Retro / oudere fietsen
Gewoonlijk krijg je daar geen of slecht antwoord op. De frames zijn al op de leeftijd dat het meer is "wat de gek ervoor geeft". Sommige mensen hebben er nog geen 10 Euro voor over. Wat je wilt is contact met de mensen die ook echt interesse hebben om te kopen, en die spoeling is dun.
Vaak kun je wel kijken op Marktplaats naar vergelijkbare frames en fietsen. Als het om oudere fietsen gaat, dan bestaat de prijs vaak uit 3 delen; frame, groepset en wielset. Vandaaruit kun je een goede prijs voor de frameset herleiden.
Het staat je denk ik vrij om hier te plaatsen, zeker als het frames zijn die de moeite waard zijn.
Vaak kun je wel kijken op Marktplaats naar vergelijkbare frames en fietsen. Als het om oudere fietsen gaat, dan bestaat de prijs vaak uit 3 delen; frame, groepset en wielset. Vandaaruit kun je een goede prijs voor de frameset herleiden.
Het staat je denk ik vrij om hier te plaatsen, zeker als het frames zijn die de moeite waard zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
De spoeling is dun waar het mogelijk geïnteresseerden betreft, dat staat er toch best duidelijk.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Bedankt voor jullie input. Het gaat in dit geval zeker niet om Italiaanse dream machines, maar om een Taiwanese-American en een Belg.
De Taiwanese-American: een Specialized Sirrus/Allez uit 1989
Geometrie:
ST= 61 cm (c-c)
TT = 58.5 cm (c-c)
HT = 18 cm
Staat:
Het frame en het vork zijn beide helemaal recht. Ik ben nooit met deze fiets gevallen! Het lak heeft hier en daar schade en op twee plekken minimale oppervlakte roest (maar geen diepe roestplekken).
De verkoop betreft alleen het frame en het vork, zonder onderdelen, balhoofdlagers of bottom bracket as.
De Taiwanese-American: een Specialized Sirrus/Allez uit 1989
Geometrie:
ST= 61 cm (c-c)
TT = 58.5 cm (c-c)
HT = 18 cm
Staat:
Het frame en het vork zijn beide helemaal recht. Ik ben nooit met deze fiets gevallen! Het lak heeft hier en daar schade en op twee plekken minimale oppervlakte roest (maar geen diepe roestplekken).
De verkoop betreft alleen het frame en het vork, zonder onderdelen, balhoofdlagers of bottom bracket as.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Het tweede frame betreft een Flanders Master (frame+vork, zonder balhoofdlagers of bracket as). Het is een Vitus XO frame van rond de jaren '90.
Geometrie:
ST 57 (c-c)
TT 56 (c-c)
HT 15.5
Staat:
Het lak verkeert in redelijke tot matige staat. Hier en daar wat schade en aan één kant van de TT roestplekken (zie foto's). Ook het chroom heeft op diverse plekken roestplekken, maar die zijn naar het schijnt heel goed te behandelen.
Geometrie:
ST 57 (c-c)
TT 56 (c-c)
HT 15.5
Staat:
Het lak verkeert in redelijke tot matige staat. Hier en daar wat schade en aan één kant van de TT roestplekken (zie foto's). Ook het chroom heeft op diverse plekken roestplekken, maar die zijn naar het schijnt heel goed te behandelen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 mei 2018 19:58
klein vraagje, tot welke maat banden passen hier op?
zou er graag een 700x28c op zetten maar heb er geen om te testen...
vooraan lijkt het wel te lukken, achteraan twijfel ik
https://photos.app.goo.gl/moi83kyzr5pQJd5E8
zou er graag een 700x28c op zetten maar heb er geen om te testen...
vooraan lijkt het wel te lukken, achteraan twijfel ik
https://photos.app.goo.gl/moi83kyzr5pQJd5E8
Beste,
Enige tijd geleden heb ik een post gedaan mbt mijn retroprojectje, namelijk een oude, afgeleefde Cinelli terug een nieuw leven inblazen. Buiten het opnieuw plaatsen van de remmen en remkabels is dit het resultaat (van oud naar nieuw):
OUD
NIEUW
-> nu enkel nog een leuke stem badge & wat Cinelli decals zien te scoren!
Groetjes,
Wiedse
Enige tijd geleden heb ik een post gedaan mbt mijn retroprojectje, namelijk een oude, afgeleefde Cinelli terug een nieuw leven inblazen. Buiten het opnieuw plaatsen van de remmen en remkabels is dit het resultaat (van oud naar nieuw):
OUD
NIEUW
-> nu enkel nog een leuke stem badge & wat Cinelli decals zien te scoren!
Groetjes,
Wiedse
It's just a hill - Get over it
Lees al een tijdje op het forum en me nu ook maar aangemeld.
Inmiddels een aantal maanden in het bezit van een racefiets waar ik enorm veel plezier aan beleef.
Heb deze fiets via marktplaats gekocht van de 1e eigenaar welke er erg zuinig op was.
18 jaar oud: Gazelle Primavera Special!
Inmiddels een aantal maanden in het bezit van een racefiets waar ik enorm veel plezier aan beleef.
Heb deze fiets via marktplaats gekocht van de 1e eigenaar welke er erg zuinig op was.
18 jaar oud: Gazelle Primavera Special!
- ridefreeordie
- Forum-lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15
Die zijn ook al weer zo oud. De tijd vliegt. M'n broer had er zo een in het groen, met de blauwe Vuelta's, weliswaar het instappertje met Sora, maar qua design en kleurstelling toch mooi om te zien.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra