Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 03 jan 2018 10:16

Ik heb mijn tandwiel vooraan eens omgedraaid en dat scheelde ook veel ivm aflopen vd ketting
Maar beter was toen ik een narrow wide tandwiel monteerde, dat zorgde er voor dat het probleem verholpen was
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 03 jan 2018 10:25

Aha; nu pas snap ik het; je ketting valt van je voorste tandwiel. Het 'verspringt' niet op de cassette .

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 jan 2018 10:55

Doet allemaal niet terzake voor jcp8000....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

aes465
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2018 09:48

aes465 24 jul 2018 09:51

Goedemorgen,

Ik kom er niet uit wat de functie van de draden die naar de motor gaan voor dienen...

Heeft iemand de gouden tip? Alvast bedankt voor je tijd en moeite in ieder geval!

Mvg,

Jan-Maarten
Bijlagen
DSCF5869 (Large).JPG
DSCF5870.JPG

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 24 jul 2018 11:03

aes465 schreef: 24 jul 2018 09:51 Goedemorgen,

Ik kom er niet uit wat de functie van de draden die naar de motor gaan voor dienen...

Heeft iemand de gouden tip? Alvast bedankt voor je tijd en moeite in ieder geval!

Mvg,

Jan-Maarten
Rood zal plus zijn en zwart natuurlijk min vd voeding.
Overige draden moet je herleiden vanaf de bron, waar komt de contra draad vandaan?
Ik neem aan dat nog een schakeldraad zal zijn, die de motor aan en uit schakelt boven bepaalde snelheden, verder misschien nog een draad die toerental meet oid.

aes465
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2018 09:48

aes465 24 jul 2018 15:55

[/quote]

Rood zal plus zijn en zwart natuurlijk min vd voeding.
Overige draden moet je herleiden vanaf de bron, waar komt de contra draad vandaan?
Ik neem aan dat nog een schakeldraad zal zijn, die de motor aan en uit schakelt boven bepaalde snelheden, verder misschien nog een draad die toerental meet oid.
[/quote]

Bedankt voor je reactie.

Ik ga inderdaad uit van een sensor, dus twee draden heb ik wel vertrouwen in, maar denk dat ik voor de overgebleven draad een regelunit nodig heb.. Dus trapsensor 2 draden en een "aan" signaal vanaf een regelunit. Zo'n unit heb ik nog niet (niet met aan uit schakelaar iig) en wil eigenlijk wel heel graag weten of de motor gaat werken voor ik er een bergje geld tegenaan gooi...

supermasj
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 05 aug 2018 16:15

Wanneer ik dit topic doorlees, zie ik toch vooral negatieve commentaar;
Ik heb sinds mei dit jaar een nieuwe speedpedelec (ST2), en ben sinds midden juni nog slechts 3 x met de auto naar 't werk gereden (wegens verplaatsingen naar Luxemburg, iets te ver).
Ik doe nu iedere dag 105 km aan een gemiddelde van 39 km/h, dat is dus bijna 3 uur per dag. Die dagelijkse ritjes worden afgelegd met een hartslag van 120 bpm, en mijn max hartslag blijft normaliter onder de 135. Ik merk de impact van deze 15 uur duurtraining per week wanneer ik in 't week-end op de racefiets stap...
Door de ondersteuning wat aan te passen kan je perfect je eigen inspanning (en dus hartslag) sturen, zonder veel aan snelheid op te offeren.

hayes

hayes 05 aug 2018 20:36

Ik heb er ook niet zo'n goeie ervaring mee (Kalkhof).
Maar dit soort fiets lijkt me gemaakt voor iemand in jouw situatie. Een deftige afstand, die met een speed pedelec niet zo veel langer duurt dan met de auto. En goed voor de conditie en (hopelijk)nog fietsvergoeding er bovenop.

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 06 aug 2018 13:31

supermasj schreef: 05 aug 2018 16:15 Wanneer ik dit topic doorlees, zie ik toch vooral negatieve commentaar;
Ik heb sinds mei dit jaar een nieuwe speedpedelec (ST2), en ben sinds midden juni nog slechts 3 x met de auto naar 't werk gereden (wegens verplaatsingen naar Luxemburg, iets te ver).
Ik doe nu iedere dag 105 km aan een gemiddelde van 39 km/h, dat is dus bijna 3 uur per dag. Die dagelijkse ritjes worden afgelegd met een hartslag van 120 bpm, en mijn max hartslag blijft normaliter onder de 135. Ik merk de impact van deze 15 uur duurtraining per week wanneer ik in 't week-end op de racefiets stap...
Door de ondersteuning wat aan te passen kan je perfect je eigen inspanning (en dus hartslag) sturen, zonder veel aan snelheid op te offeren.
Ik heb de ST2 op proef gehad, maar besloten ' niet te kopen. 50km enkele reis vond ik juist net teveel, zeker in vergelijking met reistijd met de auto (45 minuten als het rustig is, 75 minuten als het heel druk is). Met de ST2 zou dat dagelijks sowieso 75-90 minuten zijn. En mijn ervaring met de accu duur die paar dagen was dat het nog lastig zou worden om echt de 50 (53 eigenlijk) te halen zonder teveel aan ondersteuning te verliezen.

Maar de vooroordelen zijn echt onterecht. Om 45 te rijden moet je, afhankelijk van de wind, nog steeds echt wel trappen. Maar idd met een stuk lagere hartslag. Denk dat het makkelijk 20+ in snelheid is t.o.v. dezelfde snelheid op je racer. Voor mij persoonlijk zou het perfect geweest zijn als mijn enkele reis 30km zou zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2018 14:07

Ik zit met een enkele reis van 32km er wel naar te kijken. Alleen wat mij nu momenteeel ook tegenhoud is de wetgeving. Als fietspaden echt verboden terrein blijven kan ik de meest logische en kortste route naar het werk niet meer afleggen met een ebike (fietspad door groene hart achter Koudekerk ad Rijn-Lagenwaardse Molen).
Less is bore

supermasj
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 06 aug 2018 21:24

GJEvK schreef: 06 aug 2018 13:31 Ik heb de ST2 op proef gehad, maar besloten ' niet te kopen. 50km enkele reis vond ik juist net teveel, zeker in vergelijking met reistijd met de auto (45 minuten als het rustig is, 75 minuten als het heel druk is). Met de ST2 zou dat dagelijks sowieso 75-90 minuten zijn. En mijn ervaring met de accu duur die paar dagen was dat het nog lastig zou worden om echt de 50 (53 eigenlijk) te halen zonder teveel aan ondersteuning te verliezen.

Maar de vooroordelen zijn echt onterecht. Om 45 te rijden moet je, afhankelijk van de wind, nog steeds echt wel trappen. Maar idd met een stuk lagere hartslag. Denk dat het makkelijk 20+ in snelheid is t.o.v. dezelfde snelheid op je racer. Voor mij persoonlijk zou het perfect geweest zijn als mijn enkele reis 30km zou zijn.
Ik doe dus 53 km, met ongeveer 200 hoogtemeters, en heb nog wat batterij over wanneer ik aankom. En ik rijd op lange stukken steevast 42-45 km/h (GPS snelheid), met een hartslag van net iets meer dan 120. De ondersteuning is dan ook nog eens flink teruggedraaid (40%). Dus zoveel inspanning is dat niet, wel voldoende om uitstekend te trainen, ik ben niet direct een fietsgod (wanneer ik op mijn eentje met de racefiets onderweg ben, rijd ik meestal een gemiddelde van net 28-30 km/h, dus kruissnelheid 33-35 km/h op vlakke weg)

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 07 aug 2018 15:03

supermasj schreef: 06 aug 2018 21:24
GJEvK schreef: 06 aug 2018 13:31 Ik heb de ST2 op proef gehad, maar besloten ' niet te kopen. 50km enkele reis vond ik juist net teveel, zeker in vergelijking met reistijd met de auto (45 minuten als het rustig is, 75 minuten als het heel druk is). Met de ST2 zou dat dagelijks sowieso 75-90 minuten zijn. En mijn ervaring met de accu duur die paar dagen was dat het nog lastig zou worden om echt de 50 (53 eigenlijk) te halen zonder teveel aan ondersteuning te verliezen.

Maar de vooroordelen zijn echt onterecht. Om 45 te rijden moet je, afhankelijk van de wind, nog steeds echt wel trappen. Maar idd met een stuk lagere hartslag. Denk dat het makkelijk 20+ in snelheid is t.o.v. dezelfde snelheid op je racer. Voor mij persoonlijk zou het perfect geweest zijn als mijn enkele reis 30km zou zijn.
Ik doe dus 53 km, met ongeveer 200 hoogtemeters, en heb nog wat batterij over wanneer ik aankom. En ik rijd op lange stukken steevast 42-45 km/h (GPS snelheid), met een hartslag van net iets meer dan 120. De ondersteuning is dan ook nog eens flink teruggedraaid (40%). Dus zoveel inspanning is dat niet, wel voldoende om uitstekend te trainen, ik ben niet direct een fietsgod (wanneer ik op mijn eentje met de racefiets onderweg ben, rijd ik meestal een gemiddelde van net 28-30 km/h, dus kruissnelheid 33-35 km/h op vlakke weg)
Zo hard fiets ik niet op de racer (hoewel erg afhankelijk van de rit natuurlijk) maar ik had de 850 accu, die zou de 50 prima aan moeten kunnen maar stuk met tegenwind, en ik wilde dusdanige ondersteuning dat ik onbezweet aankom. Qua training is dat ding prima, t gaat allemaal wat harder maar voor de rest moet je ook gewoon trappen en zo :) Ik haalde in mijn tests ook geen 40+ gemiddeld, bleef steken op 36. Toch rekening houden met de verkeersregels en zo :)

Plaats reactie