Fiets Magazine nr. 6-2025 (incl. de Grand Depart special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
De grote meerderheid der E-bikes heeft een spiegel, maar het percentage E-bikers dat mij daarmee ziet naderen en dan ook iets doet is NUL.
Als er geen auto's zijn doe ik het natuurlijk ook wel eens. Ben niet roomser dan de paus en het levert dan geen gevaar op. Ik doelde meer op van die figuren die op een redelijk drukke weg gaan rijden om maar niet gehinderd te worden door langzamere fietsers en vervolgens zelf automobilisten hinderen. Even een sprintje van inrit naar inrit vind ik heel wat anders.EmPeHa schreef: ↑05 aug 2018 16:47Hier maak ik mij ook schuldig aan. Als er even geen auto's zijn, er op die manier langssprinten. Toch vraag ik mij dan wel eens af er dan ook verontwaardiging ontstaat bij zo'n groepje. "Kijk hem eens op de weg fietsen".Hanz Bé schreef: ↑05 aug 2018 15:26Ik pak ook wel eens een klein stukje rijweg, bijv. om op het fietspad rijdende groepen e-bikers te ontlopen. Dat is dan een bewuste keuze, omdat ik geen zin heb in al die geirriteerde reacties als ik keurig bel, afrem, nog eens bel, verder afrem, nog eens bel, nog eens bel, nog eens....., voordat ik er dan eens, bij de gratie gods, langs mag.
Okay, het mag niet, maar doe het soms toch. Zet me maar op de most-wanted lijst.....
Maar als ze aan de kant moeten, misschien ook verontwaardiging.
Overigens krijg ik regelmatig excuses als ik op een paar fietsers moet wachten totdat ze ruimte maken zodat ik kan passeren. Dat dan weer wel.