Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2018 21:58

Tom heeft aangegeven dat wat hem betreft vermogensmeters en oortje verboden mogen worden in koers. Zou het koersen openen maken.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 aug 2018 23:08

Het lijkt mij sterk dat een wegkapitein niet hetzelfde kan bedenken als een soortgelijk figuur in een auto...
Je kan dan beter TV in ploeglijdersauto's verbieden.....
Vermogensmeters worden IMO als strijdmiddel overschat.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 02 aug 2018 00:16

Keezx schreef: 01 aug 2018 23:08 Het lijkt mij sterk dat een wegkapitein niet hetzelfde kan bedenken als een soortgelijk figuur in een auto...
(...)
Wielrenners worden niet geselecteerd op intelligentie, op de weg heb je minder overzicht, boodschappen doorgeven kost meer energie, en je bloed zit al ergens anders (op een beetje berg rij je sowieso tegen zuurstofgebrek aan...).

Al met al lijkt de ploegleider me een stuk nuttiger dan de gemiddelde managementlaag...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 aug 2018 08:07

Net alsof ploegleiders geselecteerd worden op intelligentie :D
Op het moment dat iedereen al maximaal rijdt maakt hoeft er ook geen plan meer verzonnen te worden, dat is juist van belang als er niet maximaal gereden wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 aug 2018 09:19

Tijanus schreef: 02 aug 2018 00:16
Wielrenners worden niet geselecteerd op intelligentie, op de weg heb je minder overzicht, boodschappen doorgeven kost meer energie, en je bloed zit al ergens anders (op een beetje berg rij je sowieso tegen zuurstofgebrek aan...).

Al met al lijkt de ploegleider me een stuk nuttiger dan de gemiddelde managementlaag...
Koersinzicht heeft weinig met gewone intelligentie te maken.......
Los daarvan zal er bij elke ploeg wel iets verblijven dat zich manager noemt, maar die gaat meer over geld dan over de koers lijkt me....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2018 09:22

Lol, heeft iemand bij Tour du Jour de stukjes teambespreking in de TLJ bus gezien? Dan gooi je elke gedachte over intelligentie snel opzij ;-)

Wat er vanuit de auto wel kan en in koers niet: nazoeken welk vermogen een aanvallende renner kan leveren en uit (laten) rekenen welk wattage ze stug moeten blijven rijden om hem weer in te rekenen. Het wordt berekenen ipv spontane koersbeslissingen om mee te springen, te wachten, etc.
Zonder oortjes geloof ik nooit dat Kruiswijk alleen had mogen gaan richting de AdH. Iedereem wist dat Sky het toch wel uit zou rekenen.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 aug 2018 09:33

Hij liep toch verder uit dan de Sky ploegleiding lief was denk ik.....
Ik had graag de gezichten gezien in de Sky auto's toen ie op de top van de Croix de Fer was met ruim 6 minuten voor....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

gjdev
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jun 2018 15:28

gjdev 02 aug 2018 10:21

daniel1975 schreef: 02 aug 2018 09:22 Wat er vanuit de auto wel kan en in koers niet: nazoeken welk vermogen een aanvallende renner kan leveren en uit (laten) rekenen welk wattage ze stug moeten blijven rijden om hem weer in te rekenen. Het wordt berekenen ipv spontane koersbeslissingen om mee te springen, te wachten, etc.
Je overschat een beetje waarvoor en hoe een vermogensmeter in koers wordt gebruikt. Er zit tijdens koers echt niet iemand nog wattages te berekenen en door te geven die gereden moeten worden.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 aug 2018 10:23

Keezx schreef: 02 aug 2018 09:33 Hij liep toch verder uit dan de Sky ploegleiding lief was denk ik.....
Ik had graag de gezichten gezien in de Sky auto's toen ie op de top van de Croix de Fer was met ruim 6 minuten voor....
:lol:

Als er geen wind tegen stond naar Bourg d'Oissans was het helemaal spannend geworden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 aug 2018 10:39

daar hadden ze de ploegleiders wagen toch tegen ingezet, hoezo geen intelligentie? ;)
alleen jammer dat de jurywagen er meteen op af kwam, tja het was geen Fransman op kop hè
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 aug 2018 10:50

In de jury zat slechts 1 Fransman, het is een UCI jury hè.

Ik geloof niet dat ze bij Sky in de auto de hele tijd aan het rekenen zijn, het plan is vrij eenvoudig: zorgen dat je je renners niet te snel oprookt. Maar goed dat werkt enkel als de knechten sterk genoeg zijn, maar dat is niet zo'n punt bij Sky.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 aug 2018 11:05

Dan was dat ene Franse jurylid zeker net degene die de beelden gemist had van de halve Astana ploeg die achter de wagen aan stayerden in dezelfde rit als waar Dumolin een tijdstraf kreeg voor stayeren achter de wagen? ;)

Hier trouwens een mijnsinziens zeer terechte sneer naar Lappartient van Brian Holm
https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/a ... ijd-gezien
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie