Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

is
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 dec 2010 22:26
Locatie: Switzerland

is 02 aug 2018 07:42


kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4496
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 aug 2018 08:34

Zal t halve peloton ook wel gebruiken dan. Ideaal: kun je gewoon met droge ogen zeggen dat je niks doet wat niet mag.

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 02 aug 2018 08:56

kxlight schreef: 02 aug 2018 08:34 Zal t halve peloton ook wel gebruiken dan. Ideaal: kun je gewoon met droge ogen zeggen dat je niks doet wat niet mag.
Zoals Sunweb en Dumoulin bedoel je?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4496
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 aug 2018 09:10

derosa schreef: 02 aug 2018 08:56
kxlight schreef: 02 aug 2018 08:34 Zal t halve peloton ook wel gebruiken dan. Ideaal: kun je gewoon met droge ogen zeggen dat je niks doet wat niet mag.
Zoals Sunweb en Dumoulin bedoel je?
Dat was niet direct de eerste waar ik aan dacht, maar je kunt het niet uitsluiten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2018 09:15

is schreef: 02 aug 2018 07:42 https://www.nu.nl/schaatsen/5394380/kns ... tsers.html verrassend ;-)
Totaal niet.
Staat ook in het artikel dat het ook wielrenners betreft en andere atleten. Als je sommigen ziet (bijv Gesink....) dan verbaast het je niets.
Tom is ook aardig stukje lichter dan vorig jaar.

Edit: laat maar
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 02 aug 2018 09:34

Beetje ongefundeerd om Gesink te noemen. Iemand die de allerhoogste ambities achter zich heeft gelaten. Bovendien geopereerd aan een hartritmestoornis. Dan zou het wel vreemd zijn om middelen te gebruiken die hartritmestoornissen kunnen veroorzaken. Zeker als de "ten koste van alles" mentaliteit niet (meer) aanwezig is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7950
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 aug 2018 10:56

Vandaar dat dat medicijn bijna nergens meer te krijgen is voor degenen die het echt nodig hebben :shock:

Trouwens, toen ik dit stukje las:
”Er is een verhoogd risico op botontkalking, op hartproblemen en op een plotse dood”, zegt internist-endocrinoloog Edward Visser van het Erasmus MC tegen Nieuwsuur.
Moest ik wel meteen denken aan Michael Goolaerts in alfgelopen editie van Parijs-Roubaix.
Geen verdachtmaking uiteraard want daarvoor is het te vers en te dramatisch. Maar het is zeker niet het eerste geval in deze sport, sinds 2004 al 5 gevallen van hartstilstand of hartinfarct in koers. En dan zijn er ook nog gevallen bekend van in training of zelfs in slaap.
Ik hoop van harte dat er geen verband is met Thyrax.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

123cyclo
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2012 19:25

123cyclo 02 aug 2018 11:04

@Empeha, een zekere persoon probeert het al 10 jaar op de dopinglijst te krijgen.....you do the math

hier te beluisteren: https://www.nporadio1.nl/homepage/11087 ... opsporters
Triatleet in wording

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 02 aug 2018 11:08

Het gerucht ging dat dit het geheime wapen van de Engelsen was tijdens Londen 2012.

Geïntroduceerd door Mo Farah en Jama Aden.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2018 11:43

EmPeHa schreef: 02 aug 2018 09:34 Beetje ongefundeerd om Gesink te noemen. Iemand die de allerhoogste ambities achter zich heeft gelaten. Bovendien geopereerd aan een hartritmestoornis. Dan zou het wel vreemd zijn om middelen te gebruiken die hartritmestoornissen kunnen veroorzaken. Zeker als de "ten koste van alles" mentaliteit niet (meer) aanwezig is.
Oh, maar voor de duidelijkheid: ik bedoel hem niet specifiek icm dit middel hoor!!! Maar bedoelde (enigzins onhandig) te verwijzen naar zijn bijna uitgemergelde lichaam.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 aug 2018 11:52

Enzzo schreef: 02 aug 2018 10:56 Vandaar dat dat medicijn bijna nergens meer te krijgen is voor degenen die het echt nodig hebben :shock:

Trouwens, toen ik dit stukje las:
”Er is een verhoogd risico op botontkalking, op hartproblemen en op een plotse dood”, zegt internist-endocrinoloog Edward Visser van het Erasmus MC tegen Nieuwsuur.
Moest ik wel meteen denken aan Michael Goolaerts in alfgelopen editie van Parijs-Roubaix.
Geen verdachtmaking uiteraard want daarvoor is het te vers en te dramatisch. Maar het is zeker niet het eerste geval in deze sport, sinds 2004 al 5 gevallen van hartstilstand of hartinfarct in koers. En dan zijn er ook nog gevallen bekend van in training of zelfs in slaap.
Ik hoop van harte dat er geen verband is met Thyrax.
Rot toch een eind op met dit soort kansloos gespeculeer en geïnsinueer. Heb jij het autopsie rapport gelezen? Je bent je waarschijnlijk niet bewust dat een jong persoon ook zonder medische aanleiding een hartaanval kan krijgen? Kans is heel klein, maar op een grote populatie komt het uiteindelijk gewoon voor. Wat te denken van erfelijke afwijkingen.
Ik ben 2 jaar geleden een goede vriend aan een hartstilstand verloren en ik kan dit soort berichten missen als kiespijn. Ondanks dat hij voldeed aan Daniël z'n beschrijving van uitgemergeld (maar dat doe ik zelf waarschijnlijk ook een aanzienlijk deel van het seizoen, net als de rest van het peloton die aardig omhoog kunnen), was hij kerngezond toen hij de hartaanval kreeg. Voor familie en vrienden is het verwerken van het verlies al heftig genoeg, daar hoeven echt geen insinuatie over dopinggebruik bij die op niets gebaseerd zijn!
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 02 aug 2018 12:04

amclassic-fan schreef: 02 aug 2018 11:52
Enzzo schreef: 02 aug 2018 10:56
Trouwens, toen ik dit stukje las:
”Er is een verhoogd risico op botontkalking, op hartproblemen en op een plotse dood”, zegt internist-endocrinoloog Edward Visser van het Erasmus MC tegen Nieuwsuur.
Moest ik wel meteen denken aan Michael Goolaerts in alfgelopen editie van Parijs-Roubaix.
Geen verdachtmaking uiteraard want daarvoor is het te vers en te dramatisch. Maar het is zeker niet het eerste geval in deze sport, sinds 2004 al 5 gevallen van hartstilstand of hartinfarct in koers. En dan zijn er ook nog gevallen bekend van in training of zelfs in slaap.
Ik hoop van harte dat er geen verband is met Thyrax.
Rot toch een eind op met dit soort kansloos gespeculeer en geïnsinueer. Heb jij het autopsie rapport gelezen? Je bent je waarschijnlijk niet bewust dat een jong persoon ook zonder medische aanleiding een hartaanval kan krijgen? Kans is heel klein, maar op een grote populatie komt het uiteindelijk gewoon voor. Wat te denken van erfelijke afwijkingen.
Ik ben 2 jaar geleden een goede vriend aan een hartstilstand verloren en ik kan dit soort berichten missen als kiespijn. Ondanks dat hij voldeed aan Daniël z'n beschrijving van uitgemergeld (maar dat doe ik zelf waarschijnlijk ook een aanzienlijk deel van het seizoen, net als de rest van het peloton die aardig omhoog kunnen), was hij kerngezond toen hij de hartaanval kreeg. Voor familie en vrienden is het verwerken van het verlies al heftig genoeg, daar hoeven echt geen insinuatie over dopinggebruik bij die op niets gebaseerd zijn!
Doe eens normaal met je rot op!!! Ik moest ook denken aan de plotselinge dood van die wielrenners/sporters afgelopen tijd, is daar wat mis mee... sterker nog; Ik hoop van harte dat er geen verband is met Thyrax.

Plaats reactie