Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Actions Cams

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 01 aug 2018 22:48

Wiedse schreef: 01 aug 2018 22:13
DrBibber schreef: 01 aug 2018 20:10 Ik heb zelf enige tijd geleden voor dezelde keus gestaan en ben toen na veel vergelijkwerk uitgekomen bij de Xiaomi Yi 2. Wordt bijna net zo goed getest als de GoPro alleen vele malen goedkoper. Hij is bij Amazon vaak in de actie voor rond de €130,-
Ook grote keus aan mounts, waterdichte cases etc. Afgelopen zomer mee gehad op de fiets en het levert aardig mooie filmpjes op. Met de reviews en filmpjes was ik overgehaald en het prijsverschil met een GoPro kopen in Nederland was zo groot dat ik wel de gok wilde wagen om hem in het buitenland te kopen.
Beste DRbibber, is dat dezelfde camera als degene die ik hier op alie terugvind?
https://m.aliexpress.com/item/326819605 ... siteDetail
Ja, dat klopt! Zou dan alleen adviseren hem via Amazon te kopen ipv AliExpres ivm de garantie. Via Amazon heb je hier gewoon recht op en wordt dit goed geregeld.

hayes

hayes 02 aug 2018 18:42

Ik heb er al een jaar of twee eentje van Aliexpress. Lijkt me exact hetzelfde model als wat de Aldi België nu aanbiedt.

https://nl.aldi.be/aldi_4k_actioncam_48 ... 35322.html

Doet z'n werk. Stabilisatie heeft het niet, maar verder filmt het goed en scherp.
Had er een waterdichte case bij voor onder water. Is bijna scherper onder water dan gewoon.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 aug 2018 21:41

Ik heb een garmin virb (4k).
Top ding, leuke fietsfilmpjes gemaakt en ook van de kids in het zwembad en zee.

Ik heb de Garmin gekozen omdat daar meteen de GPS gegevens beschikbaar zijn. De review van DC rainmaker heeft voor mij vorug jaar de doorslag gegeven. Die zei in een notendop, Garmin voor sport, Gopro voor niet sport

Ik neem op op 1080P 50fps, 4k zie je amper het verschil ondanks een 55 inch oled

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 aug 2018 21:47

Heb er net eentje besteld van 19,95 (25 euri incl verzendkosten) via de shop van nu.nl.
Gewoon als experiment. Als 'ie niet bevalt, dan gooi ik em weg zonder dat ik er buikpijn van krijg :-)

Blijf wel jaloers kijken naar de Virb.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 03 aug 2018 16:41

Ik heb een paar jaar geleden ook voor de keuze gestaan en lang getwijfeld. Daarom heb ik eerst een goedkopere camera gekocht om te proberen. Die was van rollei geloof ik. Daar was ik na twee keer filmen wel uit. Slechte kwaliteit beeld en trillen is nog mild uitgedrukt.

Na lang vergelijken heb ik uiteindelijk een Garmin VIRB elite aangeschaft. Waarom? De integratie met mijn Garmin GPS en de mogelijkheid om de route te integreren in het beeld. De kwaliteit van beeld en stabiliteit is zo veel beter. en ik kan hem onder mijn front out mount én onder het zadel hangen. Het grootste issue vindt ik dat je altijd dezelfde kan op zit te kijken en dat is enorm eentonig.

Wil je een idee van de kwaliteit krijgen dan kun je wat filmpjes die ik op youtube heb gezet bekijken:

Beeld onder het zadel

Beeld onder het stuur


Omdat ik eigenlijk niet meer film en van vorig jaar nog veel beeld materiaal heb liggen dat ik maar niet bewerk tot een film denk ik er over om deze camera te verkopen. Nadat hij op Gran Canaria onder mijn stuur uit was gevallen, én een automobilist zo aardig was over de camera heen te rijden, heb ik een refurbished toestel bij Garmin kunnen kopen voor een gereduceerd tarief. Die is maar twee of drie keer gebruikt en dus gewoon nieuw. Ben je geïnteresseerd dan wil ik hem wel tegen de kosten die ik heb moeten betalen weg doen. Krijg je er gelijk alle bevestigingsbeugels, geheugenkaartje, en twee accu's bij. Dan kun je tegen relatief lage kosten (ik geloof iets van € 125,-) uitproberen of het was is. Is het niets kun je hem tegen weinig afschrijving weer verkopen. Dat kunnen we via een pb regelen.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 08 aug 2018 16:09

De Tukker schreef: 02 aug 2018 21:47 Heb er net eentje besteld van 19,95 (25 euri incl verzendkosten) via de shop van nu.nl.
Gewoon als experiment. Als 'ie niet bevalt, dan gooi ik em weg zonder dat ik er buikpijn van krijg :-)

Blijf wel jaloers kijken naar de Virb.
Kreeg gisteren de nu.nl actioncam binnen. Direct uitgeprobeerd. Het is een 'Action Sports Camera Set' van TechnoSmart.
Advies: NOOIT kopen. Jeetje, wat een troep! Abominabel slechte kwaliteit. Van een camera die (volgens de advertentie) 75 euri gekost zou hebben had ik op z'n minst een redelijk beeld verwacht. Vergelijkbaar met die van de allergoedkoopste smartphones. Maar … zelfs die kwaliteit wordt niet gehaald.

Voor het geval je je afvraag wat er op de onderstaande foto is te zien … het is een deel van mijn tuin, mijn 'kruidentafel'. Foto is genomen met de zon in de rug, dus genoeg licht. En ja, ik had de plasticfolie die op de lens zat ter bescherming er afgehaald :-)

Ik hoef 'em niet weg te gooien want gelukkig kan 'ie binnen 14 dagen gewoon terug worden gestuurd . Dus heb ik dan ook maar direct een RMA aanvraag ingediend.

Binnenkort haal ik de Virb Elite van @asmeets op. Daar heb ik meer vertrouwen in :-)
Bijlagen
SUNP0015.JPG
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 11 aug 2018 00:12

wasbeer2006 schreef: 02 aug 2018 21:41 Ik heb een garmin virb (4k).
Top ding, leuke fietsfilmpjes gemaakt en ook van de kids in het zwembad en zee.

Ik heb de Garmin gekozen omdat daar meteen de GPS gegevens beschikbaar zijn. De review van DC rainmaker heeft voor mij vorug jaar de doorslag gegeven. Die zei in een notendop, Garmin voor sport, Gopro voor niet sport

Ik neem op op 1080P 50fps, 4k zie je amper het verschil ondanks een 55 inch oled
Heel vervelend is dat er bij Virb Edit problemen zijn met de kaart. Garmin is vaag over oplossing. Je hebt dus weinig aan de GPS van de Virb.

https://forums.garmin.com/forum/mac-win ... rror/page3

JuulvH
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 jun 2018 17:43

JuulvH 16 aug 2018 09:36

Ik gebruik zelf voor wintersport een gopro hero 5 icm een gimbal. Dat geeft echt retestrakke beelden, omdat door de gimbal nagenoeg alle bewegingen eruit filtert. Op een fiets wordt dat iets lastiger, gezien je deze gimbal vast moet houden. Wanneer je je gopro vastmaakt aan je stuur krijg je erg veel last van trillingen, en dan heb je de softwarematige beeldstabilisator wel nodig. Ik denk dat wanneer je de camera vastmaakt met een chest-mount bijvoorbeeld, dat je al minder trillingen hebt, omdat je lichaam dan al voor wat demping zorgt.

Daarnaast vind ik de software die gopro levert erg fijn. Je kunt een aantal filmpjes invoeren in de mobiele software, en het programma poept er automatisch een filmpje uit. Je kunt dit vervolgens zelf nog wat bijschaven. Hiermee heb ik volgend filmpje gemaakt van vorig jaar wintersport. Dit heeft me alsnog enkele uren bijschaven gekost, maar je hoeft hier niet zoveel kennis van editten en een zware pc voor te hebben. Overigens denk ik dat de gopro software om filmpjes mee te maken (Quik) ook wel met filmpjes van andere camera's gebruikt kunnen worden, zolang deze maar op het toestel staan.

https://quik.gopro.com/v/zX29qfMnsk/

Sinds vorige week ofzo heeft gopro haar mobiele software geupdate, waardoor je gelijk in filmpjes GPS data kunt laten zien, zoals snelheid, g-krachten, route etc. Dat is ook wel tof.

Ik film het meeste in 2,7K met 60FPS. Als je output 1080p kiest heb je met 2.7k eventueel nog wat ruimte om wat te zoomen bijvoorbeeld zonder op kwaliteit in te boeten. Ook kun je met 60fps evt nog wat leuke slowmo dingen doen.

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 16 aug 2018 15:29

Dat ziet er heel erg fraai uit JuulvH!

Ik heb begin deze week mijn YI 4K binnen gekregen. Vandaag ga ik de YI onder mijn 'hidemybell' monteren & dan laat ik weten wat het is geworden! Hebben jullie tips voor apps (op mobiele telefoon - iphone) waarmee ik het best kan editen en leuke filmpjes kan monteren? Dit hoeft niets uitgebreids of gesofisticeerd te zijn. Gewoon een simpele gebruiksvriendelijke app waarmee ik het meest basis edit-werk kan doen ;)
It's just a hill - Get over it

JuulvH
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 jun 2018 17:43

JuulvH 16 aug 2018 17:34

Thnx. Ja: quik (van gopro maar ook te gebruiken voor andere filmpjes vermoed ik) en imovie. Succes!

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 24 aug 2018 09:40

Beste,

Hierbij mijn eerste beelden van de YI 4K. Ik moet nog wel even kijken hoe ik mijn beeld nog scherper krijg want ik verlies wat kwaliteit bij het overzetten naar Youtube. Daar ben ik nog niet helemaal uit hoe ik hiermee aan de slag moet aangezien ik nog een prille beginner ben :)

De video is geschoten in 2.7K met beeldstabilisatie.
Vergelijken met een gopro 5 of 6 is niet aan de orde maar weet dat ik met beschermende case bij, slechts 135 EUR heb uitgegeven... Dat was voor mij om te beginnen goed genoeg & verantwoord gezien prijs/kwaliteit.

Ook had ik nog een vraag. Ben ik in de mogelijkheid om een snelheidsmeter in mijn filmpjes te verwerken of heb ik hiervoor GPS functie nodig in mijn actie camera?

It's just a hill - Get over it

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 24 aug 2018 12:23

Wiedse schreef: 24 aug 2018 09:40
...

Ook had ik nog een vraag. Ben ik in de mogelijkheid om een snelheidsmeter in mijn filmpjes te verwerken of heb ik hiervoor GPS functie nodig in mijn actie camera?

Als ik op de site van YI 4K kijk dan zie ik daarover nergens iets staan. Ik zou me kunnen voorstellen als dat een ''unique selling'' point van die camera zou zijn, dat ze daar vol trots over zouden schrijven. ;)
Er staat wel is waar iets over een gyroscoop en een 3-assige versnellingsmeter, maar die dienen volgens mij alleen voor de beeldstabilisatie.
M.a.w. ik ben bang dat je die gegevens niet (gemakkelijk) in jouw filmpjes kunt verwerken.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie