Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2018

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 05 aug 2018 19:13

De koers van de Nederlanders was onbegrijpelijk, en het dan gooien op een gebrek aan informatie is een beetje flauwekul. Je weet toch dat er een groepje vooruit is met daarbij nog 2 NLers, waaronder Van de Breggen. Dan ga je in een achtervolgend peloton toch nooit op koprijden. Je kunt dan alsnog je sprinttrein voorbereiden als andere landen het dan dicht hebben gereden. Dit was gewoon beschamend, ook zonder informatie en oortjes

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 05 aug 2018 19:26

Als het “gebrek aan informatie” als reden wordt opgevoerd voor dat wat we de laatste 10 km hebben gezien, dan wijst dit er vooral op dat oortjes het einde hebben betekend voor eigen koersinzicht....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2018 19:29

Gewoon die ondingen verbieden in koers. Kijken of de Sky-bots ook zo kunnen controleren zonder regisseur in hun oor.
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 05 aug 2018 19:43

Hanz Bé schreef: 05 aug 2018 19:26 Als het “gebrek aan informatie” als reden wordt opgevoerd voor dat wat we de laatste 10 km hebben gezien, dan wijst dit er vooral op dat oortjes het einde hebben betekend voor eigen koersinzicht....
Quod erat demonstrandum, een beter bewijs kan niet geleverd worden.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 aug 2018 20:02

timo2.0 schreef: 05 aug 2018 18:25 Van der Breggen kan je toch echt geen gebrek aan lef aanrekenen. Mijn indruk is dat het de afgelopen maanden zo als vanzelf gaat bij de Nederlandse rensters dat ze dachten hier die titel wel even cadeau te kunnen doen aan de jonge Wiebes. De gunfactor binnen de ploeg is hoog bij dit jonge talent en Van der Breggen, Vos en Blaak hebben al een enorm palmares. Daarom reed Van der Breggen niet door en ging vrijwel de voltallige Nederlandse equipe vol aan als sprinttrein. Alleen had Wiebes de kracht niet meer en kon Vos - toen ze merkte dat Lorena niet kon - het niet meer herstellen.
Als je een ek kan winnen en je laat je terug inlopen omdat er iemand van je team misschien een sprint kan winnen, dan is het niet alleen een gebrek aan lef (om tegen de orders van de coach in te gaan), als het je eigen beslissing is dan is het gewoon dom. Mekaar pleziertjes gunnen dat doe je maar na de koers bij het kaarten.
Of komt het bij VdBreggen voort uit een soort misplaatst altruïsme. (ik las onlangs dat VanderBreggen zich outte als christen, net als Vos overigens)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2018 20:27

Ik vind het een typisch Nederlands ding als het inderdaad bewust gedaan is om op de sprintkansen van Wiebes te gokken.
Er is wat meer “kanibaal” mentaliteit nodig om gewoon alles te winnen wat er te winnen valt.

Maar misschien is het wel een vrouwen ding dat je meer als team rijdt dan als individu. Zoiets zag je ook bij het wk vrouwen voetbal. Eigenlijk een verademing t.o.v die macho ego’s
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 aug 2018 21:00

Als het gelukt was vonden we het allemaal briljant. De NL dames rijden een pracht seizoen en doe eens wat geks. En misschien was van Breggen wel minder goed dan we denken. 1 misser en gelijk affikken. Ach ik blijf groot supporter van de dames. Op naar de volgende ronde.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 05 aug 2018 21:41

Gastheerg schreef: 05 aug 2018 21:00 Als het gelukt was vonden we het allemaal briljant. De NL dames rijden een pracht seizoen en doe eens wat geks. En misschien was van Breggen wel minder goed dan we denken. 1 misser en gelijk affikken. Ach ik blijf groot supporter van de dames. Op naar de volgende ronde.
+ veel
Allard

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 aug 2018 22:30

lugosi schreef: 05 aug 2018 20:02
timo2.0 schreef: 05 aug 2018 18:25 Van der Breggen kan je toch echt geen gebrek aan lef aanrekenen. Mijn indruk is dat het de afgelopen maanden zo als vanzelf gaat bij de Nederlandse rensters dat ze dachten hier die titel wel even cadeau te kunnen doen aan de jonge Wiebes. De gunfactor binnen de ploeg is hoog bij dit jonge talent en Van der Breggen, Vos en Blaak hebben al een enorm palmares. Daarom reed Van der Breggen niet door en ging vrijwel de voltallige Nederlandse equipe vol aan als sprinttrein. Alleen had Wiebes de kracht niet meer en kon Vos - toen ze merkte dat Lorena niet kon - het niet meer herstellen.
Als je een ek kan winnen en je laat je terug inlopen omdat er iemand van je team misschien een sprint kan winnen, dan is het niet alleen een gebrek aan lef (om tegen de orders van de coach in te gaan), als het je eigen beslissing is dan is het gewoon dom. Mekaar pleziertjes gunnen dat doe je maar na de koers bij het kaarten.
Of komt het bij VdBreggen voort uit een soort misplaatst altruïsme. (ik las onlangs dat VanderBreggen zich outte als christen, net als Vos overigens)
Wie zegt dan dat ze tegen orders van de coach in wil gaan? Mijns inziens kwam het juist uit de ploeg zelf dat ze het Lorena Wiebes gunden nadat herhaalde pogingen van andere rensters die weinig titels winnen - Brand, MacKaij en Stultiens - op niets uitliepen. Wat uiteraard veel zegt over de waarde die absolute toppers als Van der Breggen, Blaak en Vos aan de Europese titel hechten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 aug 2018 00:23

Wie was die Nederlandse coach eigenlijk? Direct afdanken. Hij had hier de ideale koerssituatie, Van der beggen voorin een sprintster in reserve en nog enkele punchers op voorraad (o.a.Vos) En plots gaan de Nl vrouwen de jacht organiseren met twee of drie,dat dit een bevel was uit de auto is toch overduidelijk.Na zo een prachtkoers van het Nederlands team. De winnares hebben we heel de koers niet gezien, maar als sprintster is dat natuurlijk haar goed recht Shame on you coach??? :mrgreen:
ps. Ik ben er nog niet goed van.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 aug 2018 07:24

geen communicatie deze koers.,. dus bevel uit auto? is die langs zij komen rijden?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 aug 2018 07:35

ottorongo schreef: 06 aug 2018 00:23 Wie was die Nederlandse coach eigenlijk? Direct afdanken. Hij had hier de ideale koerssituatie, Van der beggen voorin een sprintster in reserve en nog enkele punchers op voorraad (o.a.Vos) En plots gaan de Nl vrouwen de jacht organiseren met twee of drie,dat dit een bevel was uit de auto is toch overduidelijk.Na zo een prachtkoers van het Nederlands team. De winnares hebben we heel de koers niet gezien, maar als sprintster is dat natuurlijk haar goed recht Shame on you coach??? :mrgreen:
ps. Ik ben er nog niet goed van.
Doe ff normaal joh, wordt jij ook direct ontslagen op je werk als het één keer niet goed gaat? De laatste toernooien zijn we misschien gewent geraakt dat ze het altijd afmaken, zelfs toen Annemiek onderuit ging kon Anna van der Breggen het nog redden in Rio. Dit keer gaat het een keer mis, so be it, houdt het spannend voor de volgende keer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie