Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Beginnen op je (bijna) 60ste. Is dat een goed idee?

Jojootje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:25

Jojootje 13 aug 2018 07:08

Ik ga dat zeker meenemen en weet ook uit ervaring dat een (niet race) fiets ook niet altijd het beste zit als je het advies van de fietsenmaker strikt opvolgt. Daar is het ook een beetje zoeken tot je alles naar je eigen lijf hebt staan.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 13 aug 2018 12:36

Persoonlijk denk ik dat je op iedere leeftijd aan een nieuwe uitdaging of hobby kunt beginnen

Cube en Sensa zijn in mijn ogen wel fietsen waarvoor je binnen een mooi budget een goede fiets aan hebt, maar dat is alleen mijn overall kijk op een racefiets. Voor alle technische vragen en afmetingen enz moet je hier echt bij de kenners wezen, die kennis mis ik helaas om je daarin verder te helpen. Maar het fietsen met klikpedalen gaat je echt wel lukken hoor, heb het gevoel dat het je gewoon lukt en ik geloof dat je eerste dag al het vertrouwen hebt dat je het kunt ;)

In ieder geval succes met je zoektocht en het fietsen

Jojootje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:25

Jojootje 07 sep 2018 14:15

Het is zover : ik ben sinds gisteren in het bezit van een mooie (tweedehands maar bijna nieuwe) Cube axial pro ws gtc. Mijn ‘maidentrip’ is gemaakt en ik ben zeer enthousiast. Dank voor de adviezen en ik blijf graag putten uit de gezamenlijke kennis van dit forum!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8289
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 sep 2018 14:22

Veen plezier met je fiets en je tochten.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 sep 2018 18:56

Ja, veel plezier met je nieuwe hobby!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 sep 2018 07:52

Goed gedaan

Jojootje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:25

Jojootje 30 mar 2019 08:28

Ik ben inmiddels danig verslingerd geraakt aan het fietsen! Mijn tweedehands Cube bleek hiervoor een prima uitgangspunt. Tegen een ieder die aarzelt vanwege zijn/haar leeftijd, zou ik willen zeggen: toch gewoon doen! Koop vooral een fiets waar je goed op zit, dure snufjes voor die paar km/hr harder, zijn minder belangrijk. En zoek een paar maatjes (en die blijken er gewoon te zijn ) waar je in een gelijk tempo mee kunt rijden om te plezier ook af en toe te kunnen delen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8289
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 mar 2019 08:34

Jojootje, fijn dat je het zo leuk vindt, maar ook mensen die niet een geschikt maatje (medefietser en niet frame maat) kunnen vinden zou ik zeggen, zelfs zonder die maatjes kun je veel plezier aan fietsen beleven.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 30 mar 2019 09:22

Leuk om te lezen dat je op latere leeftijd bent opgestapt en dat het je nu zo goed bevalt. 'Verslingerd'......mooi woord 👍
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 02 apr 2019 16:00

Hoi Jojootje, hoe is het inmiddels met het race fietsen. Ook ik ben, sinds vorig jaar ( dit jaar 62 geworden) begonnen met een race fiets. Ik fiets (Woon/werk en in de vakantie) op een LIV allure maar in het weekend dan op de race fiets, ook een LIV.

Ik vind het wel allemaal nog een beetje spannend, beetje onzeker....maar ben een type van; doorzetten en oefenen............

Ik rij nu nog in mijn uppie en mogelijk ga ik eerdaags met een paar dames mee rijden. En als er dan wat KM in de beentjes komen, overweeg ik een fietsclub bij mij in de buurt..............

Dus vroeg me af, of je ook een overweging maakt voor een fietsclub? of hoe zijn jou ervaringen zowiezo met de race fiets..........

Veel fiets plezier ;)

Jojootje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:25

Jojootje 02 apr 2019 16:39

Hallo Carjans, wat leuk dat jij ook de smaak te pakken hebt.
Ik fiets meestal alleen en soms met één van de verschillende maatjes (m) die ik heb. Dit vooral omdat ik mij nog iets te onzeker voel om in een grotere groep mee te fietsen: ik denk dan vooral aan een (verondersteld?) groter risico om te vallen. Daarnaast vind ik het ook heerlijk om, als ik toevallig wat eerder klaar ben met mijn werk of later kan beginnen, op mijn fiets te stappen zonder iets te hoeven afspreken. Hier in de buurt zijn ook wel clubjes waar ik me bij kan aansluiten (maar ik vermoed met hogere gemiddelde snelheid dan ik) maar voor zover ik weet geen clubje dat uit uitsluitend dames bestaat. Het is voor mij dus ook nog een beetje experimenteren en ontdekken. Dat neemt allemaal niet weg dat ik intussen superblij ben met mijn nieuwe hobby en mijn fietsje. Wel hoop ik nog eens ergens een workshop fietsonderhoud en fietsschoonmaken te kunnen doen! YouTube is natuurlijk leerzaam maar heeft zijn beperkingen. Ook jij heel veel fietsplezier gewenst!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8289
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 apr 2019 16:51

Als de dames hun locatie in het profiel zetten, dan is het soms makkelijker om te reageren, bijv. over het feit of er "dames"racefietsers in de buurt zijn.
Zoals Jojootje zegt is het fijn als je kunt gaan als je er zin en tijd voor hebt, maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten, een groepje is ook leuk. Er zijn best wat damesgroepjes, maar bij de meeste verenigingen zijn het echt niet alleen groepen die heel erg hard rijden. Vaak toch wel iets voor elk wat wils.

Plaats reactie