Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bellen!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 aug 2018 08:37

Fietsmaatje heeft ook een Knog Oi en die is inderdaad best stil. Ik heb de Ali variant ervan en die is een stuk luider.

Ik heb ook de Ali variant van de Spurcycle, die is echt wel luid (maar ook een stuk minder elegant). Die zit op mijn crosser.

Van beide dus best tevreden.

Mijn dochter heeft een Ali lampje met een scooter-toeter ingewerkt, dat maakt een herrie, niet normaal. Ze moet maar 1 keer bellen en iedereen in een straal van 5km heeft het gehoord, nog nooit commentaar gehad dat ze moest bellen :-)
Afbeelding

bk1985
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2018 09:28

bk1985 23 aug 2018 08:54

fredmtb-sport schreef: 23 aug 2018 07:17 Allergie voor bel? Zal het gedrag omtrent weigeren van bel wel nooit begrijpen :dislike: ,.
Dat zal we zijn omdat geen " echte wielrenner" oid ben in ogen van anderen.
Op mijn fiets een Knog Oi die misschien iets minder hard klinkt dan traditionele bel, maar nog steeds voldoende om een (langzamere) voorganger netjes te waarschuwen als ik er langs wil. Dat werkt volgens mij nog steeds beter dan dom geschreeuw oid. Een bel is een algemeen geaccepteerd iets, alleen blijkbaar nog niet doorgedrongen bij diverse " wielrenners" en die helpen op die manier mee aan het geweldige imago :oops:
Als ik er dan langs ga, nog even een klein bedankje met de rechter hand want dat kan nooit kwaad. Beetje geven ipv nemen in ons drukke landje, hoe moeilijk kan het zijn?
Precies dit! zo mee eens!
Ik heb een bel van de action in de kleur van mijn fiets. PING en je hebt je netjes gemeld. Imago is al helemaal ruk waarom dan die bel laten?

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 23 aug 2018 08:56

Ik snap best dat langzamere fietsers zich irriteren als jij plots voorbij zoeft met 35kph. Dat verwacht je niet.
En heftig bellen terwijl je 1 meter achter een fietser zit, zorgt er alleen maar voor dat ze uit schrik alle kanten op sturen.
Heb een klein belletje wat je bijna niet ziet en ruim van tevoren bellen wordt gewaardeerd. Ook fijn voor je eigen veiligheid trouwens en je kunt in de meeste gevallen rustig erlangs fietsen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 aug 2018 09:00

@Scepticus, misschien kan het ook in andere bewoordingen. Ik weet het, het zal jou niet overkomen als je oud bent om op het midden van het fietspad te rijden. En het zal al helemaal niet gebeuren dat je wat doof wordt.
Natuurlijk maken we het allemaal wel eens mee dat iemand onredelijk reageert, maar zoals @gastheer zegt, een klein bedankje en iedereen tevreden.
Op mijn nieuwe fiets past mijn oude belletje niet, dus gaat de Hidemybell er op.

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 23 aug 2018 09:13

Sinds vorige week een hidemybell gekocht. Zeer tevreden van! Heel stabiele houder voor mijn wahoo en overigens een zeer luid en duidelijke bel :)
It's just a hill - Get over it

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 23 aug 2018 09:26

scepticus schreef: 23 aug 2018 08:33 (...)
Jij hoeft helemaal niet te bellen, die oude graftak moet gewoon rechts houden.
Are you (*&(*^^* serious?

Het verbaasd me totaal niet dat het imago van de wielrenner wat te lijden heeft, als ik dit soort reacties lees..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 23 aug 2018 09:33

scepticus schreef: 23 aug 2018 08:33
rovar schreef: 22 aug 2018 22:40 Ik kreeg vanavond weer eens een ontzettende uitbrander van een oud dametje dat ik niet belde met inhalen.
Jij hoeft helemaal niet te bellen, die oude graftak moet gewoon rechts houden.
Ik hoop dat het humor is. Zo niet dan ben je een grote lul en hoeven we ons niet meer af te vragen waarom wielrenners zo'n slecht imago hebben.
Verder zijn alle woorden van fredmtb-sport helemaal raak :like:
Zelf heb ik ook een tevreden gebruiker van een Knog Oi. Ik krijg zelfs af en toe complimenten dat het zo'n cool belletje is.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 aug 2018 09:43

Gelijk heb je Scepticus!
(Sommige mensen zijn erg slecht in sarcasme zo te lezen...)

Ik ben trouwens zo'n bel-weigeraar. Ik vind het maar een opdringerig geluid. Hou er zelf ook niet van als mensen achter me bellen als ze er langs gaan; helemaal niet als er ruimte zat is om in te halen.
Er wordt soms net gedaan alsof je meteen een aso-wielrenner bent als je geen bel monteert. Lekker kortzichting.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 23 aug 2018 09:51

Hier ook dik tevreden met hidemybell.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 23 aug 2018 09:53

53x11 schreef: 23 aug 2018 09:43 Gelijk heb je Scepticus!
(Sommige mensen zijn erg slecht in sarcasme zo te lezen...)
Ik neem ook wel aan dat het ironisch bedoeld is, maar dat blijkt uit niets. Een knipoogje achter het bericht had veel duidelijk gemaakt. Dan had ik er hartelijk om kunnen glimlachen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37651
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 aug 2018 09:53

53x11 schreef: 23 aug 2018 09:43 (Sommige mensen zijn erg slecht in sarcasme zo te lezen...)
+1 :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 23 aug 2018 10:27

scepticus schreef: 23 aug 2018 08:33 Jij hoeft helemaal niet te bellen, die oude graftak moet gewoon rechts houden.
:lol: :lol:

Ik ga er ook vanuit dat het een grap is. Nadeel van geschreven woord, nuance is weg.

Ik heb geen bel. Mijn naaf maakt zo'n pl****s herrie dat ze mij van ver horen komen. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze niet aan de kant gaan. Snelheidsverschil er uit zodat ze niet schrikken, vooral die oude graftakken die slecht zien of horen, en netjes bedanken. Horen ze mij niet aankomen, even wachten op een verbreding. Ik heb nog nooit hoeven roepen, ik wacht dan liever.

Ik wil deze winter ook de racefiets gebruiken voor woon-werk verkeer. Dan ga ik er toch eentje op zetten vrees ik, vooral vanwege de scholieren die 5 man/vrouw breed op een fietspad van 3m naast elkaar fietsen.

Al vrees ik dat ik beter op zoiets kan fietsen in dat geval:
BAoe1XfCcAAanzK.jpg
Laatst gewijzigd door Philippos op 23 aug 2018 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie