Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Alpenbrevet 2018

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 25 feb 2018 21:23

Ik hoorde van de organisatie dat de politie van kanton Uri ze het pistool op de slaap heeft gezet: in Andermatt starten of anders geen Alpenbrevet. Erg jammer, het eerste stuk naar Wassen zal koud zijn, op 1400m van start en dan beginnen met een half uurtje stilzitten. Oude kranten mee!! @Jeremi: uitverkocht? Ik kan nog gewoon inschrijven. Tot nu toe zat het altijd pas in mei/juni vol.

Jeremie
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 jul 2011 20:28
Locatie: Menen, West-Vlaanderen, België

Jeremie 25 feb 2018 21:44

joopi schreef: 25 feb 2018 21:23 Ik hoorde van de organisatie dat de politie van kanton Uri ze het pistool op de slaap heeft gezet: in Andermatt starten of anders geen Alpenbrevet. Erg jammer, het eerste stuk naar Wassen zal koud zijn, op 1400m van start en dan beginnen met een half uurtje stilzitten. Oude kranten mee!! @Jeremi: uitverkocht? Ik kan nog gewoon inschrijven. Tot nu toe zat het altijd pas in mei/juni vol.
Ik kreeg melding uitverkocht (Engels variant). Echter net antwoord van de organisatie gekregen dat dit een fout op de website is. Bij deze ingeschreven voor de Platin toer (hopelijk beklaag ik mij het niet :p). Nummer 1699 is toch al vrij ver? Of ze beginnen helemaal niet bij 1.

Gebruikersavatar
ridefreeordie
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15

Gebruikersavatar ridefreeordie 01 mar 2018 11:55

Ik zit er ook weer aan te denken dit jaar. Die laatste kilometers kasseien op de Gotthard zijn hemels. Een van mijn mooiste fietservaringen. Alleen ik weet niet of dat gevoel hetzelfde zal zijn nu het de laatste klim is!
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 05 apr 2018 17:35

Mezelf ingeschreven voor de gold route. 2 jaar geleden als eens gereden en vond het toen een onvergetelijke ervaring. Alleen door blessures tot nu toe vrij weinig kunnen trainen dit jaar. En ga ik in mei ook nog eens een maand op vakantie. Zal daarna flink aan de bak moeten en de conditie op peil te krijgen.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 aug 2018 12:17

Het zal een heroïsche editie worden gezien het weerbericht. Zelfs sneeuw voorspeld op de toppen. Zou mij niks verbazen als de boel afgelast wordt.

Meer info: http://www.cyclokalender.nl/NewSite/pro ... =580#form2

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 23 aug 2018 12:43

Ja ik las het. Zat al een paar dagen te twijfelen om wel of niet te gaan. Heb niet zo'n zin om de hele dag in de regen en de 5 graden te rijden. Tot afgelopen weekend mijn knie na een ritje ineens 2 keer zo dik werd en vol vocht zit, werd de keuze voor me gemaakt. Jammer maar dit jaar geen Alpenbrevet voor mij.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

Jeremie
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 jul 2011 20:28
Locatie: Menen, West-Vlaanderen, België

Jeremie 24 aug 2018 16:36

havana schreef: 23 aug 2018 12:17 Het zal een heroïsche editie worden gezien het weerbericht. Zelfs sneeuw voorspeld op de toppen. Zou mij niks verbazen als de boel afgelast wordt.

Meer info: http://www.cyclokalender.nl/NewSite/pro ... =580#form2
De organisatie heeft gisteren op FB nog gezegd dat aflasting niet nodig zal zijn.

Ik zit al een weekje in Sedrun (aan de voet vd Oberalppass) in zalig weer. Jammer genoeg voor morgen inderdaad slecht weer voorspeld :(. Koud(er) wordt het zeker.
Om de regen zoveel mogelijk te ontlopen zal ik waarschijnlijk de gouden ipv de platina rijden.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 aug 2018 18:58

Information about the weather forecast (status: 24.8.18)
It's going to get cold on Saturday!
In the morning at the start in Andermatt approx. 5 degrees with possible light drizzle.
=> Be sure to pack long clothes and gloves!
The lower cloud limit at Susten is at about 1900m, which means that you will probably have damp fog on the pass at about 2 degrees. The Grimsel Pass should remain dry until about 2 pm.
After 3 pm there will be light snow on the Furka Pass and the Nufenen. Since the ground is still warm, we assume that the snow will not accumulate. At the Oberalp Pass we expect rain from about 3 pm, at the Lukmanier from about 4 pm.
Snowfall limit for the North (Susten, Grimsel, Furka, Oberalp) at approx. 2100 metres, for the passes Gotthard, Nufenen, Lukmanier at approx. 2700 metres.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Jeremie
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 jul 2011 20:28
Locatie: Menen, West-Vlaanderen, België

Jeremie 26 aug 2018 17:17

Jeremie schreef: 24 aug 2018 16:36
havana schreef: 23 aug 2018 12:17 Het zal een heroïsche editie worden gezien het weerbericht. Zelfs sneeuw voorspeld op de toppen. Zou mij niks verbazen als de boel afgelast wordt.

Meer info: http://www.cyclokalender.nl/NewSite/pro ... =580#form2
Om de regen zoveel mogelijk te ontlopen zal ik waarschijnlijk de gouden ipv de platina rijden.
Uiteindelijk toch de platina tour gereden. De eerste uren waren zeer koud en vooral in de wolken klimmen/dalen met lage zichtbaarheid. Steeds op eigen tempo geklommen en geen risico's genomen in de afdaling. Had er mij eigenlijk op de Susten al bij neergelegd dat Platina voor een volgende keer zou zijn. Idem op de Grimsel tot ik net voor de top van de Nufenen twee Nederlanders achter mij hoor overleggen "Goud of toch maar platina? Platina! We hebben nog tijd zat".

Dit bleek inderdaad te kloppen. Rond 13u30 kwam ik aan in Airolo. Ruim 45minuten voor de tijdsgrens. Aangezien ik absoluut geen fan ben van de Gotthardpas en nog zeer fris zat, besloten om de extra lus te doen.

Nog geen 5km buiten Airolo begonnen de eerste druppels echter al te vallen. "Lap verkeerde keuze". Even later kwam een groepje aansluiten. Nuja een "groepje". Een man of 15 waarvan we met 4 elk op beurt wat kopwerk doen. De rest houdt zich schuil achter een dappere vrouw. In Brescia nog even stoppen voor bevoorrading en een plaspauze en dan alleen aan de lange klim begonnen. Na een paar kilometer wordt ik ingehaald door een aantal van de slepers op het vlakke. Ik volg even, maar besluit op de eerste 'steilere' stroken om af te haken en eigen tempo te klimmen, dat beviel me al de hele dag. Een goeie keuze zo bleek, nog geen 5km verder haal ik al de eerste opnieuw in: krampen. Net voor de top haal ik ook de laatste twee nog bij.

Laatste bevoorrading op de Lukmanier, waar een ijzige wind staat, en dan de afdaling naar Disentis. Koud, vreselijk koud en dan begint het na enkele kilometer opnieuw te regenen. Bibberen en afzien op de fiets, maar nu zijn we er echt bijna. De klim naar de Oberalppass is uit Disentis vrij lang, maar de eerste 12kilometer kunnen als vals plat aanzien worden. De benen voelen nog goed en ik kan een mooi ritme aanhouden. De bevoorrading aan Sedrun sla ik over, ik heb nog voldoende, heb koud en wil zo vlug mogelijk aankomen. Op de steilere gedeeltes kom ik opnieuw in de wolken en neemt de ijzige wind toe. Hoewel ik nog steeds mijn normale wattages trap, geeft de Garmin in de laatste 4kilometer vaak onder de 10km/u aan. Ik zie voor het eerst echt af bergop in de koude tegenwind.
Al heel de beklimming niemand voor of achter mij te zien. Tot ik in de haarspeldbochten plots iemand zie met een volgauto. Lekker uit de wind zitten leek mij wel fijn. Maar uit de wind zitten bleek niet voldoende, de Italiaanse vrouw hangt Nibali gewijs de laatste kilometers aan het raam van de auto. Zonder schaam stuift ze mij zonder trappen voorbij en verdwijnt ze in de wolken. Belachelijk! Ja het was een lastige rit, maar liever een uur langer of opgeven dan zo te finishen.

De afdaling naar Andermatt is koud, regenachtig en met zeer weinig zicht. Afzien en klibberen tot het einde. Beneden zie ik de Italiaanse plots opnieuw rijden. Ik haal ze nog in, maar ook zij gaat nog over de finish rijden. Jammer. Uiteindelijk klok ik af op 12u38, waarvan 12u11 gereden. Gezien het doel uitrijden was, ben ik best tevreden.

Jammer van het weer, maar al bij al een leuke ervaring. Gelukkig had ik de voorbije dagen de passen al verkend, anders had ik nergens kunnen genieten van het mooie landschap.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 26 aug 2018 17:34

topprestatie, je mag niet alleen "best" tevreden zijn maar meer dan tevreden. Zeker in deze omstandigheden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 aug 2018 17:44

RESPECT !!!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 aug 2018 18:10

Topper!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie