me wel heel erg handig, zodat je ook vanuit de drops kan schakelen. En natuurlijk makkelijker onderhoud, minder kabels etc. Ik vraag me alleen ten zeerste af of het de meerwaarde van 1000 euro wel rechtvaardigt... Het lijkt me dat de SL wel de beste value for money is.

Volgende week eerst een bikefit en dan maar de knoop doorhakken.
Ik zit met dezelfde vraag: het prijsverschil is wel hoog voor DI2. alle andere specificaties blijven namelijk hetzelfde (wielen, ultegra, stuur,...)

Is er nog een mogelijk dat later dit jaar/januari 2019 de prijzen voor de speedmax modellen lager gaan dan de €500 korting die er nu is?

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 29 aug 2018 17:30

kdl2493 schreef: 29 aug 2018 11:35
tvdburgt schreef: 29 aug 2018 08:26 Nu de najaarssale begonnen is, wil ik toch eindelijk de overstap maken naar een echte triathlonfiets :D.

Ik vraag me alleen ten zeerste af of het de meerwaarde van 1000 euro wel rechtvaardigt... Het lijkt me dat de SL wel de beste value for money is.

Volgende week eerst een bikefit en dan maar de knoop doorhakken.
Ik zit met dezelfde vraag: het prijsverschil is wel hoog voor DI2. alle andere specificaties blijven namelijk hetzelfde (wielen, ultegra, stuur,...)
Als geld geen probleem is gewoon doen. Meerwaarde van elektrisch schakelen op een triathlon tijdritfiets is vrij beperkt. Als het goed is rij je veel vlak en rechthoekige parcoursen en schakel je vrij weinig. Voor die € 1k zou ik eerder een powermeter kopen en een goede aero helm. Mijn dochter heeft een Trek speedconcept en mag/kan er 3 keer per jaar op fietsen, de rest zijn stayer wedstrijden. Maar misschien ga je meerdere halve en hele triathlons doen, dan gebruik je deze misschien meer, ook voor de trainingen.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

ruben_m
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 dec 2010 19:54

ruben_m 29 aug 2018 19:08

mont aigoual schreef: 29 aug 2018 17:30
kdl2493 schreef: 29 aug 2018 11:35
tvdburgt schreef: 29 aug 2018 08:26 Nu de najaarssale begonnen is, wil ik toch eindelijk de overstap maken naar een echte triathlonfiets :D.

Ik vraag me alleen ten zeerste af of het de meerwaarde van 1000 euro wel rechtvaardigt... Het lijkt me dat de SL wel de beste value for money is.

Volgende week eerst een bikefit en dan maar de knoop doorhakken.
Ik zit met dezelfde vraag: het prijsverschil is wel hoog voor DI2. alle andere specificaties blijven namelijk hetzelfde (wielen, ultegra, stuur,...)
Als geld geen probleem is gewoon doen. Meerwaarde van elektrisch schakelen op een triathlon tijdritfiets is vrij beperkt. Als het goed is rij je veel vlak en rechthoekige parcoursen en schakel je vrij weinig. Voor die € 1k zou ik eerder een powermeter kopen en een goede aero helm. Mijn dochter heeft een Trek speedconcept en mag/kan er 3 keer per jaar op fietsen, de rest zijn stayer wedstrijden. Maar misschien ga je meerdere halve en hele triathlons doen, dan gebruik je deze misschien meer, ook voor de trainingen.
Als Di2 ergens nut heeft is het juist wel op een TT/ triathlon fiets. Zelfs op een vlak parcours kan je makkelijker schakelen zeker bv bij een scherpe bocht of een keerpunt op rechte weg (U-Turn, wat bij triathlons vaker voor komt).
Of het die 1K waard is moet je zelf bepalen, maar ik zou persoonlijk op mijn triathlon fiets zeker Di2 nemen, gewone wielerfiets waarschijnlijk niet.
triathlon

Plaats reactie